וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב ג'ובס הגיע בריצה ואמר: 'מהר, חייבים להחביא את הפורשה'"

קוני גוגליילמו, פורבס

4.10.2012 / 23:13

שנה למותו של סטיב ג'ובס, הסכימו מכריו לחלוק סיפורים מדהימים אודות האיש ששינה את עולם הטכנולוגיה

אנו יודעים רבות על סטיב ג'ובס, הודות לנכונותו בשנות חייו האחרונות לחלוק עם הביוגרף שלו סיפורים על מה שהניע אותו לייסד במשותף את אפל, ולהמציא מחדש את המחשב האישי, את נגני המוזיקה, את הסמארטפונים ואת הטאבלטים. אולם ישנם סיפורי "סטיב" רבים שטרם שמעתם, ולרגל יום השנה למותו בגיל 56, שיחול מחר, חלקו כמה חברים ועמיתים את זכרונותיהם על אודות חייו של אחד מאנשי החזון הגדולים של ענף הטכנולוגיה.

לאתר של פורבס ישראל

"מהר, תחביא את הפורשה"

מהנדס התוכנה רנדי אדמס סירב בתחילה להצעתו של סטיב ג'ובס לעבוד ב-NeXT, חברת המחשבים שהקים ג'ובס לאחר סילוקו מאפל. השנה הייתה 1985. אדמס לא היה מוכן לחזור לעבודה לאחר שמכר את החברה פורצת הדרך שלו להפצת תוכנת דסקטופ. כמה ימים לאחר מכן נשמע קולו של ג'ובס במשיבון של אדמס. "אתה מפספס את זה, רנדי. זו הזדמנות של פעם בחיים, ואתה מפספס אותה". אדמס שקל מחדש.

אדמס השתמש בחלק מהמזומן שהרוויח ממכירת החברה שלו וקנה פורשה 911 באותו זמן שג'ובס קנה אחת. כדי להימנע מ"דפיקות" בדלתות הם חנו זה ליד זה - וחלקו ביניהם שלושה מקומות חניה. יום אחד מיהר ג'ובס לתא של אדמס ואמר לו שהם חייבים להזיז את המכוניות.

"אמרתי, 'למה'? והוא אמר, 'רנדי, אנחנו חייבים להחביא את הפורשה. רוס פרוט מגיע, הוא שוקל להשקיע בחברה, ואנחנו לא רוצים שהוא יחשוב שיש לנו הרבה כסף'." הם הזיזו את המכוניות אל אחורי משרדי NeXT בפאלו אלטו, קליפורניה, ופרוט השקיע 20 מיליון דולר בחברה ב-1987 ותפס מושב במועצת המנהלים.

האיש שגרם לביל גייטס לחכות שעה בלובי

אדמס זוכר גם את הפעם שבה ביל גייטס הופיע לפגישה ב-NeXT. היה זה סתיו 1986. פקיד הקבלה בלובי התחתון קרא לג'ובס, שהתא שלו היה למעלה, כדי ליידע אותו שגייטס נמצא בלובי. "יכולתי לראות אותו יושב בתאו, לא ממש עסוק. אבל הוא לא קם ולא הזמין את גייטס לעלות. למעשה, הוא נתן לו לחכות בלובי שעה. זה מלמד על היריבות ביניהם".

מהנדסי NeXT, אומר אדמס, ניצלו את ההזדמנות לרדת למטה ולהציף את גייטס בשאלות. "נהנינו מזה ובילינו שעה בשיחה איתו, עד שסטיב קרא לו אליו בסופו של דבר".

לדברי אדמס, יש לו זיכרונות רבים מג'ובס מהימים ההם ב-NeXT - כיצד ג'ובס, הצמחוני, חלף על פניהם של מהנדסים שנהנו מכריכי ה"סאבוויי" שלהם והעיר, "או, הריח של בשר חיות שרוף. כמה מענג". ב-1986 התחפש ג'ובס לסנטה קלאוס וחילק שטרות של 100 דולר לעובדים. אדמס מספר גם שג'ובס תמיד היה פונה לעובדים שפישלו או עשו משהו שהוא לא אהב ואומר להם "פטרו את עצמכם". האם ג'ובס היה רציני? "אם לא קיבלת הודעה על סיום עבודתך, ידעת שהוא רק התבדח".

הסיפור המלא יתפרסם בגליון אוקטובר של פורבס ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully