וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא השקה את הכלב בוודקה, וזה אבסולוטי

עידו קינן

16.8.2012 / 16:00

אמריקאי שהעלה לפייסבוק תמונה בה הוא כביכול משקה את כלבו בוודקה, מצא את עצמו מתמודד עם ההמונים והמשטרה

אם הייתם רואים בפייסבוק תמונה של איש מקועקע, בלי חולצה, יד אחת על עורפו של גור כלבים וביד השנייה מוחזק בקבוק וודקה סמירנוף שתחוב בפיו של הכלבלב, מה הייתם חושבים ומה הייתם עושים? הנה מה שחשבה ועשתה אומת הרשת לאיש הזה, סיפור שראוי שיילמד על ידי חובבי הלינצ'טרנט.

גולשים שנתקלו בתמונה בפייסבוק הבינו אותה כפשוטה: האיש משקה את הכלבלב בכוח בוודקה. זה כל מה שנדרש כדי להתחיל להפיץ אותה עם הכיתוב "בואו נדאג שישתפו את זאת, בתקווה שמישהו יזהה את החרא הזה וידווח עליו לשוטרים על התעללות בחיות". התמונה הופצה והופצה, ולפי דיווח של אתר החדשות simcoe.com הגיעה ל-200 אלף צפיות, בין השאר בדפים של ארגוני זכויות בעלי חיים.

ביום ראשון השבוע הגיע מישהו שראה את התמונה לתחנת המשטרה של העיר בארי באונטריו שבקנדה, להגיש תלונה. המשטרה פתחה בחקירה, איתרה את האיש, שזוהה בחלק מהפרסומים כאלכס בארקר, ולקחה אותו לחקירה, שם נתן גירסה שונה לחלוטין מזו שההמון הזועם סיפר לעצמו. לדבריו, הוא היה בביקור בבית של חברה שמגדלת גור כלבים. הכלבלב לעס חפצים שונים בבית, ואז תפס בפיו בקבוק וודקה סגור והתחיל לגרור אותו ברחבי הבית, כשהוא לועס את הפקק. בארקר וחברתו חשבו שזה משעשע, וצילמו כמה תמונות של הכלב עם הבקבוק.

בארקר סיפר שהוא עצמו העלה את תמונת המחלוקת לפייסבוק. לטענתו, לא רק שלא ניסה להשקות את הכלב בכוח, אלא שהוא צולם מנסה להוציא את הבקבוק מפיו של הכלב, שהתנגד ומשך בחזרה.

"הפקק היה בוודאות על הבקבוק"

באתר הפרכת השמועות Hoax Slayer ניתחו את התמונה והעלו ספקות: זווית הבקבוק מרמזת שאולי הוא לא נמצא במורד גרונו של הכלב; אין בועות, שהיו אמורות להופיע אם הוודקה היתה זורמת לפיו של הכלב; לא נראה שוודקה נשפכה על הכלב או על הרצפה, דבר שהיה קורה אם הכלב היה נאבק בהשקייתו בכוח; לא נראה שהאיש מחזיק בכוח את צווארו של הכלב.

בלוגר בשם בונג'ו פאטן דיווח על התמונה בבלוגו, The Word Warrior, וביקש לשמוע את הצד של המצולם. הוא פרסם אי-מייל ששלח לו אדם שהזדהה כבארקר: "היי, אלכס כאן, זה שפרסם את התמונה. אני מצטער מעומק לבי על האופי והתוכן הפוגעניים אבל במציאות הכלב לא צורך אלכוהול ולא היה בשום מצוקה. הפקק היה בוודאות על הבקבוק. אני מסכים בדיעבד שאני מתחרט שצילמתי את התמונה, היא מגעילה וזה לבטח הדבר הכי מטומטם שאי פעם לקחתי בו חלק. אני מצטער מעומק לבי. אני בחיים לא הייתי מסכן חיה בשום דרך. אני לא אדם אכזרי". בארקר אמר שיצרף תמונה שצולמה דקות לפני כן כשהגור נמצא בידיים שלו. התמונה לא פורסמה בבלוג, ולא ברור אם נשלחה, וגם אם נשלחה, היא לא מוכיחה דבר.

ביום שלישי פרסמה משטרת בארי באתרה הודעה לעיתונות על הפרשה. השוטר ג'ון בארנז, דווח שם, שוחח עם חברתו של בארקר, שאישרה שהיתה נוכחת בעת הצילומים, והעידה שהכלב לא שתה אלכוהול ולא נפגע בשום צורה. בארנז האמין לגירסתה והתיק נסגר.

אבל זה לא הסוף: בארקר, מסתבר, ספג איומים מגולשים זועמים, שהפחידו אותו וגרמו לו לסגור את חשבונות הפייסבוק והאימייל שלו. משטרת המחוז המוניציפלי יורק פתחה בחקירה, והאנשים שחשבו לקחת את החוק והצדק לידיים עלולים למצוא את עצמם בקרוב בחקירה, בבית משפט ואולי עם הרשעה פלילית.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully