וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Watch Dogs: המשחק המעניין ביותר של E3

וואלה! TECH בתערוכת E3: מסיימים את סיקור תערוכת E3 עם המשחק המעניין ביותר בתערוכה, Watch Dogs

Watch Dogs - ואם עולם המשחקים מעניין אתכם, כדאי לכם להתחיל לזכור את השם הזה - הגיע משום מקום. בסוף מסיבת העיתונאים של חברת Ubisoft בתערוכת E3, הפילו אנשי החברה את הפצצה באמצעות טריילר סינמטי, שבשניותיו הראשונות אי אפשר היה להבין אם הוא דוקומנטרי או עלילתי. הטריילר דיבר על הפסקת החשמל הגדולה בצפון מזרח ארצות הברית ב-2003, ציין נכונה את מספר ההרוגים שאת מותם ניתן לתלות בהפסקת החשמל (11 אנשים), אך אז "התפצל" מהמציאות שלנו ועבר לעולם בו מתרחש המשחק.


נכון לעכשיו, אנחנו רק מתחילים להכיר את העולם הזה. למרות שהמשחק נמצא בפיתוח כבר שנתיים, מפתחיו מוכנים לחשוף רק חלקים קטנים מהעולם בו הוא מתרחש, ומדברים עוד פחות על החידושים אותם הם רוצים להביא לעולם המשחקים באמצעותו. ושלא יהיה לכם ספק, ל-Ubisoft יש שאיפות גדולות מאוד בכל הקשור ל-Watch Dogs, נראה כי מבחינתם מדובר ב"אססינס קריד" ו"ספלינטר סל" הבאים - סדרת עוגן בעולם המשחקים. אחרי ההדגמה שקיבלנו מאחורי דלתיים סגורות למשחק, אפשר להבין למה.

לא סתם חיקוי GTA

ההשוואה המתבקשת הראשונה של Watch Dogs היא ל-GTA - אותו עולם פתוח ואלים, אותה האפשרות לגנוב כלי רכב, משימות שכוללות מעקב אחר מטרות ורציחתן. נכון, הגרפיקה מרשימה הרבה יותר, אך זה רק הגיוני בהתחשב בכך שעכשיו אנחנו ב-2012, ולא 2008. אבל דינמיקת "ארגז חול" היא רק הבסיס כאן, כי הגיבור של המשחק אינו סתם מאפיונר, הוא איש בעל שליחות עם יד על ההדק של העיר שיקגו.

כי שיקגו של המשחק הזה, היא העיר הראשונה בארצות הברית שעברה ל-ctOS - מערכת בקרה ממוחשבת לשירותים עירוניים, משירותי הסלולר ועד לרמזורים. ואיידן פירס, גיבור המשחק, הוא האיש שפרץ לתוך המערכת וכעת משתמש בעיר כבכלי נשק שלו, במסע שמטרתו לנקות את שיקגו מאנשים רעים איתם הרשויות לא מצליחות, או לא רוצות, להתמודד.

זוהי שכבת המשחקיות השניה, והיא כבר די ייחודית. פירס מסוגל בלחיצת כפתור לשחק עם רמזורים כדי ליצור תאונות, לחסום קליטה סלולרית באזור מסויים כדי להסיח את דעתם של השומרים הנמצאים שם, ולקבל מידע על כל אדם עליו הוא מכוון את הטלפון שלו. בו בזמן, לא מדובר באיש בלתי אלים, פירס יכול גם להשתמש היטב בכלי נשק ובאגרופיו.

עדיין לא ברור עדיין עד כמה "פתוח" יהיה השימוש במערכות האלה - האם יהיו להם שימושים ספציפיים שהמפתחים תכננו ובכל שאר התסריטים הם לא יתרמו לשחקן כלום, או שמא המטרה כאן היא ליצור את חוקי העולם ואז לזרוק את השחקן כסוג של אלוהים, בלי באמת לנסות ולחשוב על כל דרך בה ניתן יהיה להשתמש בכוחות העל האלה. גם המפתחים לא יודעים, כנראה - בתשובה לשאלה שלנו הם אומרים שעוד לא הוחלט מה יעשו.

מנסים למציא מחדש משחק רשת

שתי השכבות הראשונות כבר מספיק מעניינות כדי להפוך את Watch Dogs למשחק ששווה לעקוב אחריו, אבל בנוסף אליהן יש למשחק הזה שכבה שלישית - אונליין. "אנחנו חושבים שמרבית המשחקים היום לא מצליחים לנצל את החיבור לאינטרנט כמו שצריך" אומר לוואלה! TECH אחד המעצבים הראשיים של המשחק. ומה התוכנית שלהם? ובכן, זה עוד לא לגמרי ברור. להם, לא רק לנו. "יש לנו הרבה רעיונות חדשניים, ואנחנו עובדים על יישומם, כך שעוד לא בטוח מה ייכנס למשחק בסוף".

בינתיים, מוכנים ביוביסופט להראות אפליקציית אייפד שמתממשקת עם עולם המשחק, ומציגה את מפת העיר. האפליקציה היא לא סתם אביזר נלווה, שמאפשר להציג סטטיסטיקות ומשימות, המפתחים חושבים מה ניתן לעשות באמצעותה בכל הקשור למשחק מרובה משתתפים. אחד הרעיונות הוא מתן האפשרות למשתמש אחד לשלוט ב-CtOS במשחק של משתמש אחר, כדי לעזור לו. תחשבו שאתם נמצאים במרדף, ומישהו אחר - באמצעות אפליקציית אייפד או אנדרואיד - מסדר את הרמזורים כך שיהיה לכם יותר נוח.

ההדגמה של המשחק ב-E3 כוללת אלמנט נוסף - רואים שמשתמש אחד צופה במה שמשתמש אחר עושה, ומקבל הוראה לעזור לו. ביוביסופט אומרים שמדובר ברעיון נוסף לשילוב של חיבור אינטרנט עם משחק לשחקן יחיד - משימות אותן אתם מקבלים בתוך עולם המשחק של חברים שלכם, אשר מאפשרות לכם לתקשר איתם אך תוך שמירה על קו העלילה שלכם.

נכון לעכשיו, נראה כאילו רוב הדברים שאמורים להיות חדשניים באמת ב-Watch Dogs נמצאים עדיין בשלב הרעיון, מה שמרמז כי המשחק עדיין רחוק מאוד מיום ההשקה שלו. אך המוכנות של יוביסופט לחשוף אותו כבר עכשיו מראה כי בחברה בטוחים בפוטנציאל שלו. ואחרי שראינו את המשחק הפעולה, כך גם אנחנו.

Watch Dogs מתוכנן כעת להגיע לקנסולות של הדור הנוכחי, כמו גם למחשב האישי, אך ביוביסופט לא מוכנים למסור פרטים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • Watch Dogs

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully