וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'ממשל זמין' יגנו עליכם באינטרנט

8.7.2012 / 11:51

מטה ממשל זמין רוצה שתחיו נכון ברשת: אתר חדש מטעמו מספק מדריכים על גלישה נכונה לאזרחים ולעסקים

מטה התקשוב הממשלתי רוצה לעזור לכם באינטרנט. במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (א') במטה מנהל ממשל זמין הושק אתר "חיים חכם ברשת", שנועד לתת מידע וכלים לגולשים – פרטיים ועסקיים – על התנהלות נכונה וזהירה באינטרנט.

האתר נבנה בשיתוף פעולה של ממשל זמין, הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, המשרד לביטחון פנים, איגוד האינטרנט הישראלי והמטה הקיברנטי הלאומי במשרד ראש הממשלה.

"אנחנו רוצים ליצור נקודת מפגש במרחב האינטרנטי. לתת מקום אחד לאזרחים ולעסקים -ובעיקר לעסקים הקטנים - ללמוד מה זאת אזרחות דיגיטלית בהיבטים המאוד רחבים שלה", הסבירה כרמלה אבנר, הממונה על מטה התקשוב הממשלתי. "אנחנו יכולים לסייע בהבאת המודעות".

לפי הדוברים, האתר הוקם בעקבות מקרה ההאקר הסעודי בדצמבר ב-2012. האירוע "הפיל את האסימון" שיש צורך במקום שמרכז מידע על בעיות ומצוקות ברשת ומסביר מה לעשות במקרה של אירועים מסוג זה. האתר החדש כולל שורה של מדריכים על התנהלות ברשת, בין השאר על מקרים של גניבת זהות, הטרדה ברשת ואפילו קבלת ספאם. עם הכניסה לאתר מקודם הגולש בשאלון הבנה קצר הכולל שאלות כ"כדי להגן על תיבת הדואר שלי מדואר זבל מה עלי להתקין"? המקימים מבטיחים שבאתר קיים מאגר שאלות ותשובות רחב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השאלון באתר חיים חכם ברשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

"החדשנות היא לא באינפורמציה"

"האתר כולל חוקים הקשורים לעולם האינטרנט. יש מידע על בטיחות ילדים ברשת ופירוט כללים על התנהגות המקובלת בה", אמר אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין. "יש מידע על הגופים הרשמיים של המדינה שמתנהלים ברשת. באיזור המיועד לעסקים ניתן ללמוד, למשל, כיצד לקנות דומיין. בעתיד אף נרחיב את המידע".

- מדריכים על שימוש באינטרנט אפשר למצוא בשפע בחיפוש פשוט בגוגל. מה בדיוק חדש אצלכם?


יורם הכהן, ראש הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע: "אצלנו האזרח ידע שיש אתר שהוא יכול לסמוך עליו. משהו מוסמך ואמין".

כרמלה אבנר: "החדשנות היא לא באינפורמציה, אלא בהבאתה במקום אחד. כשיש עודף אינפורמציה לא יודעים איפה לחפש. חסרה האינפורמציה הזו במקום אחד מרכזי שיודע להביא אותו, להנגיש אותו ולעדכן אותו בצורה שוטפת – דבר שאנחנו מתחייבים לעשות. בנינו פלטפורמה שתמשיך ותלווה אותנו לאורך זמן בה אם חלילה יהיו עוד אירועים דוגמת ההאקר הסעודי – תדע לתת מענה".

אתר חיים חכם ברשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully