וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה תנווט עם מתחרותיה

נוקיה תשתף פעולה עם חברות כסמסונג וסוני כדי לייצר דרכים ותקנים לניווט בתוך בניינים, שייצאו לשוק בשנה הבאה

נוקיה יוצרת ברית לניווט בתוך בניינים יחד עם מתחרותיה. הברית, שכוללת שחקניות חזקות בשוק הסלולר – מסמסונג ועד סוני (אפל לא כלולה), נועדה ליצור דרכים חדשניות ותקנים לניווט בתוך בניינים. בהודעה לעיתונות שהופצה היום (ד'), נכתב כי "הברית תתמקד ביצירת פתרונות שמציגים דיוק גבוה, צריכת חשמל נמוכה, ניידות ושימושיות".

הפתרונות הראשונים ישתמשו בתקני Wifi ובלוטות' 4.0. היא להתחיל פיילוטים ותכנון מודלים עסקיים ב-2012, ולהפיץ את הטכנולוגיה בשוק כבר בשנה הבאה, ב-2013. רק לפני כחודש הודיעה נוקיה עצמה כי סיימה מיפוי של יותר מ-4600 שטחים מקורים ברחבי העולם.

נכון לעכשיו, קיימות שתי דרכים עיקריות עבור טלפון סלולרי לזהות איפה הוא נמצא. הראשונה היא שימוש במקלט לוויני, העובד עם לוויני מערכת GPS הותיקה (או מערכת GLONASS הרוסית, שהושקה לא מכבר). הדרך השניה, שהפכה יעילה יותר בשנים אחרונות, היא באמצעות רשתות Wifi. יצרניות של מערכות ההפעלה הפופולריות בשוק – אנדרואיד ו-iOS, מחזיקות מפה של רשתות וויפי בכל רחבי העולם. כשבסמארטפון שלכם מופעל Wifi וקיים חיבור אינטרנט, הוא מצליח לסרוק רשתות סביבו ופונה למפה כדי להבין איפה הוא. התהליך נקרא טריאנגולציה, מכיוון שבמרחב דו-מימדי שלוש נקודות תפגשנה רק במקום אחד.

הבעיה עם התהליך הזה הוא שאינו מדוייק. הפתרון שנוקיה ושותפותיה לברית תנסנה לקדם משתמש בנקודות אותן יצטרכו בעלי שטחים ציבוריים מקורים כמו קניונים להתקין ברחבי המקום, והנקודות האלה תמסורנה למכשיר את מיקומו המדוייק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully