וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן חוסמת את גוגל

במקביל להקמת רשת תקשורת פנימית, החלה אירן לחסום את כלל שירותי גוגל. לא ברור האם מדובר בצעד ראשון בדרך להתנתקות מהאינטרנט

אירן מתנתקת מגוגל. דיווח בסוכנות רויטרס גורס כי הרפובליקה האיסלמית, שהחלה בחודש אוגוסט את ההקמה של רשת מחשבים כלל מדינית פנימית מחיבור הגופים הממשלתיים, תחריף במקביל את הצנזורה על הרשת הפתוחה. השלב הראשון, שמיושם כרגע, הוא חסימה של גוגל, על כלל שירותיה (ג'ימייל, יוטיוב ועוד).


את החסימה הנוכחית, כמו את החסימות הקודמות, יכולים תושבי אירן לעקוף באמצעות שירותי VPN המנתבים את התעבורה שלהם דרך מדינות אחרות. אך ברקע נשמעים כל העת דיבורים על ניתוק כלל המדינה מרשת האינטרנט, והחלפתה ברשת פנימית עם שירותים שנשלטים על ידי המדינה וחובת זיהוי של כל משתמש. הרשת המדוברת החלה לפעול, כאמור, בחודש שעבר, אך אזרחי אירן טרם מתחברים אליה - חיבורם יחל בשנה הבאה.

בשנה האחרונה, עת דיברו בכירי משרד התקשורת האירני על הרשת הפנימית, הושמעו הצהרות סותרות ועמומות בנוגע לגישה אל רשת האינטרנט העולמית במקביל לזו הפנימית. לא ברור האם הרשת הפנימית תהיה מחוברת לאינטרנט, והאם בהיעדר חיבור כזה יוכלו אזרחי אירן להתחבר אל שתי הרשתות במקביל, או שמא יידרשו להתחבר לרשת האירנית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully