וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IFA 2012: מקומו של הגאדג'ט במטבח

תערוכת האלקטרוניקה בברלין מציגה שורה של פיתוחים חדשניים שהופכים את המטבח לחכם וחוסכים לכם עבודה

צילום: דניס ויטצ'בסקי עריכה: טל רזניק

כמה חכם המטבח שלכם היום? רוב הסיכויים הם שלא ממש. נכון, למיקרוגל יש תוכניות בישול, ואם התנור שלכם ממש מתקדם גם לו יש תוכניות אוטומטיות משלו. אבל חוץ מזה, הסירים הם אותם הסירים, והכיריים הן אותן הכיריים. החידושים מגיעים למטבח באיטיות, כך נראה - עם קצב נמוך הרבה יותר מהחידושים בסלון.

אך כשמגיעים לתערוכה כמו IFA, שמציגה לצד מערכות בידוריות חדשות ומסכים מרהיבים גם "מוצרים לבנים" - ממקררים, דרך תנורים ועד מסחטות מיצים - רואים שאט אט מגיעה החדשנות גם לתחום הזה. לצד עשרות יצרניות של מוצרים כמעט זהים, בולטים כמה חידושים מרשימים למדי שמטרתם להקל על תהליך הכנת האוכל בפרט, ועל תפעול המטבח בכלל.

ג'יימי אוליבר מציג: הסיר שמערבל את עצמו

ג'יימי אוליבר - אחד השפים המוכרים בעולם, עלה לבמה במסיבת העיתונאים של פיליפס בתערוכת IFA כדי להציג את ה-HomeCooker - מוצר אותו כביכול עזר לפיליפס לפתח. לא ברור עד כמה מעורב היה אוליבר בתכנון המוצר, אך שמו מתנוסס עליו וחוברת מתכונים שלו מצורפת לכל אריזה.

אז במה מדובר, בעצם? ובכן, זהו סיר שמערבב את התוכן שלו בעצמו. מדובר במתקן נפרד, שכולל גם את מערכת החימום - כך שאת הסיר הזה לא שמים על הכיריים. בתוך הסיר יש זרוע מיוחדת שמטרתה לערבב כל הזמן את התוכן. כל מה שאתם צריכים לקבוע זה את דרגת החום ואת זמן הבישול. בגרסתו הראשונה הסיר לא יודע לבצע פעולות מתוחכמות כמו הרתחה, ואז הנמכת חום והמשך בישול בצורה איטית בלי שתתערבו בתהליך, אבל גם זה מגיע. השפים בדוכן של פיליפס שמחים להראות לכם פעם אחר פעם כמה קל לטגן בצל ב-Homecooker, וכמה קל לעשות ריזוטו.

ג'יימי אוליבר וה- HomeCooker. AP
עד כמה הוא באמת היה מעורב בתכנון? השף ג'יימי אוליבר מציג את ה-HomeCooker/AP

Gorenje: הכיריים הופכות לגאדג'ט

מתי בפעם האחרונה אמרתם לכיריים שלכם מה לעשות? ומתי בפעם האחרונה חשבתם על כיריים כעל גאדג'ט? לחברת Gorenje יש חידוש שזו בדיוק המטרה שלו, ואת החידוש הזה מציגה החברה בתערוכת IFA כחלק מליין אביזרי המטבח החדש שלה.

מדובר בשילוב בין כיריים שפועלות בשיטת אינדוקציה - חימום כלי בישול באמצעות שדה אלקטרומגנטי, דבר מגניב בפני עצמו אך לא מאוד חדשני - לבין חיישן חכם אותו שמים על המכסה. אם מדובר במכסה מתכתי, אפשר להצמיד את החיישן אליו ישירות. אם מדובר במכסה זכוכית, החברה מספקת טבעת מתכת אותה ניתן להדביק עליו.

מטרת החיישן היא להגיד מהי, בדיוק, הטמפרטורה של הסיר, והאם הנוזל שבתוכו מתאדה. לא לכם, כי אם לתנור. הדבר מאפשר לתנור לא רק למנוע נזילות או שריפת תוכן הסיר, כי אם לבצע בעצמו תוכניות בישול, בדומה למה שמיקרוגלים וחלק מהתנורים המתקדמים-יותר יודעים לעשות. באמצעות החיישן, התנור יודע מתי להגביר את החום, ומתי להנמיך אותו, כך שלכם נשאר רק לבוא ולערבב או להפוך את מה שמתבשל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיישן יגלה מהי בדיוק טמפרטורת הסיר. כיריים של Gorenje/מערכת וואלה!, צילום מסך

פנסוניק מכניסה את האפליקציות למוצרים הלבנים

פנסוניק עדיין לא מוכנה לחבר את המיקרוגל שלכם לרשת הביתית (את המזגן דווקא כן, כדי שתשלטו עליו מחוץ לבית), אבל אם תגעו באחד המוצרים החדשים שלה עם טלפון תומך שיכול להעביר תוכן בטכנולוגיית NFC, תוכלו לתכנת אותו בלחיצת כפתור.

NFC - הטכנולוגיה שעומדת בבסיס ארנקים סלולריים, שמאפשרת לגעת עם הטלפון במסוף ולשלם - מוכנסת כעת לליין של מיקרוגלים, מכונות כביסה, מקררים ומכונות בישול אורז של פנסוניק. המטרה היא לאפשר לכם לחפש מתכונים, לתכנת את המוצרים ולהוריד מהם תוכן - כמו הורדת רשימת קניות מהזכרון של המקרר.

יש להניח שאחת הסיבות לכך שהחברה לא הולכת צעד אחד קדימה ומאפשרת לשלוט על התנור ועל מכונת הכביסה דרך הרשת הביתית היא חשש מפני שימוש לרעה. אם הפורצים יחממו או יקררו את הבית שלכם עם מזגן ביתי, זה כנראה לא ישרוף אותו, אבל אם תתנו להם שליטה על התנור או על המיקרוגל, ההשלכות עשויות להיות הרסניות.

פנסוניק בתערוכת IFA. AP
את מכונת הכביסה פנסוניק עדיין לא מחברת לרשת/AP

בקצרה: מיץ איטי, מקרר עם מסך ומכונת אספרסו לרכב

מסחטות מיץ איטיות זה השחור החדש! עשרות חברות מציגות השנה ב-IFA את המסחטות האיטיות שלהן. אלה לא רק שקטות יותר, אלא גם יעילות יותר, ומאפשרות לסחוט מהפירות שלכם את טיפת המיץ האחרונה. מעבר לכך, טוענים כל היצרנים פה אחד שהדבר גם מאפשר לשמור יותר ויטמינים, ושהמיץ יוצא טעים יותר.

המקרר כפלזמה. אחת ההדגמות המעניינות בדוכן של סמסונג היא של המקרר החדש שלה, שכולל שתי מערכות קירור נפרדות - לתא הקירור ולתא ההקפאה. אך לא המערכת הזו היא שמעניינת, אלא הדרך בה סמסונג מציגה אותה: מקרר עם דלתות מסך. בכלל, מסכים שקופים הם טרנד חדש. הבעיה היא שנכון לעכשיו לפחות, הם יקרים להחריד - אך גידול משמעותי במציגים שמשתמשים בהם משנה שעברה, מרמז שהמחיר יורד. ובקרוב, אולי גם במקרר שלכם יהיה מסך שקוף. ובתנור. ובמיקרוגל. ובחלון.

קפה בהילוך שלישי. חברת Handpresso הצרפתית משווקת כבר זמן מה את מכונת האספרסו הידנית שלה, ועכשיו יש לה חידוש מלהיב להיצע המוצרים שלה: מכונת אספרסו לרכב. מדובר במכונה דמויית תרמוס אישי, שמתחברת לשקע המצת, ומכינה תוך שתי דקות כוס אספרסו. כל מה שצריך זה לשים בה מים, וקפסולה מיוחדת. עבור חובבי קפה שתקועים בפקקים בכל בוקר, המכונה הזו יכולה לשפר את החיים בצורה משמעותית.

  • עוד באותו נושא:
  • IFA 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully