וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ייראה המסך הבא שלכם?

אחרי שנים של גימיקים כמו 3D ו-LED, שתי טכנולוגיות חדשות של מסכים ביתיים באמת עומדות לשנות את השוק: OLED ו-4K

בהתחלה היה זה הקול, אח"כ הצבע, השלט הרחוק והטלטקסט: מדי כמה שנים, רוצים יצרני המסכים למצוא את החידוש שיגרום לכם לוותר על הטלוויזיה הישנה ולקנות אחת חדשה. בעבר, כשהמסכים היו יקרים הרבה יותר, קצב התחלופה שלהם היה נמוך, וכך גם קצב הצגת הגימיקים החדשים. בעשור האחרון, לעומת זאת, נראה כי בכל שנה אנחנו רואים משהו חדש. HD, Full HD, LED ו-3D הן כולן "פריצות דרך" שהציגה תעשיית המסכים בחמש השנים האחרונות.

מבין אלה, רק ה-HD הייתה באמת משמעותית. אחרי שראיתם משחק ספורט ב-HD, היה קשה לחזור ולצפות במשחקים ברזולוציה נמוכה. ה-LED היה חידוש "וירטואלי", לא פריצת דרך בטכנולוגיית מסכים אלא גימיק שיווקי שמתייחס אל הנורות שמאחורי המסך. וה-3D? ובכן, לא נראה שהקהל מתלהב יתר על המידה מתלת-מימד במסך הביתי, בייחוד כשהוא עדיין מצריך משקפיים מיוחדים, ואף חברה עדיין לא באמת הצליחה לעשות תלת-מימד איכותי ללא משקפיים.

כיום אנחנו נמצאים בעידן ה-Smart TV. כל היצרניות מחברות את מסכיהן לתוכן אינטרנטי, ומממשקות אותם לשירותי וידאו ואודיו. כמה מהן, ביניהן סמסונג ופנסוניק, מפרשות את "חכמת הטלוויזיה" גם כיכולת לקבל פקודות קוליות והזזת ידיים, אבל זה עדיין רחוק מלהיות פתרון בשל. החיבור לאינטרנט הוא דבר מבורך, אך גם כאן מדובר בשיפור "מאחורי הקלעים", ולא באיכות התצוגה עצמה.

השיפורים עוד לא נגמרו

אז האם הגענו לתקופה בה המסכים שלנו ישתפרו בעיקר בכל הקשור ליכולותיהם, ולא ברמת התצוגה? לא, ממש לא. כבר כמה שנים מציגות החברות הגדולות בתערוכות טכנולוגיה את מסכי ה-OLED - טכנולוגיית ייצור חדשה - קפיצת הדרך המשמעותית ביותר בתצוגת המסך מאז HD. סמסונג טוענת שתביא את דגם ה-OLED הראשון שלה לשוק עוד השנה, LG גורסת שהדגם שלה כמעט מוכן אך לא מתחייבת על תאריכים.

והמסך הבא שלכם... לא יהיה OLED, כנראה. אלא אם אתם ממש, ממש עשירים. למרות שאנחנו רואים אותם בתערוכות כבר כמה שנים טובות, ייצור סדרתי של הטכנולוגיה החל באמת רק השנה, ויידרשו עוד 3-4 שנים עד אשר המחירים יירדו ונראה גם סדרות "עממיות" עם הטכנולוגיה הזו.

אבל חברות המסכים לא הולכות להישאר עם Smart TV למשך 3-4 שנים, הן צריכות חידוש עליו ניתן יהיה להתחיל לדבר כבר עכשיו, חידוש שיגיע לרמת מחירים "סבירה" תוך שנה-שנתיים.

ברוכים הבאים לעידן ה-4K

4K - את המושג הזה תתחילו לשמוע יותר ויותר בחודשים הקרובים, עם התפוצצות חומרים אימתנית בתערוכת CES בינואר. במילים פשוטות, מדובר בחומרים עם פי 4 יותר מידע מאשר ב-Full HD. אם תמונת Full HD היא 1920 נקודות רוחב ו-1080 נקודות גובה, תמונת 4K היא 3840 על 2160 נקודות. בשנים האחרונות, לא מעט סרטים - מ"הרשת החברתית" ועד "ההוביט" מצולמים עם מצלמות שלוכדות את כמות המידע הזאת, והרבה סרטים ישנים עוברים טיפול שכולל יצירת עותק 4K ודחיסתו לכדי Full HD עבור הפצה לשוק הביתי.

שתי בעיות יש עם 4K כרגע. הראשונה היא שאין בשוק הביתי מסכים שיכולים להציג את המידע הזה. הבעיה השניה היא שאין מאיפה לקבל תכנים. ובשנה הקרובה, שתי הבעיות האלה עומדות לקבל פתרונות. בעוד שנתיים, הפתרונות האלה יהיו כנראה כבר נגישים לציבור הרחב, מבחינת מחירים והיצע.

ה-4K כבר כאן, כמעט

בעוד מספר חודשים, תהיה סוני הראשונה להשיק מסך LED 4k בשוק האמריקאי, עם מחיר של כ-25 אלף דולר למסך 84 אינץ'. בתערוכת IFA האחרונה, שהסתיימה לפני כשבועיים, הציגה סוני את המסך הזה. ולא רק היא - גם פנסוניק הייתה שם, יחד עם טושיבה, סמסונג ו-LG. ואם לשפוט מההיצע הראשוני הזה, 4K הוא בשורה לא פחות אמיתית מש-HD היה לפני חמש שנים.

זה מתחיל בפרטים הקטנים. כשאתם מסתכלים על מסך 4K, ההרגשה היא שהתמונה חדה הרבה יותר מהסטנדרט אליו הורגלתם עד כה, אך כשמשווים זה לצד זה מסך 4K עם מסך Full HD מבינים עד כמה ההבדל הזה משמעותי. זו לא פחות מקפיצת מדרגה בטכנולוגיית תצוגה - כזו שתאפשר לכם כנראה לראות בסרטים שראיתם כבר עשרות פעמים פרטים אליהם לא שמתם לב קודם.

אך לא פחות חשובה מכך היא התרומה של מסכי 4K לגדלי המסך. בשנים האחרונות, הגודל הממוצע של מסך שנמכר עולה, אך הרזולוציה שלו נשארת 1920x1080 וכך אנחנו מקבלים מסכי 55 אינץ' ומעלה שנראים מעולה ממרחק גבוה אך מפוקסלים בצפיה מקרוב. התקן החדש יאפשר לכם לקנות מסך גדול יותר, ולשבת קרוב יותר אליו, בלי לחשוב שהתמונה לא נראית טוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

התכנים: דור חדש של בלו-ריי וחיבור מהיר לרשת

אך מה עם התכנים עצמם? נכון לעכשיו, שתי הדרכים לנגן תכני 4K הן מקובץ במחשב ובהזרמה מרשת האינטרנט. מכיוון שחברות הסרטים לא להוטות על הפצת תוכן באמצעות קבצים שאת ההגנות עליהם אפשר לשבור, וממש לא לכולם יש את רוחב הפס הנדרש לקבלת סרט 4K ב"צפיה ישירה", עובדות כעת החברות שעומדות מאחורי תקן הבלו-ריי על גרסה חדשה לתקליטור האופטי, שתאפשר לשים על דיסק אחד סרט 4K.

הדיסקים, והנגנים שלהם, צפויים להגיע לשוק בשנה הבאה, עם שמועות על כך שפלייסטיישן 4 (ואולי גם קונסולת האקס-בוקס הבאה) יעברו להשתמש בתקן החדש עבור המשחקים שלהן. במקביל, הגדלת רוחב הפס הממוצע תאפשר גם להציע את הסרטים האלה בהזרמה. יוטיוב, אגב, מציעה להעלות תכנים באיכות 4K כבר קרוב לשנתיים.

לאחר שנים עם גימיקים שיווקיים בעיקרם, כמו LED ו-3D, נראה כי בשנים הקרובות סוף סוף נראה את שוק מסכי הטלוויזיה מתקדם בקצב מרשים, קודם עם מסכים ברזולוציית 4K ואחר כך עם טכנולוגיית התצוגה OLED. והשנה, בפעם הראשונה זה חצי עשור, תוכלו לתכנן את רכישת המסך הבא שלכם תוך התלהבות מהקדמה והאיכות שהוא יציע, ולא תוך ניסיון לנווט בין סיסמאות שיווקיות ריקות מהתקדמות אמיתית.

עוד בנושא:

וואלה! TECH בתערוכת IFA 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully