וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש איירווייז חודרת לפרטיות? תזהה את נוסעיה בעזרת גוגל

7.7.2012 / 16:37

חברת התעופה הבריטית מפעילה תוכנית חדשה לאיתור לקוחות דרך זיהויים ברשת. ארגוני פרטיות מתנגדים אליה

חברת התעופה "בריטיש איירווייז" סופגת ביקורת קשה בימים האחרונים, לאחר שהתגלה שהיא מתכננת להשתמש באינטרנט כדי לייצר "תיקי מידע" על נוסעיה. החברה מסרה שהיא מתחילה להריץ תוכנית בשם "הכר אותי" (Know Me) שמטרתה לתת ללקוחות שירות אישי יותר, זאת על ידי מחקר עליהם, שייעשה דרך שימוש בשירות התמונות של גוגל (Google Images). החברה רוצה למצוא בו תמונות של נוסעים, כדי שהצוות יוכל לגשת אליהם כאשר הם מגיעים לטרמינל או למטוס ולברכם לשלום. עוד יחפשו בבריטיש איירווייז מידע בארכיון הפרטי שלהם, למשל האם הנוסע חווה בעיות בטיסות קודמות – זאת על מנת שניתן יהיה להתנצל בפניו בטיסתו הנוכחית.

"אנחנו מנסים ליצור מחדש את הרגשת הזיהוי שיש לך כשאתה נכנס למסעדה האהובה עליך, אך במקרה שלנו היא תסופק על ידי צוות של אלפים, למיליוני לקוחות. זוהי רק ההתחלה – למערכת יש אפשרויות נוספות לעתיד", מסר ג'ו בוסוול, מנהל מחלקת ניתוח לקוחות בחברה. דובר של החברה הוסיף: "בריטיש איירווייז יכולה לחפש בגוגל אימאג'ס אחר תמונות של לקוחות ספציפיים, כך שתוכל לזהותם ולגשת אליהם. עד סוף השנה מתכוונת החברה לשלוח 4,500 הודעות זיהוי אישיות כל יום".

צעדים אלו עוררו תרעומת בקרב ארגוני פרטיות בריטיים. ניק פיקלס, מנהל ארגון Big Brother Watch אמר: "ממתי הכוונה בקניית כרטיס טיסה היא מתן רשות לחברת התעופה להתחיל לצוד אחר מידע עליך באינטרנט? אם בריטיש איירווייז רוצה יותר מידע עלינו הם יכולים לבקש אותו מאיתנו במקום להתעלם מהפרטיות של האנשים ולאחסן מידע שאיננו יודעים מהו". "יש לקוחות שלא מעוניינים שיטרידו אותם – במיוחד המפורסמים שביניהם – כך שזה יומרני מצד החברה לחשוב שלא יהיה איכפת ללקוחות שיארבו להם בגוגל למטרת ברכת שלום", כתב ג'רד ניומן ב-PC World. "שימוש בגוגל אימאג'ס הוא מדרון חלקלק שיכול להוביל לכריית מידע רחבה יותר. עדיף לתת לאנשים אפשרות להיכנס לתוכנית דרך פייסבוק או טוויטר. כך המידע יהיה אמין יותר ופחות מטריד, ויכלול רק משתתפים מרצון".

בתגובה לטענות מסר דובר בריטיש איירווייז כי מדיניות החברה תואמת לחלוטין את חוקי הפרטיות הבריטיים, ושמדובר בעוד כלי שנועד להציע שירות לקוחות טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully