וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר לא יכול להיכנס לפייסבוק של תלמידיו

16.9.2012 / 11:49

בית משפט אמריקאי קבע כי על הנהלת בית ספר חל אישור לדרוש את סיסמת הפייסבוק של תלמידים ולחטט בחשבונם

תלמיד בית ספר לא חייב לתת את סיסמת הפייסבוק שלו להנהלה, כך קבע בית משפט במינסוטה, ארצות הברית. זאת לאחר שתלמידה בת 12 צוותה על ידי הנהלת בית הספר המחוזי מינווסקה (Minnewaska) לתת להנהלה גישה לחשבון הפייסבוק שלה, כדי שהיא תוכל לחפש שם התבטאויות לא הולמות בעיניה.

חבריה של הנערה הלשינו כי כתבה בקיר הפייסבוק שלה בגנות מורה מסוימת. המנהל קרא את התלמידה למשרדו ואמר לה שהתבטאותה ברשת החברתית היא בריונות ושעליה להתנצל, לשאת בעונש של ריתוק ולקבל הערה בתיקה האישי. כאילו שזה לא מספיק, לאחר מכן התלוננו הורים של חבריה לכיתה (ולפייסבוק) של אותה תלמידה שהיא כותבת סטטוסים בעלי אופי מיני. בשלב זה כבר דרשה ההנהלה גישה לחשבון הפייסבוק שלה, כדי לחפש התבטאויות בעייתיות שם ואף הרחיקה לכת ודרשה (וקיבלה) בדיקה של הודעות הפייסבוק הפרטיות ששלחה. התלמידה נתנה את הסיסמה בלית ברירה, אך לאחר מכן החליטה לתבוע את בית הספר על כך, בטענה של הפרת זכויותיה.

בית המשפט שדן בנושא הסכים שהופרה זכותה החוקתית לחופש הביטוי, כפי שהיא מוגדרת בתיקון הראשון לחוקה. לפי ההחלטה, התבטאויות בפייסבוק מוגנות על ידי החוקה כל עוד לא מדובר באיומים - דבר שאי אפשר להגיד על מקרה זה. עוד קבע בית המשפט כי הנהלת בית הספר הפרה גם את התיקון הרביעי של החוקה האמריקאית - האוסר על חיפושים והחמרות ללא עילה מספקת. "במשך יותר מארבעים שנה, בתי המשפט של ארצות הברית הכירו בכך שהתלמידים לא נאלצים לוותר על זכויותיהם המוקנות בתיקון הראשון לחוקה כאשר הם נכנסים בשערי בית הספר. "בטיחות" אינה גוברת על זכויות אלו", קבע השופט מייקל דייויס. כעת מסתמן שבית הספר יידרש לפצות את התלמידה בסכום נכבד.

באפריל השנה קרה בארצות הברית מקרה דומה מהצד ההפוך. מורה בבית ספר במישיגן התבקשה לתת את סיסמת הפייסבוק שלה למפקח על בית הספר לאחר תלונה שהעלתה לשם תמונה לא הולמת. היא סירבה ופוטרה - דבר שהתחיל קרב משפטי בנושא.


עוד בנושא:

- המורה סירבה לתת גישה לפייסבוק שלה - ופוטרה

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully