וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם סחר חדש מאיים על זכויותיכם

ארה"ב ומספר מדינות נוספות עובדות על הסכם סחר שאחד מסעיפיו עלול לפגוע בחופש האינטרנט

הסכם בינלאומי נוסף מתכנן פגיעה בזכויות הגולשים, במטרה להגן על זכויות היוצרים. ארגון EFF, העוסק בהגנה על זכויות המשתמשים ברשת האינטרנט ובחופשיות הרשת, פרסם הדלפה של טיוטה בהסכם סחר בינלאומי חדש וסודי, בו דנות כיום תשע מדינות, ובראשן ארה"ב. כמו בהסכם ה-ACTA, שנעצר לאחר התנגדות גורפת בפרלמנט האירופי, נראה כי גם הפעם מנסה ארה"ב לכפות סטנדרטים דרקוניים של זכויות יוצרים על המדינות שתחתומנה על ההסכם.

סעיף 16 של הסכם ה-Trans-Pacific Partnership Agreement דורש מהחברות בו ליצור מערכת של "תמריצים חוקיים" עבור ספקיות אינטרנט כדי שאלה תשמורנה על זכוית יוצרים. הכוונה היא ליצור תשתית חוקית שמטילה את האחריות על שמירה על הזכויות על הספקיות, שתצטרכנה לטפל במשתמשים שמורידים תוכן לא חוקי.

יש לזכור כי ההסכם אמנם אינו מחייב – אף מדינה לא חייבת לחתום עליו או לאשרר אותו, אך ארה"ב יכולה להתנות סחר עם מדינות בחתימה על ה-TPP, מה שפועל מפעיל לחץ על מדינות חלשות בעיקר, שלא יכולות להרשות לעצמן בעיות סחר עם ארצות הברית.

הדרישות של ההסכם מהספקיות, שפותחות דלת לחסימת גולשים כעונש על הפרת זכויות יוצרים, תיחשבנה בעייתיות גם מבחינת ארגוני זכויות אדם והאו"ם. ארגון האומות המאוחדות הכריז עוד בשנה שעברה כי גישה לרשת אינטרנט בצורה חופשית היא זכות בסיסית.

נכון לעכשיו, לא ברור עדיין מתי יסתיימו הדיונים על TPP, ותחלנה ההצבעות. במקרה של ACTA, רק כשההסכם הפך לפומבי החלו הפגנות המוניות נגדו.

  • עוד באותו נושא:
  • TPP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully