וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טכנולוגיה: הטאבלטים יכבשו את העולם

מי הדיח את הנטבוקים ואיך סטיב ג'ובס משפיע גם לאחר מותו? מה עלה ומה ירד בעולם הטכנולוגיה השנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

סטיב ג'ובס

אנחנו מתנצלים מראש על כך שאנחנו מזכירים אדם שנפטר ברשימת מי שהלך להם קלף השנה, אך האמת חייבת להיאמר: מותו בטרם עת של מנכ"ל אפל סטיב ג'ובס שם את החותמת הסופית על היותו מיתוס. הוא הפך לאייקון טכנולוגי ענק שייזכר שנים על גבי שנים, ובוודאי כזה שהסיפורים והמיתולוגיה אודותיו רק ילכו ויתעצמו.

במותו הוכיח ג'ובס שהשכיל לבנות חברה שלא תהיה One Man Show. המנכ"ל החדש טים קוק אולי עדיין לא מצליח להיכנס לנעליו מבחינה יצירתית - אך מכירות החברה ממשיכות לשבור שיאים וכך גם ערך המניה שלה. עכשיו, לאחר הכרזת האייפון 5 נראה שאפל בדרך לשבור עוד שיא או שניים. ושם למעלה, מסתכל על כל זה איש מזוקן וממושקף - ומחייך חיוך רחב.

סמסונג

כן, פסק דין נגדה המלווה בקנס של מיליארד דולר לא אמורים לגרום לסמסונג לקפוץ מאושר ולהרגיש שזו הייתה השנה הטובה בתולדותיה, אך נראה שכאשר שמים על מאזניים את הטוב ואת הרע שעבר על החברה השנה - הטוב מנצח. המכשירים שהשיקה סמסונג זכו להצלחה, קיבלו ביקורות מצוינות ומכרו מיליונים. המצאת קטגוריית הביניים בין סמארטפון לטאבלט הוכיחה את עצמה עם הגלקסי Note, והביאה להשקת דור ההמשך שלו.

ואם צריך לסכם את כל הסימנים האלו לשורה תחתונה - אפשר להביא את העובדה שסמסונג עושה השקות "כמו אפל", בלי לגלות מה המוצר שיוצג בהן עד הרגע האחרון. סמסונג מייצרת כבר מספיק סקרנות כדי שהכרזה שלה תהיה אירוע מדיה. ממש כמו אפל, כבר אמרנו. מזל שלפחות על זה אי אפשר לתבוע בגין הפרת זכויות יוצרים.

טאבלטים

האייפד הביא את הבשורה - וכולם באו אחריו. הם מגיעים מכל החברות, בגדלים שונים ובמפרט שונה: ממכשירי איכות כמו האייפד של אפל, הגלקסי טאב של סמסונג והטרנספורמר של אסוס - ועד מוצרי מדבקה סינים עלובים שיעלו לכם כמה מאות שקלים - אבל לא יהיו שווים ברובם אפילו כמה עשרות.

סופה של השנה מביא את הטרנד הבא בעולם הטאבלטים: טאבלטים איכותיים עם גודל מסך של 7 אינץ' בלבד. אם קודם היה זה הגודל רק של אותם טאבלטים נחותים - אמזון שינתה את זה עם ה"קינדל פייר" שלה", שהביא את גוגל להשיק מוצר דומה ("נקסוס 7") ועל פי השמועות עומד גם לגרום לאפל להשיק בקרוב "אייפד מיני". לא פלא ש"טאבלט לכל פועל" נשמעת כמו סיסמה הגיונית היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

מארק צוקרברג

האיש עם הקפוצ'ון הוא הגיבור הטראגי של השנה. מילד פלא שעשה את הבלתי יאמן ובלתי אפשרי - ויצר במו ידיו את אחד האתרים והשירותים הפופולריים בעולם, הפך צוקרברג למנכ"ל שכישוריו מוטלים בספק ובעלי המניות קוראים להדחתו.

הנפקת פייסבוק הייתה אולי הפיאסקו הטכנולוגי של השנה. מהר מאוד התחילה המניה לצנוח, עד שאיבדה יותר מ-50% מערכה. המגמה הזאת לא עושה סימני שינוי, מה שמלחיץ לא מעט אנשים עם חליפות ועניבות - שהבחור המתולתל עם הלבוש הזרוק לא עושה להם טוב בעיניים. "זה הזמן למנכ"ל רציני", הם אומרים, ומייחלים לבואו של אחד כמוהם. אם וכאשר זה יקרה - כאב הראש העיקרי שלו יהיה להבין איך מצליחים להביא פרסומות לאפליקציית הסלולר של החברה - נושא שעדיין לא פוצח במשרדי החברה במנלו פארק, קליפורניה.

נטבוקים

לפני שלוש שנים, נטבוקים היו השחור החדש. פתאום כולם הסתובבו עם לפטופים שעברו דיאטה (מבחינת גודל ומבחינת חומרה) והעידו כמה זה בעצם מספיק בשביל העבודה הבסיסית שלהם, כמה נוח להביא את המכשיר החתיך והדקיק הזה לשיעור ואיזה כיף לגלוש בפייסבוק בעזרתו. מעבד ה"אטום" של אינטל ממש מספיק. ומי בכלל צריך יותר ממסך 10 אינץ'?

כל זה אולי היה נכון - עד שהגיעו הטאבלטים. פתאום גם מכשיר "קונכיה" נראה שמן ומגושם כשיש את הטאבלט הדקיק. הזזת האצבע על פד העכבר הקטן נראית מיושנת כשיש מסך מגע. ובואו נודה בזה - עוד לפני בוא הטאבלט הנטבוק יכל ממש לעלות על העצבים עם ההתעלפות שלו בכל פעם בה הוא נדרש לעבוד על יותר משני מסכים במקביל. היום הנטבוקים היא קטגוריית מחשוב שכמעט נעלמת: מי שהולך על מחיר יבחר בטאבלט ומי שהולך על איכות וכושר עבודה יבחר באולטראבוק - הדור החדש של הלפטופים, המתהדר בגזרה דקה לא פחות מהנטבוק הממוצע.

קונסולות משחק: הפסיקו להלהיב

שש שנים עברו מאז הושקו פלייסטיישן 3 ו-Wii, שבע מאז השקת האקס-בוקס 360, והדור הזה של קונסולות המשחק מפסיק להיות מלהיב. אז נכון, השנה הקונסולות בירידה, אבל חכו לשנה הבאה, שתביא עמה כנראה את האקס-בוקס והפלייסטיישן הבאים. או, אם אתם לא יכולים לחכות, אתם מוזמנים לצפות בכליון עיניים ל-Wii U החדשה של נינטנדו, אשר צפויה להגיע לשוק כבר השנה, אבל מקדם המגניבות שלה עדיין לא ברור, היא פשוט ממש מוזרה.

זה שעלה וזה שירד בתחום הרכב
זה שעלה וזה שירד בעולם הגבר

מה עוד עלה וירד השנה? פרויקט מיוחד בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully