וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עובר על ויקיפדיה?

9.9.2012 / 9:45

הסופר הנודע פיליפ רות תיקן טעות בערך שנכתב בוויקיפדיה על ספרו. להפתעתו, מבחינת האינציקלופדיה הוא אינו מקור מספיק

הסופר האמריקאי פיליפ רות מוכר וידוע ברחבי העולם, בין השאר בזכות ספרים מפורסמים כ"מה עובר על פורטנוי" ו"היה שלום, קולומבוס". אך מסתבר שהאנציקלופדיה האינטרנטית ויקיפדיה חושבת שהוא לא מכיר כל-כך טוב את עצמו.

בערך הוויקיפדי אודות ספרו "הכתם האנושי" נתקל רות בשגיאה, לפיה "השראת הספר היא מחייו של הסופר אנטול ברויארד", כאשר למעשה ההשראה הגיעה מקורות חייו של פרופסור מלווין טומין, חברו של הסופר. רות לא התעצל, נכנס למצב העריכה של הערך אודות הסיפר ותיקן את פריט המידע. הוא כמעט ולא הכיר את ברויארד בזמן כתיבת הספר, כך שלא ייתכן שהוא יהיה השראתו. להפתעתו – התיקון שלו נמחק, כאשר האדמיניסטרטור מטעמה של ויקיפדיה נותן את הסיבה כי המתקן אינו מקור אמין לנושא. לא מדובר בחוסר הבנה במי מדובר, שכן הנימוק שניתן הוא "אני מבין את הנקודה שהסופר הוא הסמכות הגדולה ביותר על עבודתו, אך אנו דורשים מקור שני".

מתוסכל מהמאורע הסוריאליסטי, כתב רות מכתב פתוח לוויקיפדיה באתר של מגזין הניו-יורקר. הפניה הפומבית עשתה את העבודה – ציון מקור ההשראה האמיתי של הספר הוסף לערך – לצד הפניה לאותו מכתב פתוח בניו-יורקר – שמסתבר שהוא מספיק כדי להיחשב כמקור שני. עם זאת, עורכי ויקיפדיה התעקשו להמשיך ולציין ש"מבקרים ראו דימיון בין עלילת הספר לבין חייו של אנטול ברויארד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully