וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה בשירות הפרסום: כך מוכרים קפה בקוריאה

בדאנקין דונאטס יצרו פרסומת שנעזרת בטכנולוגיה כדי ליצור אצל הצרכן הקשר בין הרשת שלהם לבין הקפה של הבוקר

טכנולוגיה בשירות עולם הפרסום מאפשרת לייצר קמפיינים חדשניים ומעניינים יותר, אך בו בזמן עלולה לגרום ללקוח הפוטנציאלי להראות יותר כמו קורבן של מתיחה, או של שטיפת מוח. רוצים דוגמה? הקמפיין של "דאנקין דונאטס" בתחבורה הציבורית של סיאול, בירת דרום קוריאה, מדגים היטב מה יכול מפרסם חכם לגרום לקהל היעד שלו לחשוב באמצעות שימוש בטריק טכנולוגי.

דאנקין דונאטס, שמוכרת בעיקר בזכות הדונאטס שלה, החליטה להיכנס למלחמות על הכיס של קוריאנים עסוקים בדרך אל העבודה, אשר רוצים לשתות קפה בדרך. ואכן, בדרום קוריאה נוהגים רבים לקנות קפה בבוקר, וברחבי העיר פזורים מאות בתי קפה, אך דאנקין כלל לא נמצאת בתודעה הציבורית כרשת שמוכרת קפה. הפתרון - יצירת הקשר ברור בין דאנקין, לבין הקפה של הבוקר. הדרך - פיזור ריח של קפה באוטובוסים ברגע הנכון.

בכמה מקווי האוטובוס בסיאול הותקן מכשיר שמטרתו לפזר ריח של קפה טרי כשהוא קולט שברדיו הפנימי של האוטובוס מתנגן הג'ינגל של דאנקין דונאטס. במקביל, הוצבו בתחנות האוטובוס שקרובות לסניפים של דאנקין שלטים שמצביעים על כך, תוך שימוש נרחב בקפה. וכך נוצרה מתקפה שאינה רק קולית וויזואלית על הנוסע, כי אם כזו שמנצלת גם את חוש הריח שלו. את העיניים הנוסעים יכולים למקד בפריט כמו ספר, ואת האוזניים לחסום עם אוזניות, אך אלא אם הם מצוננים, לפחות הריח של הקפה יירשם אצלם.

אך האם הקמפיין הצליח? לטענת דאנקין, יותר מ-350,000 אנשים נחשפו לקמפיים, ומספר המבקרים עלה ב-16 אחוזים. אך המספר המרשים יותר הוא העליה במספר כוסות הקפה שנמכרו בסניפים הקרובים לתחנות אוטובוס - לא פחות מ-29 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully