וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Galaxy Note 2: רשמים ראשונים

Galaxy Note הראשון הצליח לשכנע שהוא לא מוצר נישה זניח. הדגם החדש רוצה להיות שותף חכם ונוח יותר ליומיום

קל מאוד להתפתות ולקרוא ל-Galaxy Note 2 גרסה מוגדלת של סמארטפון הגלקסי S3 המצליח - אפילו יותר קל משהיה לקרוא לקודמו גרסה מוגדלת של ה-S2. הדמיון השנה בין מכשיר הדגל "הקטן" לבין אחיו המפלצתי אפילו רב יותר. זה אותו קו עיצובי בדיוק, אותם הצבעים ואותם הקימורים. אבל אנחנו כבר למדנו את הלקח - הדמיון הוויזואלי אולי משמעותי, אבל ה-Note 2 הוא לא סתם גלקסי S3, כפי שהאייפד הוא לא אייפון גדול.

יש לסייג - מקורה של ההתרשמות מהמכשיר החדש היא בכרבע שעה של התנסות בלבד. זוהי איננה ביקורת, זו אפילו לא כתבת "בקרוב". המכשיר נוסה באירוע של סמסונג, תחת עיניהם הפקוחה של נציגי חברה שזעקו "זה לא סופי!" בכל פעם שמשהו לא עבד או עבד לאט מדי. יש לנו הרגשה שהם משוחדים, הנציגים האלה. אולי אפילו שילמו להם כדי להגיד את זה.

לא מכשיר נישה זניח

צריך גם להודות באמת: כותב שורות אלה טעה בנוגע ל-Note המקורי. חשבתי שהוא יהיה מכשיר נישה זניח יחסית, לאנשים שעדיין מתגעגעים אל הפאלם פיילוט איתו עבדו בשנות ה-90, לאמנים שרוצים לצייר עם עט מגע ולאנשים שפשוט לא אוהבים את כל הקונספט הזה של שימוש באצבעות על מסך מגע. כשנה ויותר מ-10 מיליוני יחידות במכירות אחר כך, התברר שזה לא באמת מכשיר נישה. ה-Note מצא בית חם אצל אנשים שרצו טלפון עם מסך גדול - כזה שאולי לא מאוד נוח בכיס, אבל נותן שטח מסך מקסימלי שעדיין נוח להצמיד לאוזן. הוא מצא בית חם אצל אנשים שאולי לא עוסקים בציור, אך אוהבים לשרבט ולרשום פתקים וירטואליים בכף יד. אלה אימצו אותו, בהיותו הטלפון הטוב ביותר דאז עם מסך גדול יותר מ-5 אינץ' ושימוש בעט. ואם 15 הדקות שבילינו עם הנוט 2 הם אינדיקציה לאיכות המכשיר - נראה כי הוא המשך מאוד מרשים למכשיר הראשון בסדרה.

השאלה החשובה ביותר עליה יכול לענות מישהו שהתנסה במכשיר לאנשים שעדיין לא, היא עד כמה ה-Note 2 - עם גודל המסך החדש שלו (5.5 אינץ, בהשוואה ל-5.3 של הדור הקודם), נוח כטלפון. בסמסונג השכילו להוסיף לו גובה, בלי להתעסק יותר מדי ברוחב. למעשה, המכשיר החדש אפילו צר יותר מקודמו, ואת המילימטרים הנוספים שלו הוא צובר לגובה. עד כמה נוח להחזיק אותו ביד, ולהצמידו לאוזן? בערך כמו קודמו, בוודאי שלא פחות - והצורה הכללית של משפחת הגלקסי החדשה נוחה יותר מהריבועיות של הדור הקודם - אך אנשים שנרתעו מהגודל של Note 1 לא ימצאו מזור בדור ההמשך.

החידוש המשמעותי השני בטלפון הוא עט המגע החדש, והפונקציונליות שסמסונג הוסיפה לו. בחברה מבינים שיש אנשים שקנו את ה-Note פשוט עבור הגודל שלו, ולא נוהגים להוציא את עט המגע מהסלוט בו הוא יושב. כאן הם רוצים לשנות את זה, ומוסיפים לעט פונקציונליות משמעותית למדי.

משפר את החיים של הציירים

אחד החידושים המגניבים ביותר הוא היכולת לרחף מעל פריטים ולקבל הצצה אליהם. כשהעט מרחף כמה מילימטרים ממסך המייל, המכשיר מזהה את זה ומתחיל להציג "הצצה" אל המייל אותו אתם עומדים לפתוח; בריחוף מעל יום ביומן, קופצת הצצה אל הלו"ז; ובריחוף מעל גלריית תמונות יש תצוגה מקדימה שלה. נדרשות כמה דקות כדי להבין בדיוק באיזה מרחק מקסימלי צריך להיות מהמכשיר כדי שכל זה יעבוד, אבל כשמתרגלים, מדובר בפונקציה שנראית על פניה שימושית מאוד.

ואם כבר בעט מגע עסקינן, שכבת המגע החדשה איתה עובד העט מסוגלת לזהות 1024 דרגות של לחץ. זה משפר מאוד את החיים של אנשים שרוצים לצייר עם המכשיר הזה, אך גם אם לא אכפת לכם מהחידוש הזה, אנו שמחים להגיד שזיהוי העט הרבה יותר טוב גם במקרים אחרים. משמעותית לא פחות היא הירידה בזמן התגובה, כך שאתם כמעט יכולים לחשוב שזהו אכן ציור ולא מחשב שמצייר קו רגע אחרי שהעברתם אותו. אנחנו עדיין לא שם - רק כשזמן התגובה יירד אל סביבות המילי-שניה האשליה הזו תהיה טובה מספיק כדי שנחשוב שאנחנו באמת מציירים, אבל סמסונג עשתה צעד גדול אל עבר אמינות הציור.

פונקציה נחמדה נוספת שקשורה לעט המגע הוא חיישן שמובנה בתוך הסלוט בו העט מבלה את ימיו. כשתוציאו אותו בזמן שיחה, למשל, הטלפון יבין שאתם כנראה רוצים לכתוב הערה שקשורה לשיחה, ויקפיץ את מסך ההודעות "מעל" למסך השיחה". הפונקציונליות הזו - יכולת להציג מסך עם יישום "מעל" ישום אחר - אותה הציגה סמסונג ב-S3, שימשה אז להצגה של וידאו על חלק מהמסך, ואילו כאן יש לה שימוש לא-בידורי ראשון ומעניין.

גלקסי נוט 2. דניס ויטצ'בסקי
הטלפון יבין שאתם כנראה רוצים לכתוב הערה צילום: דניס ויטצ'בסקי)/דניס ויטצ'בסקי

המטרה: להיות שותף חכם ונוח

ונסיים את עניין העט עם מנגנון חדש, שגרר את מספר צעקות ה"זה עוד לא סופי" הגבוה ביותר. ב-Note 2 יש מערכת קיצורי דרך המבוססת על עט המגע. כשאתם לוחצים על המקש שנמצא על העט, ומזיזים אותו בתנועה שהוגדרה מראש על המסך, אתם מקבלים גישה להרבה מאוד קיצורי דרך, אותם תוכלו להגדיר בעצמכם.

יש כאן קיצורים מוגדרים עבור גישה לפונקציות של המכשיר, אך אם תזיזו את העט בתנועה למעלה, תקבלו גישה לממשק פקודות העט החופשי. זה ממשק בו אתם מבקשים, באמצעות פקודות שהוגדרו מראש, בקשה מהטלפון: ציירו את סימן @ יחד עם שם שמופיע בספר הטלפונים וכתבו הודעה, ותוכלו לשלוח את ההודעה הזו בלחיצת כפתור לאחר שהטלפון יתרגם את הפקודה הכתובה לכדי הודעת מייל או SMS. כאמור, נכון לעכשיו זה לא תמיד עובד, אבל יש לזה פוטנציאל להקל בצורה משמעותית על חיי אנשים ששונאים להתעסק עם רבבות תפריטים רק כדי לשלוח הודעה קצרה.

כמו במקרה של ה-Galaxy S3, נראה כי מרבית השיפורים הגדולים של ה-Note 2 לא מגיעים מנסיון להמציא מחדש את הטלפון מבחינת החומרה שלו, כי אם מניסיון להפוך אותו לשותף חכם ונוח יותר עמו אתם מבלים את רוב היום. ב-S3 זה הצליח בהרבה מובנים, אך היו גם אלמנטים כביכול-חכמים שהתבררו ככשלון. אילו מפונקציות ה-Note יעברו את מבחן השימוש היום-יומי? את זה נראה באוקטובר, כשהמכשיר יגיע לחנויות.

גלקסי נוט 2. דניס ויטצ'בסקי
גלקסי נוט 2/דניס ויטצ'בסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully