וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולחים רובים להדפסה

בעל מדפסת 3D גורס כי הצליח להדפיס באמצעותה גוף פונקציונלי של רובה, ופרסם את התוכניות באינטרנט

חושבים שמדפסות מאיימות רק על עצים? מגזין Popular Science מדווח על אדם שמזדהה בכינוי "HaveBlue", אשר טוען כי הצליח להדפיס אקדח ורובה פונקציונליים לגמרי באמצעות מדפסת 3D שלו. לא כל החלקים יכולים להיות מודפסים - הקנה עדיין חייב להיות מתכתי, למשל - אך מרבית חלקי הרובה ניתנים לייצור במדפסת.

לאחר שהדפיס את כלי הנשק וניסה אותם, תהה HaveBlue בפני מנהלי אתר Thingiverse - אתר שהוקם למטרת שיתוף תוכניות בניה של פריטים במדפסות תלת מימדיות - האם הוא יכול להפיץ גם את המודלים שלו דרך האתר. לטענתו נאמר לו בהתחלה כי האתר לא יאסור עליו, אך בו בזמן לא מעודד שיתוף של תוכניות להדפסת כלי נשק, אך בסופו של יום ולאחר התייעצות משפטית נאסר עליו לפרסם את המודלים.

מדפסות תלת מימדיות אינן נחשבות למוצר צרכני עדיין, אך הירידה הדרסטית במחיר שלהן בשנים האחרונות (מאלפי דולרים למאות דולרים, והמחיר יורד כל הזמן) מביאה עמה יותר ויותר שימושים צרכניים סבירים עבור הכלים האלה. ויחד עם השימושים האלה, מגיע גם עידן חדש של פיראטי תוכנה, אשר מתחילים לשים על הכוונת שלהם גם "העתקה" של מוצרים פיזיים, באמצעות שחרור לעולם של תוכניות בניה למוצרים שמוגנים בפטנטים. רובה מודפס, בסופו של יום, לא מאוד שונה ממעמד מודפס לאייפון מבחינת הבניה שלו - מורידים תוכניות בניה, שולחים אותן למדפסת, ואחרי כמה שעות המוצר מוכן.

כך נראה רובה מודפס

  • עוד באותו נושא:
  • הדפסת 3D

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully