וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Google Glass נופל מהשמיים

משקפי המציאות המורחבת של גוגל הוצגו בכנס המפתחים של החברה בתרגיל יחסי ציבור מבריק, אך יגיעו לשוק רק בעוד כשנתיים

משקפי המציאות המורחבת של גוגל הוארו אתמול בזרקור בהיר, במהלך אחד הנאומים המעניינים ביותר של עולם הטכנולוגיה בשנה האחרונה – הנאום הפותח של כנס המפתחים Google I/O. באמצע המצגת של ויק גונדוטרה – סמנכ"ל בכיר בגוגל והאחראי על הרשת החברתית גוגל פלוס – התפרץ לבמה סרגיי ברין, אחד משני המקימים של גוגל ומי שאחראי כרגע על "פרוייקטים מיוחדים", כדי להציג את Glass, שנחשף לפני מספר חודשים.

בגוגל החליטו שאת המוצר הזה כדאי להציג לא עם מצגת, אלא באמצעות שיחה. עם צנחנים. רגע לפני שהם צונחים עם משקפי Glass עליהם אל עבר הגג של אולם הכנסים בו נערך האירוע. תוך שהם מעבירים את השידור מהמשקפיים בשידור חי דרך Glass. התוצאה – אחת ההדגמות המגניבות ביותר לאחד החלקים הפחות-מעניינים דווקא של המיזם הזה, צילום.

מצלמה, ומה עוד?

בגוגל מתלהבים מאוד מהיכולת של Glass לעזור לנו לשתף ויזואליה מנקודת המבט שלנו – צילום בלי שימוש בידיים, שמצולם מזווית העיניים שלנו ומאפשר להעביר את העולם כפי שאנחנו רואים אותו. וכן מקלות השיתוף של התמונות האלה, העברתן בשידור חי. ואין ספק שזה החלק במשקפיים שמצטלם הכי טוב, נראה הכי מרגש על המסך הגדול.

אך בחברה עדיין לא מוכנים למסור פרטים לגבי החלק שיהיה, כנראה, החשוב-באמת במוצר הזה: המידע. הסרטון הראשון של Glass, זה שהתבסס לא על מוצר אמיתי אלא על החזון של גוגל, דיבר בעיקר על הצגת מידע מול עין המשתמש: מידע מהטלפון, מידע מהאינטרנט; העשרת המבט שלנו באמצעות כלים אינטרנטיים, בלי להפריע לראייה. כי החזון של גוגל, הרי, הוא לא ליצור מצלמה מגניבה, אלא משקפיים שיראו לכם איך להגיע ליעד בזמן שאתם הולכים ובלי להפריע לכם; משקפיים שמתריעים על פגישות שעתידות להתחיל בקרוב, משקפיים שמציגים שיחות נכנסות בטלפון.

מה מתוך אלה כבר קיים? כנראה שלא הרבה. במסיבת עיתונאים מצומצמת אחרי האירוע, נתן ברין למספר עיתונאים להרכיב את משקפיו, אך הגביל אותם להדגמה של זיקוקים. ובינתיים, הפרוייקט נמצא רק בתוך גוגל – רק אנשי החברה יכולים לראות מה הוא באמת יכול לעשות. אבל כל זה ישתנה בשנה הבאה, ותוך פחות משנתיים צפויה החברה להשיק את המוצר למשתמשי קצה.

הסרטון ממנו הכל התחיל

Google Glass - מגיע בעוד שנתיים

זה יתחיל מוקדם ב-2013, אז יקבלו את המכשיר מפתחים שהיו בכנס i/o והחליטו להזמין אותם במחיר אסטרונומי של 1,500 דולרים. תהיה זו גרסה מיוחדת, שמטרתה לאפשר להם להתחיל ולעבוד על אפליקציות ושימושים שונים עבור Glass. "פחות משנה לאחר מכן", לדבריו של ברין, מתכננת גוגל להשיק את המשקפיים האלה לצרכנים. ברין גורס כי מחירם יהיה נמוך הרבה יותר, אך כמובן שלא נוקב במחיר ספציפי.

האם ההדגמה של Google Glass מלהיבה? אין ספק. האם היא מציגה מוצר מלהיב? לא ממש, כי נכון לעכשיו מדובר במצלמת רשת בצורת משקפיים. אבל הפוטנציאל כאן הוא של משהו מהפכני, וזה שגוגל מקדישה לו חלק כה גדול במצגת שלה יכול לרמוז על העתיד הגדול אותו היא צופה למשקפיים האלה. ובינתיים אנחנו נסתפק גם בשואו טוב.

עוד בנושא:

גוגל חושפת את מיזם המשקפיים שלה
כל ההשקות של גוגל מהיום הראשון של כנס מפתחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully