וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב נפרד מהאייפון בסתיו הקרוב

אפליקציית יוטיוב לא תכלל ב-iOS 6 שתגיע למכשירי אפל בסתיו הקרוב. מי אשם בכך - אפל או גוגל?

אפל לא תכלול אפליקציית יוטיוב ב-iOS 6 - מערכת ההפעלה החדשה שלה לאייפון, אייפד ואייפוד טאץ', כשזו תושק בסתיו הקרוב. האפליקציה נעלמה מגרסת הבטא האחרונה של מערכת ההפעלה ששוחררה למפתחים, ושתי החברות אף אישרו את דבר ההיעלמות. אז האם אפל מנסה להתנתק מגוגל (לה שייך יוטיוב), כפי שעשתה כשהחליטה לפתח פתרון מיפוי משלה? לאו דווקא.


"הרישיון שלנו לכלול את אפליקציית יוטיוב ב-iOS נגמר", הגיבו באפל לבלוג הטכנולוגיה All Things D. "המשתמשים יכולים להשתמש ביוטיוב דרך דפדפן ספארי וגוגל עובדת על אפליקציה חדשה שתהיה בחנות האפליקציות הרשמית". התגובה של אנשי יוטיוב הייתה "אנו עובדים עם אפל כדי לוודא שיש לנו את חווית יוטיוב הטובה ביותר עבור משתמשי iOS".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכך, האשמה האמיתית בניתוק במקרה הזה היא ככל הנראה גוגל עצמה, ולא אפל. נזכיר כי אפל היא זו שפיתחה את האפליקציה של יוטיוב בעצמה, וזו מעולם לא הציגה פרסומות או קיבלה גישה ל-100 אחוזים מהתכנים (נסו לנגן קליפ מוזיקה פופולרי) - שני אלמנטים שמנעו מגוגל להרוויח כסף ממשתמשי אייפונים ואייפדיפ. ב-2007, אז הושק האייפון הראשון, היה לאפליקציה הזו ערך בכך שהראתה למשתמשי סלולר כי הם יכולים לראות יוטיוב על המכשיר שלהם בנוחות ובפשטות, אך כעת האפליקציה הזו רק מפריעה לתוכנית של גוגל. בכיר בתעשיית הטכנולוגיה אף אמר ל-ATD כי "יוטיוב החליטה שהיא לא רוצה לתת לחברות צד שלישי לבנות עבורה אפליקציות. האסטרטגיה השתנתה - הם רוצים לשלוט על הגורל שלהם בצורה טובה יותר".


בו בזמן, אי אפשר להתעלם מהנתק בין אפל לבין גוגל. עד לשנה האחרונה, גוגל הן ניסתה להתחרות באפל בתחום הסלולר עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, והן הייתה שותפה שלה בחלק ניכר משירותי הרשת של iOS. כעת, עם היעלמות יוטיוב והמפות של גוגל ממכשירי אפל (לא היעלמות טוטאלית, עדיין תוכלו להתקין את היישומים דרך חנות האפליקציות), נראה כי האלמנט החשוב ביותר שעוד מקשר בין שתי החברות הוא חיפוש. כאן אפל נמצאת בבעיה. שתי ספקיות מנועי החיפוש הפופולריים בעולם, שמחלקים ביניהן את רוב שאילתות החיפוש העולמיות, הן גוגל ומיקרוסופט. שתיהן כיום עם אספירציות בתחום הסלולר - גוגל כבעלת מערכת ההפעלה הפופולרית בעולם כיום, ומיקרוסופט כשחקן עולה עם פלטפורמת Windows Phone וחומרת Windows 8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully