וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Dell XPS 13: כניסה סבירה לעולם האולטרהבוק

העיצוב, זמן הסוללה והמפרט הופכים את האולטרהבוק החדש מבית דל למחשב ששווה לשקול את רכישתו

ב-19 השנים בהם משתמשת חברת המחשבים Dell בשם המותג XPS, הוא סימל עבורה לא מעט דברים. בהתחלה היה זה ליין המחשבים בעלי המפרט החזק ביותר של החברה, אחר כך סתם מחשבים מהירים, ומאמצע העשור הקודם היו אלה מחשבי הגיימינג של החברה שמותגו ככה. עכשיו המיקוד של המותג משתנה שוב, ונראה כי XPS הופך למותג האולטרהבוקים של החברה.

למי שטרם הספיק להכיר את המושג "אולטרהבוק", נספר כי לא מדובר בסוג חדש של מחשב, כי אם במאמץ שיווקי של חברת אינטל לדחוף את תעשיית הלפטופים קדימה, להפוך את המחשבים לדקים יותר ועם זמן סוללה טוב יותר. עבור חברות שמסוגלות לתכנן מחשבים כאלה בעצמן, אינטל מציעה כלי שיווק ומיתוג; עבור יצרנים קטנים יותר החברה מספקת גם עזרה בתכנון המחשבים עצמם. והתוצאה, נכון לעכשיו לפחות, היא שמרבית האולטרהבוקים דומים מאוד אחד לשני.

בנוי טוב ונראה טוב

ה-XPS 13 של דל הוא יוצא דופן בתחום הזה. וחשוב לא פחות - הוא יוצא דופן בהיצע הכללי של מחשבי דל מהשנים האחרונות, שהיו ברובם משעממים למדי במקרה הטוב, ופשוט בנויים רע במקרה הגרוע. כי המחשב הזה לא רק בנוי טוב, הוא גם נראה טוב. והכוונה איננה רק לעוביו של המכשיר - מ-6 עד 18 מילימטרים, כי אם לחומרים עצמם.

עם עיצוב אלגנטי מאוד, המורכב מאלומיניום, סיבי פחמן וציפוי גומי בחלק מהמקומות, המחשב הזה יפה כשהוא סגור, ויפה עוד יותר כשהוא פתוח. מסגרת המסך שלו דקה, והמקשים במקלדת גדולים ומופרדים. משענת הידיים נוחה ונעימה למגע גם היא, והחסרון העיצובי היחיד שבולט במחשב הזה הוא היעדר היכולת של Dell להיפטר מלבנת ההטענה הגדולה והמגושמת עם פתרון כמו זה של אפל - להחביא את הספק בתוך מארז התקע.

אולטרהבוק דל XPS. אתר יצרן
יפה כשהוא סגור, יפה עוד יותר כשהוא פתוח/אתר יצרן

בתוך המחשב הזה תמצאו מפרטים סטנדרטיים של אולטרהבוק - מעבדי דור שני של Intel Core, שאמנם כבר בני יותר משנה אך עדיין נמצאים בתוך מרבית הלפטופים שנמכרים היום; ארבע גיגהבייטים של זכרון; כרטיס גרפי שמובנה בתוך המעבד; שטח אחסון של עד 256 גיגהבייט; כל החיבורים הסטנדרטיים (USB3, Mini DisplayPort, אוזניות) ורמקולים מובנים כמובן.

המפרטים האלה, כמו גם המחיר שמאפיין אותם, הנם סטנדרטיים לגמרי לשוק האולטרהבוקים. וכך, השאלה האם לבחור במחשב הזה או לא מושפעת בעיקר מאלמנטים חווייתיים ועיצוביים. על העיצוב כבר דיברנו, אז בואו ונדבר קצת על חווית השימוש ב-XPS 13.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

המקלדת: לא לסנובים

מעבר לכך שהמחשב הזה דק, קל יחסית (1.36 ק"ג) ויפה, הוא צריך להיות גם נוח. כאן, ובכן, נתקלנו בכמה בעיות, והראשית שבהן היא משטח המגע. זהו, איך לומר, משטח מגע לא הכי טוב בשוק. הוא לא מאוד נעים למגע, וגם לא רגיש מספיק למגע, כך שלפעמים צריך להקיש עליו מספר פעמים כדי שהמחשב יזהה את ההקשה. אם אתם לא משתשים בהקשה כפולה על המשטח במקום לחיצה על הכפתור הפיזי, זו לא תהיה בעיה עבורכם.

למרות שכמה אנשים שנשאלו במשרד על טיב המקלדת של ה-XPS 13 אמרו שהיא מעולה, כותב שורות אלה לא יכול להסכים. מצד שני, כותב שורות אלה הוא סנוב שמשתמש במקלדת מכנית. בכל מקרה, אם אתם רגישים לגבי נוחות הלחיצה, ולא אוהבים מקשים עליהם קל מדי ללחוץ, והלחיצה מייצרת מעט מדי פידבק, זו עשויה להיות בעיה.

בעית נוחות נוספת היא המסך. הוא לא רע, אל תבינו לא נכון - מדובר במסך לפטופ סביר לגמרי. אבל הוא לא מצויין, לא משתווה כלל אל ההיצע של החברה ההיא, נו, עם התפוח בלוגו, ואל המסכים בדור החדש של מחשבי סמסונג.

אולטרהבוק דל XPS. אתר יצרן
לא נוחה במיוחד. המקלדת/אתר יצרן

סיכום: נכנס לשורת המועמדים

אך מספיק עם התלונות. קחו, למשל, את הרמקולים המובנים של המחשב הזה: הם מצויינים, טובים יותר מרוב הרמקולים שיצא לנו לשמוע בלפטופים. עוצמת הצליל שלהם גבוהה, רמת הבאסים סבירה לחלוטין, ולא חייבים לחבר אל המחשב רמקולים חיצוניים כדי ליהנות ממוזיקה.

גם הסוללה של ה-XPS 13 הצליחה להרשים, עם יותר מחמש וחצי שעות עבודה במצב שימוש סביר (75 אחוז בהירות, דפדפן ווידאו מתנגן על חלק מהמסך, חיבור וויפי דולק, בלוטות' כבוי). יש לזכור, אגב, כי אי אפשר להחליף את הסוללה בלפטופ.

אז האם Dell XPS 13 הוא האולטרהבוק אותו כדאי לכם לקנות? לכל הפחות, הוא צריך להיות ברשימת המועמדים, בעיקר בזכות העיצוב, זמן הסוללה והמפרט.


המחירים - 6,888-8,376 ברשת באג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully