וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנובו היא יצרנית המחשבים הגדולה בעולם

לנובו הסינית עקפה את HP האמריקאית בדרכה להיות יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, על פי דו"ח גרטנר

לאחר שש שנים, יש שטוענים כי HP כבר אינה היצרנית הגדולה בעולם של מחשבים אישיים. דו"ח חדש של חברת Gartner גורס כי לנובו הסינית, שקנתה את פעילות המחשוב של IBM בשנת 2005, עקפה את HP האמריקאית ברבעון האחרון והפכה לראשונה בתולדותיה ליצרנית המחשבים הגדולה בעולם. על פי הדו"ח, לנובו אחראית ל-15.7 אחוזים מהשוק, ואילו HP ל-15.5 אחוזים.

הנתונים מגיעים על רקע ירידה ב-8.3 אחוזים בשילוחי מחשבים חדשים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, זאת על רקע צמצום כללי של שוק המחשבים האישיים (שעובר קניבליזציה לטובת הטאבלטים, לפחות בכל הנוגע למחשב שני של בן אדם). כמו כן, ישנה ירידה מחזורית במשלוחי מחשבים חדשים ברבעון שלפני השקת גרסה חדשה של מערכת ההפעלה Windows, זאת מכיוון שהחנויות מנסות להיפטר מכמה שיותר מחשבים עליהם מותקנת הגרסה הקודמת. נזכיר כי "חלונות 8" עתידה לצאת לשוק ב-26 באוקטובר השנה.

מעבר לכך, צריך לזכור כי "חלונות 8" מייצגת דור חדש לא רק מבחינת תוכנה, כי אם גם בדרישות מערכת. אמנם המערכת תומכת בשימוש בעכבר, אך מיועדת בעיקר למסכי מגע, מה שמוביל את כל יצרניות המחשבים הניידים לבנות קווי לפטופים חדשים שיושקו ברבעון הזה.

עם זאת, אין להמעיט בהישג של לנובו. היא אחת רק משתי החברות, על פי גרטנר, שהצליחו להגדיל את משלוחי המחשבים שלהן בהשוואה לרבעון מקביל ב-2011. השניה היא אסוס, שסוגרת את רשימת חמשת היצרניות הגדולות, והיא הצליחה להעלות את המשלוחים שלה ב-11.8 אחוזים. HP, כמו גם דל ואייסר, ירדו ביותר מ-10 אחוז כל אחת.

המידע אותו מציגה גרטנר מתייחס למחשבים נייחים ומחשבים ניידים, ביניהם גם מיני-לפטופים, מה שמסביר למה אפל לא נמצאת ברשימה הזו – רק קווי המקבוק והאיימק שלה שלה נספרים בדו"ח.

  • עוד באותו נושא:
  • לנובו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully