וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הידעתם? אתם עובדים שישה ימים בשבוע

גדי להב

17.7.2012 / 17:37

הטשטוש וההגמשה של שעות העבודה מטפסות יד ביד עם האינטרנט, אבל נובעות מרצוננו שהכל יהיה זמין תמיד

מתי התחלתם היום את יום העבודה? האם שלחתם או קראתם הודעות מייל לפני כן? ואחרי שיצאתם מהמשרד – האם בדקתם את המייל לפני שהלכתם לישון? אתם ודאי לא תופתעו לגלות שאתם לא לבד. ובכל זאת, המספרים די מדהימים: 80% מהעובדים בארה"ב ממשיכים לעבוד גם כשאינם במשרד. 50% בודקים מייל כבר במיטה, כששעת הבדיקה הממוצעת היא 7:09. 69% לא הולכים לישון לפני שהם עוברים על המייל, ו-40% עושים זאת אחרי השעה 22:00.

לפי הנתונים האלה, שעלו בסקר שערכה חברת Good Technology, חלק מאיתנו מתחילים לעבוד כבר ב-7:00, וחלק לא מסיימים לפני 22:00. עורכי הסקר סכמו את שעות העבודה נטו אחרי שעות המשרד, והגיעו למספר יפה: שבע שעות בשבוע. שעה אחת ביום, או למעשה – יום עבודה נוסף. הידעתם? אתם עובדים שישה ימים בשבוע.

הטשטוש וההגמשה של שעות העבודה הם תופעה שמטפסת יד ביד עם האינטרנט, אבל את הפוש המשמעותי היא קיבלה עם כניסת הסמארטפונים לחיינו. לא רק שהכל מחובר, גם הכל בכף ידך.

האם התהליך הזה הופך אותנו ליעילים יותר? האייפון הושק ב-2007. בעיקרון, עקומת הצמיחה של העולם המערבי, בו מתחוללת המהפכה הזו בעיקר, היתה אמורה לזנק למעלה. אבל השנים האלה, כידוע, היו ועודן שנות מיתון. לא נתון מי יודע מה. יחד עם זאת, בהחלט הגיוני שללא מהפכת החיבור-תמיד, מצבו של העולם המערבי היה גרוע עוד יותר. בכל מקרה, עדיין ניתן לתהות: גם אם החיבוריות גורמת לנו לצמוח - האם זה בגלל יעילות, או פשוט כי אנחנו עובדים יותר?

חיי ה'תמיד-מחוברים'

אבל בל לנו להאשים את הטכנולוגיה. הטכנולוגיה רק עונה על צורך. היא איפשרה לנו לקבל את מה שאנו רוצים. האם אנשים רוצים לעבוד שישה או שבעה ימים בשבוע? אם נערוך סקר, התשובה תהיה חד משמעית. אבל עבודה אינה הרצון עצמו, אלא תוצר לוואי של הרצון שלנו: שהכל יהיה זמין תמיד. הרצון הזה מייצר ציפייה. אנחנו מצפים שחנויות יהיו פתוחות 24/7. אנחנו מצפים שאתרי אינטרנט יתעדכנו כל הזמן. אנחנו מצפים שפייסבוק תמיד תעבוד.

כדי שהציפיות האלו תעננה, מישהו צריך לעבוד. כלומר: חברות מסויימות צריכות לעבוד גם בסוף שבוע. חברות שמספקות שירותים לחברות האלו צריכות גם הן להתגמש בשעות העבודה. העובדים שלהם צריכים לשלוח מיילים. ולקבל מיילים. ולשלוח מיילים. או במלים אחרות: בסוף כל משחק באבלס און ליין, יושב בן אדם ששולח אימייל ב-7:09.

הקו המפריד בין יום העבודה לחיים הפרטיים מיטשטש, תרתי משמע: הוא לא רק ערבובן של שעות העבודה והפנאי. זהו ערבוב עמוק הרבה יותר. יום העבודה התמיד-מחובר שלנו קשור קשר גורדי לחיים התמיד-מחוברים שלנו. אחד מניע את השני. וכדי לזכות בשעות החופש שלנו בחזרה, עלינו לוותר על כל האפשרויות הפרוסות בפנינו בשעות האלו בדיוק.



כמה אנחנו מחוברים?

80% עובדים גם כשאינם במשרד

50% בודקים מייל במיטה

69% בודקים מייל לפני שהולכים לישון

שעת בדיקת המייל הממוצעת בבוקר: 7:09

  • עוד באותו נושא:
  • עבודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully