וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצנזר את הרשת בשם "לוחמה בטרור"

הצעות קיצוניות כמו דרישה להשתמש רק בשפות פופולריות או הזדהות עם שם מלא ותמונה הן חלק מהצעה אירופאית שדלפה לרשת

טיוטה שדלפה ממיזם שיטור אינטרנטי בו דנות כיום כמה ממדינות אירופה, חושפת הצעות ביזריות וניסיונות להגביל את חופש הגישה לאינטרנט בשם "מלחמה בטרור". המיזם, Clean IT, נמצא בשלב הדיונים מאז תחילת השנה, זאת כשמטרתו המוצהרת היא "להוריד את השפעת השימוש החבלני ברשת האינטרנט".

סוכנות הלוחמה בטרור של הולנד יזמה את Clean IT, ואליה חברו גופים מקבילים בגרמניה, בריטניה, בלגיה, ספרד, דנמרק, הונגריה אוסטריה ורומניה, כמו גם גופים פרטיים. המשתתפים מנסים בימים אלה לנסח מה בדיוק הם מציעים לעשות, ודליפה של הטיוטה האחרונה מבהיר כי יש להם כמה רעיונות יצירתיים למדי.

כך, למשל, מציעים המשתתפים לבטל כל חקיקה שמגבילה מעקב של מעסיקים אחר מעשי העובדים שלהם ברשת האינטרנט; לחייב אנשים להזדהות בשמם האמיתי ברשת ולחייב רשתות חברתיות לסנן תמונות "לא אמיתיות"; להעניש אנשים על "מתן קישורים לתוכן טרור ביודעין" (בלי להגדיר מהו התוכן הזה); ולפרוס כוח שיטור אינטרנטי "שיפגין נוכחות" ברשת.

אך גולת הכותרת בהצעה היא ש"שימוש בפלטפורמות שהינן בשפות אותן מומחים ומערכות בקרה לא מבינים לא צריך להיות מתקבל, ועדיף שיהיה בלתי אפשרי מבחינה טכנולוגית". זה אומר, בעצם, שמישהו מציע כאן לאסור שימוש בשפות לא אירופאיות באינטרנט האירופי.

יש לציין, עם זאת, שהיוזמה טרם הגיעה לבשלות, ולא ברור מה מההצעות הקיצוניות יישאר בה לאחר שהדיונים יסתיימו. בשנה האחרונה, היו אלה דווקא חברות תוכן שניסו להגביל את האינטרנט באמצעות חקיקות דרקוניות כמו ACTA, SOPA ו-PIPA, אך כל אלה כשלו, חלקן בעקבות מלאת רשת.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully