וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פייסבוק הצילה כלב חולה

עידו קינן

28.9.2012 / 9:30

תמונה מרגשת של אדם וכלבו הקשיש גרמה לאנשים לפתוח את הלב, ואת הארנק, כדי שהכלב בן ה-19 יזכה לטיפולים שישפרו את איכות חייו

ג'ון אנגר הבין שיצטרך להמית את שפ, 19 שנה אחרי שביקר במכלאה של ארגון למען בעלי חיים ואימץ את גור הכלבים בן שמונת החודשים שעבר התעללות. בזקנתו לקה שפ בדלקת מפרקים שהסבה לו כאבים, פגעה בתאבון שלו והדירה את שנתו. אנגר התקשה לממן את הטיפול הווטרינרי, וכששפ התחיל לצלוע, הווטרינר אמר שאם משככי הכאבים לא ישפרו את המצב, הוא ממליץ להרדימו. הוא לקח את שפ מדי ערב לאגם סופיריור בוויסקונסין, כי הציפה במימיו החמימים עזרה לכלב להירגע ולהירדם. ערב אחד ביקש מחברה צלמת מקצועית לצלם אותם ביחד, כנראה בפעם האחרונה. אנגר נראה בתצלום בתוך האגם, שהמים מגיעים לחזהו, והוא מחזיק את הכלב שנרדם בזרועותיו. הצילום הזה הציל את חייו של שפ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: האנה סטונהאוס האדסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצלמת, האנה סטואונהאוס הדסון, צילמה את השניים בסוף יולי, וכמה ימים אחר כך התפנתה לפרסם את התמונה בדף הפייסבוק של עסק הצילום שלה, סטואונהאוס פוטוגרפי. למחרת דיווחה בבלוגה העסקי שהתמונה הפכה ויראלית: "אני באמצע עונת השיא, ולא היה לי מושג שזה יתפוס כמו שזה תפס". שש שעות אחרי הפרסום, התמונה שותפה בפייסבוק כ-200 פעמים. שלושה ימים אחרי הפרסום, המספר קפץ ל-86 אלף, עם 150 אלף לייקים ולמעלה מ-17 אלף תגובות. היום, פחות מחודשיים אחר כך, יש לתמונה כ-213 אלף שיתופים, כ-350 אלף לייקים וכ-37 אלף תגובות.

הרשת הצילה את הכלב

אנגר אימץ את שפ ביחד עם ארוסתו. אחר כך היא נפרדה ממנו והשניים חלקו חסות על שפ, עד שהיא עברה למדינה אחרת והשאירה את שפ עם אנגר. הפרידה הכניסה את אנגר לדכאון, ולילה אחד הוא הסתובב עם מחשבות אובדניות והלך לכיוון שובר גלים באגם מישיגן. "בכנות, אני לא חושב שהייתי פה אם שפ לא היה איתי [באותו לילה]", אמר בראיון לדולות' ניוז טריביון. "הוא פשוט הוציא אותי מזה. אני לא יודע איך להסביר את זה. אני רוצה לעשות מה שאני יכול בשביל הכלב הזה כי הוא פשוט הציל לי את התחת".

התמונה המרגשת והסיפור שמאחוריה גרמו לאנשים לפתוח את הלב ולשלוח לשפ כרטיסי ברכה עם איחולי החלמה, עבודות אמנות, מתנות כמו קערת אוכל מוגבהת שחוסכת את הצורך במתיחת הצוואר, וגם כסף. "התחלתי לקבל שיחות טלפון, אנשים רצו להפקיד כסף בחשבון של שפ", סיפר הווטרינר של שפ, אריק האוקאס. "לא ציפינו לזה", אמר אונגר לדיילי מייל. "ואז, כשהתחילו לזרום תרומות לטיפול בו, הן לא הפסיקו". בסך הכל נתרמו 25 אלף דולרים. שפ זכה לטיפול לייזר בשילוב תוסף מזון גלוקוסמין ומשככי כאבים, ששיפר את מצבו, העלים את הצליעה ברגליו האחוריות, הפחית את הכאבים, החזיר את התאבון ואיפשר לו לחזור ולישון בלילות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ממשיכים לעזור

הכסף הרב והאהבה הציבורית העניקו לאנגר השראה, והוא הקים מלכ"ר בשם שפ'ס לגאסי פאונדיישן, שיוקדש לשיפור רווחתם של חיות ובני אדם. אנגר הקים גם אתר בשם "ג'ון ושפ" לקידום המלכ"ר ומכירת הדפסים של התצלום ומתנות נוספות, ובדף הפייסבוק הרשמי "שפ וג'ון", שבו הוא מפרסם תמונות ועדכונים מחייו החדשים של שפ, יש כבר 61 אלף חברים.

שפ הוא לא היחיד שהרוויח מהתצלום. הצלמת הדסון, שלא גבתה תשלום מאנגר, דיווחה על עליה של 30% בהזמנות, גיוס עובד ראשון ומתלמד לעסק שלה, והזמנות של עבודות בתחומי הכתיבה והפרוייקטים הלימודיים. אנגר משתמש בתרומות לממן את חיי היום יום שלו ואת הטיפול בשפ, ומקבל פניות באינטרנט מנשים שהמסירות שלו לכלבו נגעה ללבן והן מעוניינות להכירו. זה חידוש בשביל הרווק בן ה-49, שמתגורר בחווה שבה הוא מועסק ושרכש את המחשב הראשון שלו רק בפברואר השנה. "בנאדם, ממש קשה להכיר פה נשים", אמר בעודו צוחק בראיון לטריביון, "אז זה עשוי לפתוח דרך חדשה".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully