וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסי S3: האנדרואיד הטוב ביותר

גלקסי S3 של סמסונג הוא טלפון האנדרואיד המהיר יותר, והמתקדם ביותר שיש בשוק, אך האם זה מספיק?

תפקידה של ביקורת על מוצר אינו להגיד האם מושא הביקורת טוב או רע, תפקידה הוא להגיד למי המוצר מתאים ולמי לא. מי שצריך לזכור זאת אינם רק הקוראים, עבורם דילוג לשורה התחתונה והתעלמות ממאות המילים שבאו לפניה עשוי להיות מתכון לאכזבה - כי "טוב" ו"לא טוב" הם מושגים מאוד סובייקטיביים. גם עיתונאים צריכים לזכור את התפקיד הזה, במיוחד כשהם באים לכתוב על מוצר סביבו יש המון רעש והמולה ציבורית, כמו הגלקסי S3.

כי להגיד שזה טלפון האנדרואיד המרשים ביותר בשוק הישראלי היום זה לא להגיד שום דבר. המכשירים שהחזיקו בתואר הזה עד עכשיו היו, לעיתים קרובות, מתסכלים לתפעול בכל כך הרבה מובנים, עד שהיה קשה להמליץ עליהם לקהל שרוצה טלפון פשוט. את אלה הפנינו אנחנו, כמו רבים אחרים, לאייפון - מתוחכם הרבה פחות, פשוט לתפעול הרבה יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ולא, זה לא שהאייפון היה טלפון מושלם. למעשה, אם תחשבו על זה, בעשור האחרון כמעט ולא ראינו מכשירים מתקדמים שפשוט עובדים, בלי להיתקע ובלי לאכול את הסוללה בקצב גבוה. גדולתה של אפל, אי אז ב-2007, הייתה בכך שהצליחה להביא להמונים הבטחה למכשיר מושלם, ולגרום להם להאמין בכך שהוא קיים. אפל מעולם לא סיפקה את ההבטחה עד הסוף, יש לומר - על כל פשטות תפעולם של האייפונים השונים יש בהם לא מעט באגים, ולא מעט פאשלות בכל הקשור לקליטה וזמן סוללה, וזה עוד בלי לדבר על היעדר העתק-הדבק בגרסאות ראשונות.

אבל הקהל קנה את מה שאפל ניסתה למכור, את ההבטחה. ומאז מנסה אפל, כמו גם מתחרותיה, לרצות את ההאנשים ש"התרגלו ליותר" בלי בכלל לגעת ב"יותר" הזה. הגלקסי S3 - מכשיר הדגל של סמסונג ל-2012, מנסה קשה יותר מאחרים להתקרב לסטנדרט הזה. והוא מצליח יותר טוב מכל מכשיר אנדרואיד שהושק בארץ לפניו. האם זה מספיק? זו כבר שאלה אחרת.

מהיר מאוד, ועם סוללה מעולה

הדבר הראשון אותו אתם צריכים לדעת על המכשיר הזה הוא שמדובר בטלפון מהיר. כמה מהיר? ובכן, זה מכשיר האנדרואיד הראשון שמרגיש מהיר מספיק כדי לא לתסכל. כשאתם עוברים בין מסכי הבית, המעבר מהיר וחלק להפליא והתוכנות נפתחות מהר יותר ממה שמשתמשי אנדרואיד (וגם אייפון, האמת) הורגלו אליו. זה מה שקורה כשמאחורי המסך יש מעבד עם ארבע ליבות וגיגהבייט זכרון, יחד עם אנדרואיד 4 של גוגל.

הדבר השני אותו אתם צריכים לדעת על הטלפון הזה הוא שזמן הסוללה שלו פשוט נפלא. בשימוש מאוד מאסיבי, הטלפון לא סתם שורד עד סוף היום, אלא מסוגל גם לשרוד חצי יום נוסף. זו חוויה מעניינת - לא צריך יותר ללכת להטעין את הטלפון ברגע שנכנסים הביתה, וגם אם תשכחו להטעין אותו, כנראה שתספיקו להגיע עד המטען בעבודה לפני שהסוללה תתרוקן.

הדבר השלישי שאתם צריכים לדעת הוא ששני הדברים המלהיבים האלה לא יימשכו לנצח. למעשה, ביחידת הביקורת - ויש להודות שהעמסנו עליה עם תוכנות והשתשמשנו בטלפון בלי סוף - האיטיות התגנבה באיטיות אך עם נחישות רבה, ואחרי שבועיים הייתה כבר מאוד מורגשת. זו לא אשמת סמסונג, זו אשמת אנדרואיד. מערכת ההפעלה של גוגל טובה בניהול משאבי המערכת כמעט כמו הדפדפן של החברה - כרום (כרום ממש גרוע בזה). וכך, אחרי שבועיים קיבלנו מכשיר שאולי הינו מהיר יחסית לאחרים, אך כבר ממש לא אותו הפלא שראינו ביום הראשון. זמן הסוללה ירד בכ-15 אחוזים, בסך הכל. הוא עדיין גבוה להפליא, עדיין סולח למי ששוכח להטעין את הטלפון בלילה, אבל מעט פחות.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מסך גדול, טלפון קטן

וגם אחרי שפרץ המהירות הראשוני נרגע, אנחנו נשארים עם טלפון מעניין מאוד. המסך שלו - 4.8 אינץ', גדול יותר ב-1.3 (!) אינץ' מזה של האייפון הנוכחי, ובחצי אינץ' מגלקסי S2. וכפי שראינו כבר ב-Sensation XL של HTC - זה לא גודל מוגזם. השאלה היא איך אורזים אותו. וה-S3 לא הרבה יותר גדול מקודמו - רק שכאן המסך תופס חלק גדול יותר מהשטח של החלק העליון במסך.

אם אתם חוששים מגודל המסך, הרשו לנו להפיג את חששותיכם. לא נתקלנו באף אדם שטען כי ההטלפון הזה גדול מדי. נשים, גברים, ילדים וטף הצליחו להתרגל ל-S3 מהר מאוד. והסיבה לכך תלויה, כנראה, פחות במסך עצמו ויותר בגוף הטלפון. גלקסי S3 ארוז בגוף דקיק וקליל, שמקל מאוד על החזקת הטלפון והשימוש בו. ולמרות שמדובר בגוף פלסטיק, הוא נוח מאוד, ומרגיש נעים בידיים.

ולפני שמתחילים לדבר על פיצ'רים מתקדמים, כדאי להזכיר כמה טוב הגלקסי S3 בתור טלפון סלולרי. הוא מתמודד יותר טוב מרוב האחרים שבדקנו עם מקומות בהם הקליטה מאוד חלשה - גם בהם הוא מצליח להחזיק שיחה כשהצד השני שומע אתכם היטב. בו בזמן, בכל הקשור לקישוריות אינטרנט הטלפון מעט בעייתי באזורים עמוסים ואזורי קליטה חלשיה - הדפים פשוט לא נטענים כשבמכשירים אחרים הם כן נטענים לאט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני שהמכשיר יצא, הופצו שמועות על כך שהוא ישתמש בטכנולוגיית מסכים חדשה, אך השמועות התבררו כלא נכונות. זהו סופר אמולד, אמנם עם רזולוציה גבוהה של 720x1280 אך עם אותה טכנולוגיה בסיסית כמו הדור הקודם של הטלפון. וכן, לגמרי ניתן להשוות אותו ל-Retina של אייפון, מדובר במסך מצויין עם צבעים חדים ורמת בהירות טובה מאוד. רק אל תשימו אותו ליד ה-One X של HTC - המתחרה היחיד של הגלקסי S3 עם מסך יותר טוב.

והערה נוספת על המבנה הפיזי של המכשיר: סמסונג ירקה כאן לגוגל בפנים, וטוב שכך. כשגוגל הציגה את אנדרואיד 4, היא החליטה להראות שלא חייבים כפתורים פיזיים. הגלקסי נקסוס, שיוצר על ידי סמסונג, לא כלל כפתורים מתחת למסך - הכפתורים שבו היו וירטואליים, והוצגו רק "במקרה הצורך". בגלקסי S3 התעקשה סמסונג על כפתור תפריט פיזי, ושני כפתורי מגע (תפריט ו"אחורה פנה") מצידיו. ככה צריך - הרבה יותר נוח לעבוד עם הטלפון כשהכפתורים האלה קיימים, בייחוד כשמתרגלים אליהם.

מנסים להפוך את הטלפון לאינטליגנטי

רבות דובר, בין השאר במדור הזה, על כך שבדור הזה מתמקדת סמסונג לא על חידושים מהפכניים מבחינה טכנולוגית, כי אם בחידושי "אינטליגנציה", שינויים שמטרתם להפוך את השימוש בטלפון לפשוט ונוח יותר, תוך שיפור יכולותיו. יש כאן לא מעט כאלה - מזיהוי מבט שמטרתו לדאוג לא לכבות את המסך כשאתם מסתכליו עליו, ועד לאפשרות "להפריד" מסך שמנגן וידאו משאר המערכת, ולהמשיך לראות וידאו על חלק מהמסך בזמן שאתם עושים משהו אחר עם הטלפון.

אלא אם תקראו את ספר ההוראות - ובואו נודה באמת, לא תעשו את זה - תתחילו לגלות את החידושים האלה לאורך ימים, אם לא שבועות. הטלפון אף יציע לכם להפעיל חלק מהם בפעם הראשונה בה תעשו משהו רלוונטי. אחרים תגלו אם תנסו לעשות משהו אינטואיטיבי שקודם לא גרם לכלום, בטעות. כך למשל, אם תקבלו סמס ותחליטו לענות בשיחת טלפון - אתם עשויים לקרב את המכשיר לאוזן בלי להבין שעוד לא התקשרתם לבן אדם. אבל הטלפון מבין שאתם רוצים לדבר עם מי שסימס לכם, ומקשר אתכם איתו בעצמו. ואם תגיעו עם המכשיר לחו"ל - תגלו שהוא מציג במסך הבית שלו גם את הזמן בחו"ל וגם את הזמן בבית - כל זה מבלי שתצטרכו לדאוג למשהו בעצמכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חידוש נוסף אותו חייבים להזכיר הוא S Voice - המתחרה של גלקסי S3 לסירי של האייפון. גם כאן מדובר ביותר ממנגנון זיהוי קולי - לאחר ש-S Voice מזהה את קולכם, הוא גם מנסה להבין מה אמרתם ולפעול בנושא. וכמו באייפון, זה מנגנון מוגבל וסגור, שיודע לעבוד רק עם יישומים אותם סמסונג הגדירה. הוא יכול, למשל, להפעיל את תוכנת המפות אם תשאלו אותו "איפה אני נמצא", ולקבוע שעון מעורר לשעה מסויימת אם תבקשו ממנו, אבל לא יוכל להתממשק עם תוכנות צד שלישי.

זיהוי המבטאים של S Voice לא נופל מזה של סירי - הוא זיהה היטב כמה מבטאים של ישראלים ויוצאי ברית המועצות שדיברו באנגלית (אין עדיין תמיכה בעברית, תהיה בשנה הבאה כנראה). אך בסופו של יום, נכון לעכשיו קשה לדמיין אותנו משתמשים במנגנון הזה באופן קבוע, בינתיים, כך נראה, מדובר בעיקר בגימיק.

חווית שימוש טובה יותר, אך עדיין יש באגים

ובסופו של דבר, מדובר בעוד שיפור - ואחד משמעותי, הפעם - לממשק ה-Touchwiz של סמסונג. הממשק הזה, שהחל לפני מספר שנים כזוועת עולם, אחד הממשקים המזעזעים ביותר שנצפו בסמארטפון מאז ומעולם, הפך בשנתיים האחרונות קודם לסביר (גלקסי S), אחר כך לסביר פלוס (גלקסי S2) ועכשיו אפשר סוף סוף להגיד שזה ממשק טוב.

הבעיה היא שחלק מהאפשרויות האינטליגנטיות של הממשק עדיין מלאות בבאגים. כך, למשל, זיהוי העיניים לא עובד טוב כשאתם עם משקפיים - פשוט לא. והרעיון, המבריק במבט ראשון, מתברר כמאכזב מעט כשמגלים שהוא לא עובד טוב כשהטלפון נמצא על שולחן לפניכם, ויש מרחק של 30 ס"מ ביניכם לבינו. בעיות נוספות באינטליגנציה של מכשיר הבדיקות נבעו מגרסה ראשונית, ולא קיימות בזו שמגיעה לחנויות.

אבל מעל לכל, הטלפון הזה פשוט לא מצליח להתגבר על "האנדרואידיות" שלו, כמה שהוא רק לא מנסה. בסופו של יום, עדיין חייבים לציין בביקורת הזו שאם אתם רוצים טלפון מאוד פשוט לתפעול, הגלקסי S3 הוא כנראה לא הבחירה האידאלית. מכונה מתקדמת להפליא ופתוחה מאוד, עם אפשרות להתקין תוכנות מכל מקום והרבה יותר חופש פעולה ממערכות הפעלה אחרות - את זה כן תמצאו כאן, בנוסף לייתרונות של מהירות וסוללה שצוינו בביקורת, אבל בסמסונג ניסו לשווק את S3 כטלפון ש"עוצב עבור בני אדם", וקשה להסכים איתם פה. לא אשמתם, כאמור, אלא אשמת גוגל.

אחת ממצלמות הסלולר הטובות ביותר

בנוסף לאינטליגנציה של מכשיר, החליטה סמסונג לשים דגש מיוחד על המצלמה שלו. המטרה - לאפשר צילום מהיר מאוד, ואיכותי מאוד. התוצאה? מרשימה בהחלט. המצלמה של s3 לא מהירה כמו זו של ה-One X, אבל מהירה הרבה יותר ממצלמות סלולר אחרות. למעשה, בפעם הראשונה בה תשתמשו בה, ככל הנראה לא תאמינו כמה מהר הוא צילם את התמונה. צילום תוך פחות משניה, לאנשים שהתרגלו לחכות לפחות פי שתיים מזה במצלמות של סלולריים קודמים, הוא שיפור עצום.

וגם איכות התמונות מעולה. כן, עדיין רואים שהן צולמו במצלמת סלולר - גם אם אתם מצלמים באמצעות יכולת ה-HDR שמטרתה להעשיר את התמונה בצבעים - אבל זו אחת המצלמות הטובות ביותר שיש במכשיר סלולרי כיום. והתוכנה סביבה מתקדמת גם היא, כשהיא כוללת מצבים כמו צילום רצף וצילום פנורמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המלצת קניה

אז מה אתם צריכים ללמוד מהביקורת הזו? אם זמן סוללה מאוד חשוב לכם, זהו הטלפון עבורכם; אם אתם רוצים טלפון עם דגש על צילום, זהו אחד הטלפונים הטובים ביותר שתוכלו לקנות היום - מצלמתו טובה יותר מזו של אייפון 4S, ורק ה-One X של HTC וה-Pureview 808 הלא רלוונטי של נוקיה מתחרים בה; אם אתם כבר שקועים עמוק בתוך מערכת ההפעלה אנדרואיד, ומחוייבים אליה מבחינת אפליקציות, זהו אחד המכשירים הכי טובים עבורכם.

אך אם אתם מחפשים סמארטפון ללא שום הנחות יסוד מוקדמות, בלי שיהיה לכם אכפת מי ייצר את הטלפון הבא שלכם ובלי אידאולוגיה , השאלה כאן הרבה יותר מסובכת. הגלקסי S3 הוא קצת פחות מסך חלקיו, לא קצת יותר - אנדרואיד עם הסרבול הטבעי שלה והיעדר האינטואיטיביות שלה מפריעה לסמסונג להפוך את הטלפון הזה לטוב יותר. נכון לעכשיו, עדיין היינו ממליצים לכם ללכת עליו ולא על אייפון, פשוט כי הוא מכשיר חדש הרבה יותר, ולכן תקופת הרלוונטיות שלו תהיה ארוכה מזו של האייפון 4S.


עוד בנושא:

כך נראתה ההשקה של S3
המתחרה הגדול: אייפון 4S

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully