וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 5 יצליח גם בלי אפקט ה'וואו'

הדלק של אפל אינו התדהמה של הקהל שעוקב אחר ההכרזות, אלא כסף. ואותו היא תמשיך לעשות בקלות גם עם האייפון החדש

"מה, זה הכל?", "מה מלהיב כאן" ו"למה לי לשדרג למכשיר הזה?" הן זעקות השבר הסטנדרטיות בתגובות של אנשים שעוזבים את הכל כדי לקרוא עדכונים מהשקת האייפון החדש. זהו ריטואל שחוזר על עצמו שנה אחר שנה, מאז הושק הדור השני של הטלפון מבית אפל ב-2008. פעם אחר פעם, מתאכזבים אלה שציפו לקפיצת מדרגה מרהיבה שתשנה את עולם הטלפונים הסלולריים.

אפל הכריזה על אייפון 5. מה הוא כולל?

הסיבה לכך ברורה: קשה מאוד לשכוח את ההתלהבות של עולם הטכנולוגיה לאחר שסטיב ג'ובס ז"ל הציג את הדור הראשון של האייפון בינואר 2007. אז, כפי שעשה כבר מספר פעמים בחייו, הוא שינה בערב אחד תעשייה שלמה. ערבי השקות האייפון מאז מעולם לא הצליחו להתקרב למעמד הזה.

אך האם זהו כשלון? לא. זעקות השבר על היעדר החדשנות ב-iPhone 4S התפוגגו מהר מאוד לנוכח הפיכתו לאייפון המצליח ביותר מאז ומעולם, וזה בדיוק מה שאייפון 4 עשה לפניו. אז לפני שמתחילים לדבר על ערב ההשקה עצמו, צריך להזכיר את מה שנכתב כאן כבר פעמים רבות: הדלק של אפל אינו "וואו" בקהל שעוקב אחר ההכרזות של החברה, כי אם כסף. ואת הכסף שלה, ואת המעמד שלה כחברה בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, משיגה אפל על ידי שידרוג מתון של מכשירים.

בחברה יודעים שאנשים משדרגים את הטלפונים שלהם פעם בשנתיים, והם יודעים גם שהשאלה "האם שווה לשדרג את ה-4S שלי לאייפון 5" נשאלת בתכיפות הרבה יותר נמוכה מהשאלה "האם לשדרג את האייפון 4 שלי לאייפון 5". ואם במקרה הראשון התשובה היא "כנראה שלא, אלא אם יש לכם כסף לבזבז", השינויים בין הדורות שנמצאים בהפרש של שנתיים משמעותיים מספיק כדי להצדיק שדרוג.


הכרזת האייפון: רגע אחרי רגע

באפל נכנעו למתחרים

אז אילו שינויים קיבלנו הפעם? קודם כל, גודל מסך. נזכיר שבאפל טענו במשך חמש שנים שהגודל של האייפון - ומסך 3.5 האינץ' שמגיע איתו - הם הנוחים ביותר לשימוש ביד אחת, וכי החברה לא תצא להרפתקאות כמו אלה של מתחרותיה, שמתנסות עם מסכים גדולים וטלפונים שקשה להחזיק ביד אחת (שני מכשירי הדגל החדשים של סמסונג כוללים מסכי 4.8 ו-5.5 אינץ').

אך עכשיו בחברה נכנעו, הבינו שכשהמשתמש מחזיק זה לצד זה את האייפון וטלפון מתחרה עם מסך גדול יותר, האייפון יוצא מופסד מההשוואה. אז גודל המסך עלה, אבל רק בחצי אינץ', ובעיקר לגובה. בו בזמן, כדי להשתיק את אלה שצוחקים על כך שהאייפון הפך לפחות נוח, הצליחה אפל להפוך אותו לאחד הסמארטפונים הדקים בעולם (7.6 מ"מ, מילימטר פחות מה-S3), ולאחד הקלים ביותר בקטגוריית הגודל שלו (112 גרם, 21 פחות מה-S3). יחד עם המסך, השתנה במעט גם עיצוב הטלפון, אבל זהו שינוי עדין מהצורה של שני הדגמים האחרונים, ולא כזה שבכלל בר השוואה לשינוי שעבר האייפון לפני שנתיים וחצי כשהוצג אייפון 4.

עזבו אתכם מהמעבד, לכו על חכמת המכשיר

בשנה שעברה, הדגש הגדול ביותר באייפון היה סירי - העוזרת הוירטואלית, וכלל השדרוגים התמקדו בהפיכת הטלפון לחכם יותר, לאו דווקא למתקדם הרבה יותר מבחינה טכנולוגית. השנה המצב יותר טוב מבחינת חידושים: באפל מדברים לא מעט על המעבד החדש, שאמור להיות חזק הרבה יותר אך בו בזמן חסכוני יותר בחשמל. גם המצלמה אמורה להפיק תמונות איכותיות הרבה יותר הן בתנאי תאורה אופטימליים והן - אף חשוב מכך - בתנאי תאורה קשים כמו תאורה חלשה. ובאפל מאוד גאים הן באוזניות החדשות, והן בתמיכה בטכנולוגיית הגלישה מהדור הרביעי LTE.

מעניין לראות את מחזורי הדגשים של חברות טכנולוגיה בהכרזות שלהן. לפני שנה, כאמור, אפל התמקדה בשיפורים שמטרתם להפוך את הטלפון לחכם יותר, ואם צפיתם בהכרזות של מתחרותיה החל מתחילת השנה הנוכחית, אלה קיבלו גוון דומה - עזבו אתכם מהמעבד, בואו נדבר על חכמת המכשיר. עכשיו אפל חוזרת לדבר על גודל, על מעבד, על הרכיבים בהם היא משתמשת כדי לבנות את עדשות המצלמה, והשאלה היא האם המתחרות שלה תיישרנה קו, או שמא הן כבר מספיק בטוחות בעצמן כדי לא להיצמד לאסטרטגיות שיווקיות של אפל.

דפוס המזעור ימשך

בתוך כל הכרזות החומרה, שתיים בלטו כקוץ עליו יצטרך להתיישב כל מי שרוכש את האייפון החדש: המעבר לשימוש בתקן סים חדש, נאנו סים (כן, תצטרכו להחליף סים כדי להשתמש באייפון החדש) והמעבר למחבר לא-סטנדרטי חדש מבית אפל - ה-Lightning.

רק שאם להחליף את הסים זו משימה לא מאוד בעייתית, הצורך להשתמש במתאם עבור כל גאדג'ט שקנינו לאייפון עד כה יהפוך את השימוש בגאדג'טים האלה למעיק הרבה יותר. נרתיק עם סוללה מובנית? תזרקו אותו אם אתם רוצים לשדרג. תחנת עגינה? תצטרכו להשתמש במתאם לא יפה במיוחד ולהרוס את מראה התחנה. אז כמובן שבעוד כמה שבועות יוצף השוק באביזרים התומכים במחבר החדש, אך מדובר בכל זאת בטרחה בלתי נעימה בעליל שההכרזה הזו מביעה עמה.

בו בזמן, כדאי לזכור כי שני השינויים האלה נובעים מהצורך של אפל למזער את רכיבי הטלפון כמה שיותר, כדי לדחוס לתוך המארז שלו כמה שיותר סוללה. ועד אשר החברה לא תעבור לסוללות מדור חדש כלשהו שלא דורשות הטענה אחרי כמה שעות שימוש, אלא יכולות להחזיק ימים או חודשים, נראה כי דפוס המזעור ימשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אייפוד טאץ': חתונה בין גלקסי S3 למצלמת פוקט

בתוך בליל הנתונים על האייפון החדש, קל מאוד לשכוח שזה לא היה המכשיר היחיד שהוכרז הערב. אייפודים חדשים, ביניהם גם אייפוד טאץ' חדש שעודכן כדי להידמות לאייפון 5, הוצגו גם כן. קל מאוד היה לשים לב שלפחות אחד מהמכשירים האלה - האייפוד טאץ', לא נועד להיות סתם מכונה לצריכת מולטימדיה. שבועיים אחרי שסמסונג הציגה את מצלמת הגלקסי, אייפון הציגה את מצלמת האייפון, בדמות ה-Touch.

השרוך המובנה במכשיר הוא הסממן הבולט ביותר לכך שבאפל מקווים שהמכשיר הזה יחליף את המצלמה הביתית שלכם. אז נכון, הוא לא מתקדם כמוה, אין לו זום אופטי טוב, והתמונות לא נראות מרהיב כשעושים זום, אך עשרות מיליוני משתמשי אייפון נראים מרוצים מהתמונות שהמכשיר שלהם מפיק, והערך המוסף בתוך המכשיר הזה הרבה יותר גבוה מבמצלמה פשוטה. זו הצעה שונה מהותית מזו של סמסונג, שחיתנה בין גלקסי S3 לבין מצלמת פוקט איכותית, אך המשתמשים שרק רוצים לצלם מדי פעם עשויים למצוא את מה שהאייפוד טאץ' החדש יכול לתת להם יותר מפתה.

נתראה עוד חודשיים?

אז מתי האייפון החדש בישראל? באירוע אתמול דובר על השקה למספר מדינות מצומצם (שישראל אינה כלולה בהן) ב-21 בספטמבר, השקה שניה ורחבה יותר ב-28 בספטמבר והשקה ברוב העולם עד דצמבר. על פי דיווחים מהשבועות האחרונים, חברות הסלולר המקומים כבר החלו להצטייד בכרטיסי נאנו סים. ואם שני הדורות הקודמים הם אינדיקציה טובה, האייפון יגיע לכאן תוך 4-6 שבועות. האייפודים צפויים להגיע הרבה לפני.


עוד בנושא:

- אפל הכריזה על אייפון 5
- הכרזת האייפון: רגע אחרי רגע
- רשמית: אפל תשיק את אייפון 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully