וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיב של גוגל יוצא לדרך

גוגל הציגה את מיזם האינטרנט מהיר שלה בארה"ב, עם קצבי מהירות של גיגהביט לשניה, וחבילות תוכן טלוויזיוני

גוגל חושפת את הפרטים הקונקרטיים הראשונים על יוזמת הפס הרחב שלה, משלבת אותה עם שירותי טלוויזיה. Google Fiber - התוכנית של גוגל להבאת חיבור בפס רחב (1000 מגהביט לשניה הן להורדה והן להעלאה) לארצות הברית, מתחילה את דרכה בימים אלה בקנזס סיטי, והחברה חשפה את תמחור התוכניות ואת דרך ההצטרפות של הצרכנים למיזם.


לא כל תושבי הערים (יש שתי ערים עם השם קנזס סיטי, מכיוון שקו הגבול בין מיזורי לקנזס עובר באמצע) יוכלו להתחבר למיזם כבר עכשיו. בגוגל חילקו את קנזס סיטי לשכונות, ומבקשים מתושבי השכונות האלה להירשם עד תחילת ספטמבר, במחיר של 10 דולרים. השכונות שתגענה למספר הנרשמים המינימלי תחוברנה, עם אלה שכוללות את המספר הגבוה ביותר בעדיפות ראשונה.


אך 10 דולרים הם רק ההתחלה. חיבור בית לסיב האופטי של גוגל יעלה 300 דולרים, ולאחר מכן יתבקשו המשתמשים לשלם גם מנוי חודשי. המעניין שבהם הוא מנוי במחיר 120 דולר בחודש, שכולל לא רק אינטרנט אלא גם חבילת ערוצי טלוויזיה, שמגיעה עם ממיר מבית גוגל (אך אינו חלק מ-Google TV) והטאבלט החדש של החברה, נקסוס 7, שמשמש כשלט לממיר. הממיר הזה כולל כונן קשיח של שני טרהבייטים להקלטת וידאו (משמונה ערוצים בו זמנית, אם צריך), ואפשרויות חיפוש תוכן מתקדמות. חיבור ללא ערוצי טלוויזיה יעלה 70 דולרים בחודש, ויוצע גם חיבור "פשוט" של 5 מגהביט בחינם, למי שישלם רק את דמי ההתקנה.

בקרוב בישראל? לא ממש

מידת ההצלחה של Google Fiber בקנזס תשפיע, בוודאי, על פריסה בערים נוספות ברחבי ארצות הברית, אך עדיין מוקדם מדי לחשוב על גוגל כעל חברה עם שאיפות לספק את החיבור לכל העולם. במדינה כמו ישראל, למשל, יהיה קשה מאוד לספק רוחב פס של גיגהביט למשתמשים במחיר נגיש, מכיוון שאין מספיק רוחב פס כדי לחבר אותנו אל העולם בקצבים כאלה.

גם לאחר שבזק בינלאומי סיימה את פריסת הכבל התת-ימי שלה, יש כיום רק שתי מערכות כבלים תת-ימיים שמחברים את ישראל לעולם. זו של בזק מעבירה 7.2 טרהביט בשניה, וזו של חברת מדנאוטילוס מעבירה 3.84 טרהביט לשניה. בסה"כ, מדובר בכ-11 טרהביט, או כ-11,264 לקוחות עם חיבור של גיגהביט.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully