וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת מורה על ביטול הגבלת השימוש בסמארטפון כנקודת גישה אלחוטית

12.9.2012 / 15:10

משרד התקשורת אוסר על חברות הסלולר להאט או לתמחר בצורה שונה את חיבור האינטרנט הסלולרי כאשר משתמשים בו כנקודת גישה

חברות הסלולר לא יוכלו לחסום או להגביל את יכולתם של מכשירים סלולריים לשמש גם כנתב (ראוטר) המספק אינטרנט אלחוטי. כך קבע משרד התקשורת, בהמשך לתזכיר שהפיץ בנושא באוגוסט השנה.

משרד התקשורת קיבל לאחרונה תלונות על כך שחלק מהחברות חוסמות או מגבילות את הפעלת תכונת ה-Tethering המאפשרת להשתמש בחיבור האינטרנט של המכשיר כראוטר המספק וויי-פיי למחשב אחר. ההגבלה מתבצעת הן על ידי האטת גלישה בעת שימוש בפעולה זו, והן על ידי גביית תשלום נוסף על הפעלתה.

הגבלת ה-Tethering היא צעד שלפחות החברות החדשות דוגמת גולן טלקום – המציעות חבילת ללא הגבלה" תמורות סכומים הנעים בין 88 ל-100 ¤ לחודש – רואות כהכרחי מבחינתן, שכן Tethering יכול להעלות דרמטית את צריכת האינטרנט של המשתמש, במידה והוא לא מנצל את הקישוריות רק לגלישה סלולרית אלא גם כדרך לחבר את מחשבו האישי לרשת. מחיר "הכל כלול" שמציעות חברות אלה יכול לגרום למשתמשים לנצל את ההזדמנות ולהשתמש בקישוריות הסלולרית המסופקת להן גם במקום חשבון האינטרנט הביתי והנפרד.

כעת קובע משרד התקשורת כי על פי הוראות החוק אין להגביל את התכונות או המאפיינים המובנים של ציוד סלולרי, אלא אם הדבר מתחייב לצורך ניהול תקין והוגן של הרשת הסלולרית . המשרד לא קיבל טענה שהעלו חלק מן החברות ולפיה העובדה שהחסימה נעשית במערכות בעל הרישיון ולא בציוד הקצה עצמו מוציאה את המקרה מתחולת האמור בחוק. המשרד החליט כי כל עוד מתבצעת חסימה או הגבלה של תכונה מובנית של ציוד הקצה הרי שהדבר מהווה הפרה על הוראות החוק.

בשיחה עם וואלה! TECH אמר יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת – שהסייג הזה אינו תקף להגבלה הנזכרת לעיל שמכילות חברות הסלולר העובדות בשיטת "הכל כלול".

משרד התקשורת הורה לחברות לפעול על פי המוגדר בחוק והודיע כי יוודא שהדברים אכן מיושמים, הלכה למעשה, באמצעות פעולות פיקוח.


עוד בנושא:

- משרד התקשורת יבטל חסימת השימוש באייפון כנקודת גישה אלחוטית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully