וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס עלול לנתק אתכם מהרשת ב-9 ביולי

סוף פעולת אכיפה נגד יוצרי וירוס ה-DNSChanger עלול לנתק יותר מ-250,000 מחשבים מהאינטרנט בשבוע הבא

אם בתשיעי ביולי אתם מוצאים את עצמכם ללא יכולת לגלוש ברשת האינטרנט דרך המחשב הביתי, אולי יש בו וירוס. מאות אלפי אנשים ברחבי העולם יאבדו את הגישה לרשת בתאריך הזה, לאחר שהבולשת הפדרלית של ארצות הברית תכבה סדרה של שרתים הקשורים לוירוס ששמו DNSChanger, זאת לאחר שחקירה בת שנתיים בנושא הוירוס נגמרה בנובמבר האחרון.

DNSChanger, שצץ לראשונה ב-2009, שינה את הגדרות מערכת ההפעלה כך שהגישה לרשת נעשתה דרך שרתים מאחוריהם עמדה קבוצה של פושעים. השרתים האלה - שרתי DNS שבעצם אומרים למחשב איך לתרגם את כתובת האתר הטקסטואלית ל"כתובת אינטרנט" (IP), הוקמו כדי לנתב חלק מהתעבורה לאתרים מזוייפים ולגנוב פרטים מהלקוחות.

ב-2011 עצרה ה-FBI שישה אזרחי אסטוניה שתפעלו את הוירוס וגנבו את הפרטים. כדי לא לנתק מיידית את כל מי שהודבקו ב-DNSChanger מהאינטרנט, תחזקה הבולשת את השרתים לאחר שמחקה את הניתובים הבעייתיים. אך ב-9 בחודש, עת יסתיים החוזה, השרתים יכובו.

נכון להיום, יש כ-275,000 מחשבים ברחבי העולם שעדיין משתמשים בשרתים האלה, ולבעליהן יש עוד ארבעה ימים למצוא את הוירוס ולהסיר אותו, לפני שינותקו. מכיוון שה-DNSChanger הוא וירוס בולט למדי, ניתן לבדוק האם הוא קיים באמצעות כניסה לאחד האתרים שהוקמו לטובת הבדיקה הזו, ולא צריך להתקין תוכנות אנטיוירוס. אם אתם מגלים שהמחשב הודבק, תוכנת אנטיוירוס מעודכנת תוכל כנראה להסירו, מכיוון שמדובר בוירוס ישן.

לבדיקה אם המחשב הודבק

  • עוד באותו נושא:
  • וירוסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully