וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טירונות בקצב

עידו קינן

4.10.2012 / 15:40

חייל ישראלי שצילם את עצמו רוקד לכל אורך הטירונות שלו זוכה להצלחה ביוטיוב, עם עשרות אלפי צפיות

תקופת הטירונות הצבאית יכולה לעבור בקלות או במאמצים רבים. רן ברונסטין העביר את הטירונות שלו בריקוד השאפל. ברונסטין התגייס לצה"ל בחודש מרץ. "כשהלכתי לטירונות, החלטתי לתעד את המעבר שלי מאזרח לחייל – אבל עם טוויסט", סיפר בסרטון "Shuffling through the IDF" שפרסם ביוטיוב. הוא מתועד שם מיום הגיוס עד טקס ההשבעה במקומות ובמצבים מגוונים – בבקו"ם, במהלך עבודות רס"ר, בהמתנה לתחבורה ציבורית, במדי ב' וגרביים בחדרו בבסיס, בהרצאה, ליד הדגל, ליד מטוסים, בשירותים, במסדר, באוהל – כשהוא רוקד את ריקוד השאפל לצלילי Party Rock Anthem של להקת LMFAO (שמחציתה הופיעה השבוע בישראל), כשהוא מחקה את צעדי הריקוד מהקליפ המקורי של השיר. הסרטון רשם עד עכשיו כ-68 אלף צפיות.

הסרטון מזכיר את סדרת הסרטונים המפורסמת Where the hell is Matt?, שבה מאט הארדינג רוקד ריקוד מצחיק שהמציא במקומות שונים בעולם – כולל בישראל, שבה ביקר מספר פעמים. הארדינג הצטלם רוקד בביקור בווייטנאם ב-2003 ובמקומות שונים באפריקה ב-2004, פרסם סרטון ערוך של הריקודים וזה הפך ויראלי. מותג המסטיקים סטרייד מימן להארדינג הפקת סרטון שני ב-2006 במדינות נוספות בעולם. סרטון שלישי פורסם ב-2008, ובו נכלל גם ריקוד בכיכר דיזנגוף בתל אביב ובמזרח ירושלים.

בצה"ל לא מגנים, אך מסתכלים על הרשת בחשדנות

באוגוסט החל צה"ל להחליף את סלולריי מירס המיושנים בסמארטפונים של סלקום, ואגף המודיעין יצא בקמפיין שמסביר איך למנוע דליפת מידע דרך המכשירים הללו. בין השאר, יאסר על חיילים לצלם בבסיסים צבאיים, להעלות מידע סודי לאינטרנט ולאפשר איכון של המכשיר. אולם גם לפני הכניסה הרשמית של סמארטפונים לצבא, חיילים הפיקו בבסיסים ובמהלך פעילות מבצעית סרטונים באמצעות סלולריים ומצלמות דיגיטליות, כשבחלק מהמקרים הם חושפים מידע סודי, עוברים על החוק והפקודות ופוגעים בתדמית הצבא.

ב-2009 הצטלמו חיילים בקסדות ובאפוד, כנראה בתוך בסיס צבאי, כשהם רוקדים לצלילי Crank That של סולג'ה בוי, סרטון שנצפה 70 אלף פעמים. בשנת 2010 פורסם ביוטיוב סרטון של חיילים מגדוד 50 של הנח"ל, במדים, אפוד ונשק, רוקדים בסמטה בחברון לצלילי "טיק-טוק" של הזמרת קישה. הסרטון זכה לתגובות מעורבות בארץ ובעולם, והוסר אחרי יומיים מהרשת (אולם אפשר לצפות בעותק שלו). דובר צה"ל מסר אז: "מדובר בהלצה של מספר חיילים, הנושא הובא לידיעת המפקדים".

צה"ל לא אפשר לרן ברונסטין להתראיין לכתבה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully