וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו אבולושן 2013: סוף סוף כדורגל טוב

אחרי כמה שנים רעות, חוזרת פרו אבולושן לעצמה עם כותר חדש שמצליח לשלב בין ריאליזם בכדורגל לבין חווית משחק מהנה

חובבי "פרו אבולושן" יקרים - ברוכים הבאים לכדורגל. כן, כן, בעשור האחרון אתם משחקים בכל אחד ממשחקי הסדרה, משקיעים עשרות שעות הן מול המחשב ובעיקר מול חברים, וחושבים שהסדרה נהדרת. אבל אי שם, עמוק בפנים, הרי ידעתם שאתם לא משחקים כדורגל, שהקשר בין מה שאתם משחקים לבין המשחק שאתם רואים בטלוויזיה דומה מאוד לקשר שבין קול אוף דיוטי לסרט דוקו על מלחמה.

המון תירוצים לכך שמענו לאורך השנים. "כן, זה לא באמת כמו כדורגל, אבל מעביר את רוח המשחק", "מה, בטח שזה כמו כדורגל, ככה משחקים באירופה - שם כל כדור עף בדיוק למקום הנכון" ו"אז מה אם זה לא דומה לכדורגל אמיתי, המשחק דורש כשרון".

חוזרים לשחק כדורגל

ואכן, "פרו אבולושן" מאז ומתמיד דרש כשרון, אבל בחמש השנים האחרונות הוא המשיך לייצג את מה שמשחקי כדורגל היו, ובכן, לפני חמש שנים. ועכשיו, הפלא ופלא, זה כבר לא נכון. Konami הצליחה לעשות את מה שהבטיחה בשנים האחרונות - לייצר בסיס עדכני למשחק כדורגל.

איך זה נראה? ובכן, לכדור יש משקל, לגליצ'ים יש פיזיקה, לתנועת השחקנים יש מימד מציאותי מאוד. המשחק אמנם עדיין מהיר מאוד, מהיר מדי למי שרוצה סימולציית כדורגל מציאותית באמת (השחקנים רצים מהר מדי, והכדור עף מהר מדי), אבל אלה כבר לא בובות הקרטון שראינו לפני שנים. האם זה טוב? אם אין לכם סנטימנטים ל"פרו", זה מעולה; אם אתם באים מהעולם של "פיפ"א", זה עדיין לא מספיק טוב כי הסדרה של EA התקדמה הרבה יותר; אך אם אתם חובבי פרו כבר הרבה שנים, זה עשוי לתסכל. כי במקום משחק הארקייד, אתם מקבלים משחק כדורגל.

לא רק עם חברים

למזלם של ותיקי פרו, בקונאמי מודעים לכך, וניסו לאזן כמה שיותר את המערכות החדשות עם הכישורים שפיתחו השחקנים לאורך השנים. לפעמים זה עובד, לפעמים לא, אך עקומת הלמידה לא מאוד תלולה. באופן מפתיע, היא גם לא מאוד תלולה לאנשים שמנסים להגר לפרו מפיפ"א - אלה יצטרכו כמה משחקים כדי להתרגל לדברים שנעשים אחרת, אך בזכות ההקדמות של פרו והתקרבותו לסגנון של פיפ"א כבר לא צריך ללמוד הכל מחדש.

אך מה קורה במשחק אם אתם לא מסתפקים ביריבויות כורסה של ערבי שישי? ובכן, גם כאן יש כמה שינויים מבורכים. מצב הקריירה טוב יותר, שלומד מטעויות החידושים של השנה שעברה (שחלקם ממש לא עבדו), ומבטל אותם. גם כאן ההשוואה לפיפ"א בלתי נמנעת, אך הפעם הכף מוטית דווקא לכיוון הפרו, שמצליח לייצר מצב אופליין מצויין לשחקן הבודד (והגלמוד, שחבריו לא באים לשחק).

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

נחמד גם לבד

אותו השחקן אף עשוי להתפתות וללכת למצבי האונליין של פרו 2013, ולמצוא שם מערכת חדשה ונוחה לחיפוש משחקים מקוונים, ואף אלמנט חברתי. זה עובד טוב, וקוד הרשת של המשחק השתפר מאוד בשנתיים האחרונות, אך ברור שהאונליין כאן הוא משני, המשחק עדיין מוכוון לשני שחקנים שמשחקים על אותו המסך. זה עומד, כנראה, להיות ההבדל המהותי ביותר בין פיפ"א לפרו בשנים הקרובות - אחד מנסה לתפוס אתכם ברשתו באמצעות הטכנולוגיה והאלמנטים החברתיים ברשת האינטרנט, ואילו השני מתמקד באלמנטים החברתיים של הסלון הביתי.

הרחק משיקולי המשחקיות, נמצאת לה הרמה הגרפית של המשחק החדש. בפרו, בואו נודה באמת, הגרפיקה מעולם לא שיחקה תפקיד יותר מדי מכריע. הניסיון לשווק את המשחק ככזה עם דמויות מציאותיות של שחקנים אולי הצליח לתפוס כותרת "הוא נראה אמיתי", אבל גם אם השחקנים היו נראים כמו מזרון עם פרצוף סמיילי עליו, והמשחקיות לא הייתה משתנה, לא באמת היה לאנשים אכפת. אך כדורגל המזרונים עודנו נמצא בעתיד של תעשיית המשחקים, וקלף הריאליזם נשלף פעם אחר פעם בשיווק. אז כן, הם נראים טוב יותר, ואלה מהם שמייצגים שחקנים אמיתיים דומים מאוד למקביליהם בחיים האמיתיים.

ואם כבר בכוכבים עסקינן, ניסיון נוסף לחלוב את הזיכיונות עליהם משלמים בקונאמי לא מעט כסף (יאי, נבחרת ישראל!), הוא יצירת מנגנון בשם Player ID - שם חדש לתכונות הייחודיות של השחקנים הגדולים בעולם. המטרה היא לגרום לויין רוני במשחק להתנהג, לבעוט ולמסור כמו ויין רוני בעולם האמיתי, ולייחד ככה כמה עשרות כוכבים גדולים. האם זה עובד? כן, זה עובד. האם זה נחוץ? לא מאוד, לא. מדובר, נכון לעכשיו, במנגנון נחמד ותו לא.

אז האם פרו אבולושן 2013 יותר טוב מקודמיו? כן, אבל חשוב מכך, הוא גם טוב כמשחק כדורגל לראשונה בהרבה מאוד שנים. בקונאמי סוף סוף עשו את הקפיצה האבולוציונית אותה ב-EA לקחו להם אי שם ב-2008, והביאו את המשחק שלהם לסטנדרט המתבקש ממשחק כדורגל ב-2012. והם עשו את זה בלי לעצבן יותר מדי את חובבי הסדרה שנשארו איתה בימים בהם היא הייתה רחוקה משיאה. חשוב מכך, הם הכינו כאן תשתית על בסיסה הסדרה תוכל להמשיך ולהתפתח לדור החדש של קונסולות המשחק, שיגיע בשנה-שנתיים הקרובות.

וחשוב מכך, זה עדיין משחק שכיף להעביר בעזרתו כמה שעות על הספה עם חברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully