וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מערכת המיקום של המטוסים אינה מאובטחת"

תחקיר של פורבס טוען שמערכות מכ"מ אינן מוצפנות ושניתן להצפינן במידע כוזב, להשבית שדות תעופה ולגרום לתאונות

מרבית המטוסים שיטוסו בארה"ב ואירופה בשנים הקרובות יהיו חייבים להצטייד במערכת אוטומטית שמעבירה את מיקום המטוס למגדלי פיקוח, ושולחת אל המטוס חזרה מידע על מטוסים אחרים בקרבתו. אך האם המערכת הזו מאובטחת? מאמר של מגזין Forbes, המסתמך על שתי מצגות מכנסי ההאקרים Defcon ו-Black Hat המתקיימים בימים אלה, גורס שלא.

המצגות חושפות כי המערכת, ADS-B שמה, כלל לא מוצפנת ולא כוללת קודי אימות. זה אומר שכל אחד, בהינתן ציוד שעולה כיום פחות מאלף דולרים, יכול לשלוח למגדלי פיקוח ומטוסים "ספאם" – להציף אותם במידע על מטוסים מזוייפים, ואולי להשבית שדות תעופה או אף לגרום לתאונות. הדרך היחידה לברור את המטוסים האמיתיים תהיה תוך הסתמכות על המערכות שקיימות כיום – מכ"מים ותוכניות טיסה.

הבעיה היא שהסתמכות על מכ"מים ותוכניות שמתואמות על ידי מגדל פיקוח הופכת לבעייתית יותר ויותר עם עליית מספר המטוסים שנמצאים באוויר בכל רגע נתון, זאת מעבר למחיר הגבוה-יחסית של תפעול המערכות האלה. ADS-B נועדה לפתור בדיוק את המצוקות האלה. במנהל התעופה האזרחית האמריקאי אמרו לפורבס כי יש להם דרכים לזהות ולפתור אותות שגויים. כמו כן, אומרים במנהל כי הם מתכננים להשאיר חלק ממערך המכ"מים כגיבוי.

בו בזמן, אומרים מומחי האבטחה שרואיינו על ידי פורבס כי התקן עצמו צריך לעבור שינויים, וכמה שיותר מהר, לפני שכסף נוסף יושקע בו וחברות התעופה תחלנה להסתמך עליו בצורה שתאפשר שיבוש תנועה אווירית.

  • עוד באותו נושא:
  • מכ"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully