וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יש לדיסני נגד קוד פתוח?

מיה אפשטיין

20.8.2012 / 13:15

פרק בסדרת ילדים של דיסני רומז שתוכנות קוד פתוח מכילות וירוסים. "דיסני משתמשת בבידור לילדים כדי להפיץ פחד", נטען

האם חברת דיסני התמימה שותלת בתוכניות הילדים שלה שלה מסרי התנגדות לקוד פתוח? בפרק של סדרת הטלוויזיה הקומית "שייק" (Shake it Up) המשודרת בערוץ דיסני, מבקשים הגיבורים, בני נוער מגניבים אך חסרי מושג במחשבים, מילד המגלם את החנון הטיפוסי באפודה משובצת ומשקפיים עבים כמובן, שיעזור להם להציל מחשב שקרס.

כתגובה לבקשה מציג בפניהם החנון שאלה: "השתמשתם בקוד פתוח כדי לחסוך זמן והווירוס התחבא בתוכו?" העלילה עוררה מיני-סערה באתרי הטכנולוגיה, כולל TechCrunch ו-TheRegister, שראו בשאלה הזו רמיזה לכך שתוכנות קוד פתוח מכילות וירוסים.

ב-TechCrunch גם רמזו לכך שהילד הממושקף שמשתמש במחשב PC שוודאי מותקנות עליו תוכנות של מיקרוסופט, נראה יותר כמו טיפוס PC Man מאשר שועל של מוזילה. "דיסני פונה לילדים רכים. היא לא חברה כמו אורקל שפשוט עושה מה שהיא עושה כדי למכור עוד תוכנות", כתב אלכס וויליאמס ב-TechCrunch. "דיסני משתמשת בבידור לילדים כדי להפיץ פחד, תיעוב ואי ודאות וכדי למנוע קוד פתוח".

דיסני היא חברת מדיה הנשענת על רווחים מתוכן, וככזו יש לה עניין לתמוך במודלים של רכישת תוכן – כולל תוכנה. יחד עם זאת ב-TheRegister מציינים כי פיקסאר, אולפן האנימציה שייסד סטיב ג'ובס ושייך לדיסני, הפיץ חלק מהקוד שלו תחת רשיון קוד פתוח באחרונה. רוב הסיכויים שהתסריטאים של שייק פשוט חטאו כאן בחוסר בקיאות ולא ידעו שהטעות הזו תקים עליהם את נאמני הקוד הפתוח.

באופן נדיר, עורר הקטע של תוכנית הילדים ביו-טיוב תגובות על תכנות ומהו קוד פתוח באמת - האם כרומיום הוא קוד פתוח או פיירפוקס, והאם אפל משתמשת בקוד פתוח. "אין להם (לדיסני) מושג על מה הם מדברים", כתב אחד המגיבים ביוטיוב. "הילד היפסטר, הוא בלי ספק מקדם את אפל" כתב מגיב אחר. "DisneyOS באופק", הוסיף מגיב נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully