וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת חברתית סינית: "פייסבוק העתיקה מאיתנו את הטיימליין"

21.8.2012 / 15:13

מנכ"ל הרשת החברתית L99.com טוען שהמציא את הטיימליין כבר ב-2008 ושיש לו תיעוד של מארק צוקרברג שומע הרצאה על כך

האם פייסבוק העתיקה את הטיימליין שלה? כך טוענת חברה סינית המפעילה רשת חברתית מקומית בשם L99.com. מנכ"ל החברה, קסונג וואנלי, טוען שהחברה שלו השיקה פיצ'ר טיימליין עוד בפברואר 2008 - כשלוש שנים וחצי לפני ההכרזה של פייסבוק. לדברי וואנלי, הטיימליין של L99 חיבר את כל הפונקציות והפיצ'רים בסדר כרונולוגי-היסטורי עבור כל משתמש - כפי שעושה כיום פייסבוק.

וואנלי אף טוען שברשותו תיעוד וידאו של מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג נוכח בהרצאה שהוא נתן באוניברסיטת סטנפורד, בה הציג את הטיימליין של L99. עם זאת, הסרטון עדיין לא נחשף. וואנלי מספר שמשרד עורכי דין אמריקאי המתמחה בפטנטים יצר עמו קשר והציע לייצג את L99 בתביעה בנושא נגד פייסבוק.

פייסבוק עצמה כלל לא זמינה לשימוש בסין, לאחר שהשלטון חסם אותה ב-2010. לא ברור כיצד תנהג החברה במקרה של תביעה מצד L99, והאם תעדיף להגיע לפשרה - כפי שעשתה חברת אפל במקרים רבים בסין כדי להימנע ממשפט (באחד מהם, למשל, שילמה 60 מיליון דולר כדי להימנע מקרב משפטי על שימוש בשם המותג "אייפד" בסין). לאור העובדה שמניית פייסבוק ממשיכה לצנוח - קרב משפטי כזה עלול להוות בעיה לחברה ולהחמיר את מצבה ותדמיתה הנוכחיים.גם L99 תצטרך לעבוד קשה במאבק משפטי כזה - להוכיח שאכן סידור התוכן בה דומה מספיק לטיימליין (שכן כל רשת חברתית מסדרת את התכנים לפי סדר כרונולוגי) ולהסיבר מדוע המתינה זמן רק כל-כך על שהצהירה על טענתה להעתקה.


עוד בנושא:

- פייסבוק הציגה את הטיימליין
- הטיימליין החדש של פייסבוק: כל מה שאתם צריכים לדעת

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק
  • L99

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully