וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוטושופ מת מצחוק

עידו קינן

19.9.2012 / 15:55

הפונים לאתר Photoshop Request חושבים שיקבלו שיפוץ תמונה, ומופתעים לגלות שנפלו קורבן למתיחת רשת מצחיקה

לינדזי וחבריה יצאו לטיול והצטלמו על רקע קו הרקיע של ניו יורק. כולם מחייכים בתצלום, מלבד בחור מדובלל שיער אחד. יש לו סיבה טובה. "אף אחד מאיתנו לא מחבב אותו", כתבה לינדזי באי-מייל לאתר Photoshop Request, שמציע טיפול פוטושופי לתמונות בחינם, וביקשה להסיר את הבחור מהתמונה. אחד בשם יאקוב השיב לה באנגלית משובשת שעשה כבקשתה: "איך את אמרת להסיר עיר ניו יורק מקבוצה כדי שלא יהיה אף אחד מכם. עשיתי את זה ב-2 שעה". בתמונה שצירף הועלמו כל האנשים מלבד אחד, הבחור מדובלל השיער.

טרול הפוטושופ: יצירתיות וכשרון

פוטושופ ריקווסט מוצג כהתאגדות של מספר סטודנטים שמעוניינים לשפר את כישורי הפוטושופ שלהם באמצעות מילוי בקשות עיבוד גרפי שהגולשים שולחים. למעשה מדובר באתר פתיון שמאחוריו עומד בדחן רשת שמטריל (מלשון טרול) את הפונים התמימים, משבש את בקשותיהם ומפרסם את התכתובות בבלוג Photoshop Troll.

טרוליזם מוצלח דורש יצירתיות וכשרון, ולטרול הפוטושופ יש את שניהם. כשמישהי ביקשה שיסיר את "האדם המקסיקני" מתמונה שלה בדיסנילנד על רקע פסל של וולט דיסני ומיקי מאוס, הוא הסיר את מיקי מאוס ואחר כך החליף אותו בעכבר מצויר אחר, ספידי גונזלס. כשמישהו ביקש שישחזר תצלום ישן של דודו ששיני הזמן לעסו, הוא הלביש אותו בסוודר חדש, החליף אותו בסוודר בצבע אחר, ואחר כך הלביש לו פנים שמזכירות את השחזור הרעוע שאישה עשתה לציור עתיק של ישו בכנסיה בספרד. אישה שביקשה שפתיים מלאות יותר ועצמות לחיים גבוהות יותר זכתה לניתוח פלסטי שמזכיר את פרצופו של ג'ק ניקולסון בתפקיד הג'וקר מבאטמן; חבריה בתמונה זכו לריטוש, איפור, טיפול גבות והסרת חצ'קונים.

זה גועלי ומצחיק, וכנראה חוקי – תקנון אתר הפתיון (אותו בוודאי איש מהשולחים לא באמת טורח לקרוא) קובע כי "אנו רשאים לשתף או למכור מידע ותמונות לצדדים שלישיים לצרכים שיווקיים או מטרות אחרות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמרת משהו עם מקסיקני, לא? התמונה מדיסנילנד לאחר שיפוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה הבעיה, ביקשת שפתיים מלאות ועצמות לחיים גבוהות/מערכת וואלה!, צילום מסך

דייויד ת'ורן: מתעמר בלקוחות

כשטרול הפוטושופ עושה עבודה גרועה, זה מכוון. לעומתו, יש גרפיקאים שפשוט לא מספיק מוכשרים, או מחפפים כי תנאי ההעסקה שלהם גרועים מדי מכדי שיהיה להם אכפת. אוסף של אסונות פוטושופ מהסוג השני אפשר למצוא בבלוג המוצלח Photoshop Disasters.

אולי ההשראה שלו הגיעה משם, ואולי מדייויד ת'ורן, הומוריסטן אוסטרלי שמטריל קולגות, חברות וזרים, ומפרסם את התוצאות באתרו, 27bslash6. ב-2009 קיבל ת'ורן בקשה מלקוח שלו, סיימון אדהאוס, לעצב לוגו ותרשימי פאי עבור פרויקט חדש, ו"אם העסקה תתבצע יהיה בזה כסף טוב בשבילך". במילים אחרות: אתה מוכן לעבוד בחינם תמורת הבטחה מעורפלת לתשלום לא בטוח בסכום לא ידוע בעתיד הלא מוגדר? ת'ורן, שלדבריו לא קיבל עדיין תשלום על פרויקטים קודמים של אותו לקוח, שלח לו תרשים פאי שבו הוא מציג את מידת חוסר רצונו לעבוד בחינם. הלקוח אדהאוס הסביר שהפרויקטים הקודמים כשלו, ושהוא השקיע יותר זמן ואנרגיה מאשר ת'ורן. "אם תשקיע בפרויקטים את אותה האנרגיה שאתה משקיע בלהיות שמוק, אתה תהיה הרבה יותר מצליח", הסביר. ת'ורן קיבל את הביקורת ושלח לאדהאוס לוגו של איש מזיין איש אחר שעומד כפוף, "לוגו שמייצג לא רק את פרויקט העמית-לעמית שאתה עובד עליו כרגע, אלא גם את העבודה איתך באופן כללי". וזה לא נגמר שם.

ת'ורן התעלל בצורה דומה בשאנון ווקלי, שסיפרה לו שהחתולה שלה מיסי ברחה, שלחה לו תמונה שלה וביקשה שיכין כרזה שהיא תוכל לשכפל ולתלות ברחוב. ת'ורן השיב לה בזעזוע מזויף וסרקסטי, ואמר: "למרות שיש לי שני לקוחות שמחכים לעבודות מוכנות אחר הצהריים, אני, כמובן, אעזוב הכל ואעשה כל מה שיידרש כדי להחזיר את מיסי במהרה". הוא יצר עבורה כרזה של סרט: "מתגעגעים למיסי / הפקה של שאנון", על רקע לבן ועם תמונה זעירה של מיסי בפינה התחתונה. כשהתחננה שיתחשב במצבה ("אני מאוד רגישה בקשר לזה ובכיתי כל הלילה") ויגדיל את התמונה, הוא יצר כרזה שניה עם קלוז-אפ מוגזם על מיסי, שמילאה את הכרזה כולה, שם הסרט וציטוט של ביקורת על הסרט: "'מאוד רגישה. בכיתי' – שאנון ווקלי, המזכירה". וזה נמשך ונמשך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מוכן לעבוד בחינם. דייויד ת'ורן מתכתב עם יזם היי-טק/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיפוץ קטלני

ובחזרה ללינדזי, שההטרלה שלה היתה רחוקה מלהסתיים. היא החמיאה לעבודתו של "יאקוב", התנצלה על הבלבול והעירה שהוא עשה את ההיפך ממה שביקשה, להסיר את המדובלל. יאקוב התנצל ושלח תיקון: עכשיו התמונה הציגה רק את קו הרקיע, בלי אנשים בכלל. לינדזי המתוסכלת שאלה את יאקוב אם יש מישהו שיכול לתרגם לו את בקשתה, והסבירה שוב: להסיר רק את מדובלל השיער.

הפעם ענה לה בראיין, שהתנצל על אי הנוחות שיאקוב גרם לה. הוא אמר שעבר על כל התכתובת שלהם והוא משוכנע שהבין את בקשתה. להודעתו צורפה תמונה שבה הבחור המדובלל טושטש באופן חובבני והפך לענן עשן. לינדזי אמרה, "זה בדיוק מה שאני רוצה, אבל תוכל להעביר את זה לבחור השני? …. הוא עשה עבודה טובה יותר בהסרת האיש". בראיין הסביר שלפי תנאי האתר הוא לא יכול להחזיר את המשימה ליאקוב בשנית. הוא גם נעלב בפאסיב-אגרסיב: "אני יודע שיעקב קצת יותר טוב ממני בפוטושופ, זו הסיבה שאני מתנדב - כדי ללמוד. אני מאוד גאה בתוצאה. בקושי אפשר לדעת שמישהו היה פעם ברקע ויש שם אפקט מעושן מגניב! אני פשוט הולך לסמן שהבקשה שלך טופלה". אחר כך נשלח אי-מייל אטומטי שמודיע על סגירת הבקשה, ובסעיף משוב המשתמש הופיע ציטוט מהאימייל שלה: "זה בדיוק מה שאני רוצה". לינדזי הלא-מרוצה ביקשה שוב להעביר את המשימה למישהו שיודע לעבוד, וקיבלה תשובה מדנזל, שכתב שהוא ארגן אותה עם עשן ניו יורקי אמיתי. בתמונה: העשן הפך לשחור, וג'וינט הוכנס לפיה של אחת המצולמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully