וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'התאבדות הפייסבוק' - עכשיו הסרט

עידו קינן

19.7.2012 / 14:11

סיפורו הטראגי של דוד-אל מזרחי, שהתאבד בעקבות לעג בפייסבוק, נתן השראה לסרט חדש של תלמידת שנקר

סיפורו של דוד-אל מזרחי, נער שהתאבד בשנה שעברה אחרי שחברים לעגו לו בפייסבוק, זעזע את אביבית אלפיה. לדבריה, "רציתי לצאת מפייסבוק ולהעביר את זה לתלת-ממד". כך נולד הסרט הקצר "החרם", שיצרה כפרויקט גמר במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר.

הסרט, שנוצר בסיוע "מרכז SOS - המרכז ללימודי אלימות" ויוצג בתערוכת הגמר של מחלקות העיצוב של שנקר עד ה-31.7, מתרחש כולו בפייסבוק. חבורה בשם "הגנגסטרים של ו'2" יוזמת חרם על ניר כהן, ומשנה את שם הפרופיל שלה ל"גם אני שונא את נירררר!!!!". חברו, שי אהרונסון, מתלבט אם לשמור על חברותם או להיכנע ולהשתתף בחרם. כהן פותח אירוע פייסבוק ליום ההולדת שלו, ואהרונסון אומר שלא יגיע. כהן הופך את פרופיל הפייסבוק שלו לפרטי, תמונתו נעלמת, ואהרונסון מתחיל לכתוב לו שהוא מצטער, אך חוזר בו ומוחק את ההודעה. סוף.

מי שמדבר עם מורים וילדים יודע שהדברים הללו קורים במציאות. מריבות, חרמות ומעשי בריונות לא נולדו בפייסבוק, רק מצאו לעצמם פלטפורמה נוספת, חדשה ומקוונת ויעילה יותר. כשזה נגמר באופן טראגי, כמו אצל מזרחי ז"ל, הסיפור מקבל חשיפה רחבה, והאצבעות מופנות אל "סכנות הפייסבוק". אלו לא סכנות הפייסבוק, אלו סכנות הנעורים.

הסרט לא נגמר באופן טראגי. הוא לא נגמר בכלל: לא ברור מה יהיה בסופה של החברות והאם החרם ישבר. "רציתי בכוונה להשאיר את זה עם סוף פתוח", אמרה אלפיה לוואלה! TECH. "אני בתור ילדה קטנה הייתי מתלבטת אם להיכנע ללחץ החברתי או להיות חברה של אלה שמחרימים אותם. הייתי סוג של קונפורמיסטית, והיום אני כועסת על עצמי. הפרויקט מעביר ביקורת על זה".

לצפיה בסרט

עוד בנושא:

- הנערים דרבנו בפייסבוק – והנער התאבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully