וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: הכלי שחושף את סחר הנשק העולמי

7.8.2012 / 15:53

בכמה זינקו רכישותה נשק בעולם בעשרים השנים האחרונות? כלי אינטראקטיבי חדש של גוגל חושף מידע מפורט ומגמות

רוצים מידע על סחר הנשק בעולם? גוגל לשירותכם. והפעם לא מדובר בתשובה לשאילתא שתקישו במנוע החיפוש הפופולרי בעולם, אלא בכלי מיוחד שהכינה החברה, שהוא מעין אינפוגרפיקה אינטראקטיבית (כזאת שאינה סטטית ומאפשרת מעבר בין נתונים שונים) מרתקת. הכלי נבנה על ידי "מעבדת היצירתיות של גוגל" (Creative Lab) - הצוות בחברה שיוצר קמפיין שיווקיים שונים, יחד עם מכון Igarape - צוות חשיבה העוסק בניסיון למציאת פתרונות לבעיות גלובליות שונות, ביניהן מניעת והפחתת אלימות.

המפה האינטראקטיבית הזאת גוגל מאפשרת לסובב את כדור הארץ, לבחור בכל פעם מדינה (מתוך 250) ולראות את נתוני צריכת הנשק שלה בין 1992 ל-2010. אם תהיתם כיצד נראה סחר הנשק הצבאי והאזרחי ברחבי העולם בכמעט עשרים השנה האחרונות - זה הפרויקט שיענה לכם על כך. בין השאר הוא מגלה ש-60% מכל מקרי המוות באלימות נגרמים מכלי נשק קטנים, ושאלו מחזיקים תעשייה של 8.5 מיליארד דולר בשנה. עוד מגלה גוגל ששלושת-רבעי מכלי הנשק הקטנים בעולם נמצאים בידיהם של אזרחים - 650 מיליון איש חמושים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ב-1992 צרכנו פחות נשק. ישראל בכלי של גוגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכלי של גוגל מאפשר לבודד נתונים (רק נשק צבאי, רק נשק אזרחי וכדומה), וכן לראות מגמות לאורך השנים. אלו מציגות בבירור כיצד מדינות רבות בעולם מוציאות יותר ויותר כסף על נשק. ארצות הברית, כצפוי, היא מלכת הנשק - עם ייבוא נשק ביותר מ-995 מיליון דולר וייצוא של יותר מ-606 מיליון דולר בשנת 2010 . ומה בישראל? מסתבר שאנחנו מייבאים נשק בסכום של יותר מ-49 מיליון דולר - אבל מייצאים הרבה יותר מכך: נשק בסכום של יותר מ-133 מיליון דולר (ב-2010). יותר מ-79 מיליון דולר הוצאו בארץ בשנה זו על תחמושת. על נשק צבאי הוצאו יותר מ-32 מיליון דולר, ועל נשק אזרחי הוצאו 22 מיליון דולר.

כלי מידע הנשק של גוגל

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • נשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully