וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפתח להצלחת מסעדה: דירוג חיובי ברשת

3.9.2012 / 12:29

מחקר חדש מגלה שלדירוג גולשים יש השפעה משמעותית על הצלחתן של מסעדות. חצי כוכב יותר - עושה הבדל גדול

עד כמה דירוגי מסעדות באינטרנט משפיעות על הצלחתן? מחקר של שני כלכלנים מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי מנסה להבין את הקשר בין "דירוג כוכבים" ברשת להחלטות צרכנים. הפרופסורים מייקל אנדרסון וג'רמי מגרודר התמקדו בבדיקתם על השפעת דירוג חיובי בו זכו 328 מסעדות בסן-פרנסיסקו באתר הדירוגים האמריקאי הפופולרי yelp.com.

"אתרי מדיה חברתית ופורומים משחקים תפקיד הולך וגדל בדרך בה צרכנים שופטים טובין ושירותים. הביקורות הללו הפכו לגורם חשוב בהחלטות הצרכנים", קבעו החוקרים. הם מצאו כי שיפור של חצי כוכב בדירוג המסעדה (בסולם של 1 עד 5) הגביר משמעותית את הסבירות שהיא תהיה בתפוסה מלאה בשעות הארוחות - מ-13% ל-34%. הגברת הביקוש הזאת התרחשה גם ללא כל שינוי במחיר המנות או ברמתן - דבר שאישר שהגורם הוא אכן הדירוג ברשת.

העובדות הללו יכולות לגרום למסעדות לנסות ולזייף דירוגים באתרים השונים, דוגמת Yelp ו-Trip Advisor. "כולם מנסים לעשות משהו כדי להיראות טוב יותר, וחלקם אף שוכרים אנשים שיכתבו עבורם ביקורות מפוברקות. אתר", אמר לניו-יורק טיימס לינצ' קווק, עוזר מחקר באוניברסיטת סרקיוז בניו-יורק, שחוקר את הנושא. אתר Trip Advisor מתאמץ לאתר מלונות שהוא חושד שפועלים כך.

בעיה עליה הצביעו החוקרים מקליפורניה היא שהבדל בין דירוג מסעדה של 3.74 כוכבים (שעוגל באתר ל-3.5) לדירוג של 3.76 (שעוגל באתר ל-4) יוצר מראית עין של הבדל משמעותי ביניהן כאשר למעשה מדובר בשברירי אחוזים. "הבדלים בין זרם הלקוחות לשתי מסעדות כאלו יכול להיות מיוחס לדירוגים עצמם, ולא לאיכות האוכל והשירות", קובעים החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully