וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית מציאות רבודה של IBM תציע מה לקנות

2.7.2012 / 17:47

מעבדות IBM בחיפה פיתחו אפליקציה שמסוגלת לסרוק מוצרים ולהציג לקונה את הפרטים הרלוונטיים עבורו אודותיהם

הסניף הישראלית של חברת IBM מנסה לרתום את המציאות הרבודה (augmented reality) לטובת עולם השיווק. בימים אלה בודק סניף IBM חיפה יחד עם גופים קמעוניים גדולים בארצות הברית אפליקציה שנועדה לשמש קונים בחנויות בזמן אמת. ניתן להגדיר בה מה מחפשים במוצר מזון ואילו מרכיבים צריכים (או לא צריכים) להיות בו, ולאחר מכן להפנות את מצלמת הסמארטפון למוצר שעל המדף ולראות אם הוא תואם להגדרה אותה מחפשים. המצלמה תצליח לזהותו בזכות יכולתה לקלוט צורות, צבעים ועוד פיצ'רים שמקורם ביכולת עיבוד תמונה מתקדמת – והמידע הרלוונטי יועבר בזכות מסוף של IBM שיותקן בחנות וישלים את התהליך.

לפי מפתחיה, מטרת האפליקציה (שלא ידוע מתי תצא לשוק) היא להביא יותר מידע לתהליך קבלת ההחלטות בקניה ו'לשדך' את המידע הרב הקיים ברשת לתהליך הקניה, כך שיהפוך לאינפורמטיבי ואישי יותר. "זה פותח שאלות לגבי מה יכול לקרות ביחסים בין המוכר לקונה ובסופו של דבר גם למשווק המותג", אמר ג'ון קנדי, סגן נשיא לשיווק ב-IBM. עוד אמר כי הוא מאמין שהגישה הזו עדיפה על השימוש בקוד QR, שכן היא דורשת פחות טרחה ומזכירה פעילויות יומיומיות שאנחנו כבר עושים. להערכתו, חנויות ישתמשו באפליקציה כדי להציע ללקוחותיהם הצעות מותאמות אישית.

הנרשמים לשימוש בשירות שתציע האפליקציה יקבלו הצעות המותאמות לצרכיהם הדיאטטיים, לתקציבם ואפילו להעדפותיהם הדתיות – כל אלו יילקחו בחשבון כאשר המשתמשים יצלמו עם המכשיר את המוצרים.

וכמובן שכמו כמעט כל מוצר טכנולוגי היום – גם האפליקציה הזאת לא מוותרת על הצד החברתי, ומתכננת חיבור ל-Feed שיאפשר לעדכן את חברי הפייסבוק, למשל, בחוות הדעת של המשתמש על המוצר שרכש בעזרת האפליקציה.

  • עוד באותו נושא:
  • ibm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully