וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים פרצו לשרתים ישראלים בשם עימאד מורניה, חשש מדליפת מידע

פריצה לאתר של חברת האחסון הישראלית וובגייט הובילה לדליפת פרטים של אלפי ישראלים, וההאקרים, שכתבו "זיכרו את עימאד" מבטיחים שזו רק ההתחלה. גם האתר של ועידת הנשיא נפרץ

פרטים אישיים של מספר לא ידוע של ישראלים - ובהם כמה מאות מספרי אשראי - דלפו לרשת, "באדיבות" אתר "זכרו את עימאד (מורנייה. ד"ו)". אתר של קבוצת האקרים לא ידועה פרסם מאגרי מידע שנגנבו מחברת אחסון השרתים הישראלית "וובגייט", ובהם גם קבצים הכוללים פרטים אישיים ומספרי כרטיסי אשראי. לטענת מנכ"ל וובגייט, גרשון אלבייס, הפריצה התרחשה היום אחר הצהריים כשהמידע שנגנב הוא ברובו מידע ישן מהשנים 2008-9. הסיפור נחשף על ידי צוות התוכנית "צינור לילה".

לדברי אלבייס, וובגייט זיהתה וחסמה את הפירצה בתוך כרבע שעה, והפורצים הצליחו לגשת רק לאחד מכ-20 השרתים של החברה. כעת, בוובגייט, עוסקים בחברה בהפעלה מחדש של האתרים שנפרצו, ובהחלפת כל הסיסמאות. "יש הרבה מערכות מורכבות", אומר אלבייס לוואלה! TECH. "רובן מוצפנות, אך אנחנו עדיין בודקים מה היקף החומרים שנגנב". בו בזמן, מודה אלבייס כי החברה עדיין לא החלה ליידע את הלקוחות שנפגעו, כשגם חברות האשראי רק אוספות כעת נתונים וכרטיסי האשראי שדלפו - אם היו ביניהם כאלה שפעילים גם כיום - נחסמים בשעות אלה.

ההאקרים עצמם טוענים כי גנבו טרהבייטים (אלפי ג'יגה-בייטים) של מידע משרתי Webgate, ומה שקורה עכשיו הינו רק ההתחלה. ההתחלה הזו כוללת תכתובות פנימיות של החברה, כולל צילומים של תעודות זהות וצ'קים, כמו גם מאגרי נתונים מפורומים של רשות השידור ובסיס נתונים מאתר "ועידת הנשיא". בסיס הנתונים המדובר אינו כולל פרטים אישיים של משתתפים.

ההאקרים אף פרסמו באתר הודעה בעברית, בה נאמר (הטעויות במקור): "'זרם ההתקוממות העולמי' מאמין באידאלים הנשגבים של אנושות כולל שלום, שוויון, הסרת גזענות, חיים כבודים. הזרם מבסס את שורשיו בכל העולם ומעריך בסיסים להיאבק מול כיבוש, שפיכות דמים, טרור, והפחדה. אלפים מתמסרי חירות ועירנות שתעבו מהריגת נשים וילדים ורצח מדענים רוצים לחשוף מסמכים ולהזהיר את ישראל לחדול מרצח ופשע ולהצטרף לזרם השלום העולמי. לכן זרם ההתקוממות העולמי נגד אי הצדק וזוועה חושף את מסמכים שהשיג בעזרת חבריו ברחבי ישראל ובעולם כדי להיות אזהרה ראשונה מול רצח אנשים בידי ישראל בעולם. אין ספק לנו שאנשים בעל מצפון ער ושוחר שלום לא ישאירו אותנו לבד במהלך הזה".

מחברת "כאל" נמסר כי "בבדיקה שערכנו נמצא כי בקבצים שפרסם ההאקר היו 18 כרטיסים בלבד של חברת כאל.
הכרטיסים שנחשפו נחסמו באופן מיידי לשימוש ואנו ננפיק ללקוחות כרטיסים חדשים. החברה תבצע בבוקר פנייה יזומה לבעלי הכרטיסים. בשעות הקרובות יכולים לקוחות כאל לבדוק האם כרטיסם נחשף באמצעות כניסה לאתר החברה בכתובת www.calonline.co.il ובחלונית המיועדת להקיש את מספר תעודת הזהות. כאל מדגישה כי היא עומדת מאחורי לקוחותיה ואחראית לכל נזק שייגרם בגין שימוש לרעה בכרטיסי האשראי".

מלאומי קארד נמסר כי מדובר ב - 30 כרטיסים תקינים בלבד מסוג לאומי קארד. אנשי אבטחת המידע של החברה איתרו במהירות את הקבצים והגבילו מיידית את השימוש של כרטיסים אלו. בחברה מדגישים כי לא נגרם כל נזק ללקוחות, ובכל מקרה הם מבוטחים באופן מלא. החברה תבצע מחר בבוקר פנייה יזומה לבעלי הכרטיסים האמורים, והם יוחלפו בימים הקרובים.

מישראכרט נמסר בתגובה כי נחשף קובץ המכיל כ-1,500 רשומות. מתוכן זוהו 49 כרטיסים פעילים בלבד השייכים לקבוצת ישראכרט. הכרטיסים נחסמו מיידית והודעה תימסר ללקוחות מחר בבוקר. באתר ישראכרט כבר פועל מיניסייט לטובת לקוחות אשר עדיין מודאגים לבדיקה מהירה של מספרי הכרטיס שברשותם. ישראכרט אחראית לכל נזק בגין שימוש לרעה בכרטיס האשראי.

(עדכון ראשון: 22:16)

  • עוד באותו נושא:
  • וובגייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully