וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשה, צאי לי מהפוסטר

עידו קינן

23.7.2012 / 12:11

פוסטרים ללא דמויות נשיות לסרט "הדילרים" עלו בירושלים. ברשת החליטו לעשות מזה צחוק, עם פוסטרים מדירי נשים לסרטים אחרים

סרטי יונייטד קינג העלימו נשים – לא בתרסיס ולא בסכין כי אם בשעת הצילום או על שולחן הגרפיקאי. אמיר בר-קול שם לב לכך כשעלתה בירושלים כרזה לסרט הישראלי "הדילרים" ללא הדמויות הנשיות שהופיעו על הפוסטרים הרגילים, ומיהר לדווח על כך בפייסבוק - פרסום שזכה לתהודה רבה ברשת הישראלית.

בר-קול אף הוציא מיונייטד קינג תגובה ראשונה: ” חברת יונייטד קינג פועלת בהתאם להנחיות חברות השילוט בערים השונות. לצערנו, צנזור דמויות נשיות משילוט חוצות הינו תוצר של החלטה פסולה לטעמנו. בשנתיים האחרונות נאבקנו ללא הצלחה באותה הנחיה פסולה, ובמקביל יצאנו חדשות לבקרים לתקשורת לגבי צנזור בסרטים רבים. אנו נמשיך להאבק על מנת שההנחיות הבלתי שוויוניות הללו ישונו לאלתר”.

כמו שכתב יאיר רוה בסינמסקופ: “כאילו שהפוסטר נלקח מהם מכוח ועבר טיפול בידיים זרות. העיפו מבט בפוסטר הירושלמי: זה פוסטר אחר! זה צילום אחר! הרי ברור שמלכתחילה אנשי יונייטד קינג הכינו גרסה נטולת נשים לפוסטר של “הדילרים”.

לאחר מכן, בעקבות הלחץ הציבורי, יצאה תגובה מתקנת, בדמות מכתב מאחראית תקציב יונייטד בפרסום גולן, נעמה מליחי נחום: "בהמשך לעליית שילוט “הדילרים” בירושלים ע”ג שלטי זוהר חוצות, הנני מצרה על כך שהשלטים הועלו ללא דמויות הנשים בפוסטר. השלטים הועלו בגרפיקה הנוכחית, עקב הנחיה גורפת שנתנה לנו ע”י ניסים מזוהר חוצות לפיה לא ניתן להעלות שלטים בירושלים בהן מופיעות נשים. לצערי, זו אינה הפעם הראשונה ששלטים עולים בירושלים בצורה זו. אנו מתנצלים על אי הנעימות שנוצרה, אך לא ידענו שיצא חוק עזר עירוני חדש המונע הדרת נשים גם בשילוט. אנו מברכים על ההוראות החדשות, ואין ספק, שלו ידענו על קיומם, היינו מתעקשים על העלאת גרפיקת השלט המקורי, או נמנעים מלהעלות כלל את השלטים בירושלים. אי לכך אנחנו פועלים באופן מיידי להחליף את כל השלטים שצונזרו מהם נשים בשלטים מקוריים התלויים ברחבי הארץ."

באתר “עין הדג” הרימו בינתיים פרויקט בשם “סרטים ירושלמיים“, שבו גירסאות נטולות נשים של סרטים מוכרים.

התפרסם בגרסה שונה בבלוג "חדר 404" של עידו קינן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיבוד: דורון פישלר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיבוד: גליה פסי קיטרו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיבוד: דורון פישלר/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • הדרת נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully