וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיתוח החדש של דב מורן: Smartype - המקלדת עם המסך

ממציא הדיסק און קי משיק מוצר חדש: מקלדת עם מסך מובנה שמציג את מה שכתבתם מבלי שתצטרכו להביט במסך

עריכה: אמיר קוטיגרו

צילום: עידו שחם
עריכה: אמיר קוטיגרו

"במשך כמעט 150 שנים לא היו שינויים גדולים בתחום ההקלדה" אומר דב מורן - אחד היזמים המוכרים והמצליחים (חרף הכשלון של Modu הסלולרית אותה הקים) בישראל. כעת הוא מוכן להציג מוצר חדש לשוק הישראלי ולעולם כולו, Smartype - מקלדת חדשה, ולדבריו גם חדשנית.

ייחודש של המקלדת, שמושקת היום (ד'), הוא במסך צבעוני דק שנמצא מעל שורת המקשים העליונה. זוהי אינה מקלדת ראשונה שמושקת עם מסך - יש היום בשוק גם מקלדות בהן כל מקש ומקש הינו מסך נפרד - אך לזו של מורן יש מטרה מעבר להצגת תוכן נוסף, היא רוצה להקל עליכם לכתוב.

בכל פעם בה אתם כותבים משהו במקלדת, תוכלו לראות את שורת הטקסט הנוכחית, כמו גם את זו שלפניה, במסך המובנה במקלדת. המטרה פשוטה: למנוע מכם להזיז את הראש למעלה-למטה כדי לראות שכתבתם את הדבר הנכון. לדבריו של מורן, המקלדת גם מאפשרת להבין מהר הרבה יותר שאתם כותבים בשפה הלא נכונה, או שמקש ה-Caps Lock לחוץ.


תפקיד משני של המקלדת, לזמן בו אתם לא כותבים שום דבר, הוא להציג ווידג'טים - יישומים קטנים שלא תלויים במה שמוצג על המסך. הווידג'ט שהודגם במהלך הפגישה שלנו כולל שעון, מצב מזג אוויר ומצב תיבת המייל, אך לטענתו של מורן Smartype עוסקת כעת בפיתוח ווידג'טים נוספים. מטרתו היא להציג על גבי מסך המקלדת גם עדכוני בורסה, ולחבר אותה לרשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר. לא רק סמארטייפ עצמה תוכל לפתח ווידג'טים למקלדת, כי אם חברות נוספות, באמצעות ממשק פיתוח חופשי.

ישראל היא המקום הראשון בעולם בו המקלדת מושקת, כשלאחר ההשקה המקומית מתכנן מורן להשיקה גם במדינות נוספות, ביניהן ארה"ב. המחיר בארץ יעמוד על כ-399 ש"ח, והמחיר בארה"ב צפוי להיות באזור ה-100$.

  • עוד באותו נושא:
  • דב מורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully