וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיט רומני "טועה לגמרי", ואת זה גוגל אומרת

עידו קינן

11.10.2012 / 17:09

איך הפכו תמונותיו של המועמד לנשיאות ארצות הברית מיט רומני לראשונות בחיפוש המחרוזת "completely wrong" בגוגל?

מיט רומני טועה לגמרי, לפי אלגוריתם החיפוש של גוגל. חיפוש המחרוזת "completely wrong" במנוע חיפוש התמונות של גוגל מציג תמונות של המתמודד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב. מקרים דומים קודמים היו תוצאה של "הפצצות גוגל", מאמץ משותף של גולשים להטות את תוצאות החיפוש באמצעות הצבת לינקים על מילים מסויימות לאתרים מסויימים, כדי לקדמם עבור תוצאות חיפוש אותן מילים. הפעם התקשורת אשמה.

בחודש שעבר הודלפה הקלטה של רומני, שאמר באירוע גיוס כספים סגור בפני תורמים עשירים כי "47% מהאמריקאים יצביעו לאובמה, לא משנה מה יקרה". הוא אפיין אותם כמי שאינם משלמים מסים, מעוניינים שהמדינה תדאג לכל צרכיהם, ועל כן הם תלויים בממשל אובמה ומהווים קורבנות שלו. "התפקיד שלי הוא לא לדאוג לאנשים האלה", אמר רומני.

רומני, נישא על גלי נצחונו על אובמה בעימות, התנצל למחרת על הדברים, כחודש לאחר שנחשפו: "במקרה הזה, אמרתי משהו שהיה פשוט מוטעה [completely wrong]". הדברים, שנאמרו בראיון לרשת פוקס האוהדת, צוטטו בהרחבה בתקשורת. דובר גוגל הסביר כי זו הסיבה לכך שאלגוריתם חיפוש התמונות של גוגל קישר בין המילים "completely wrong" לבין תמונותיו של רומני. "completely wrong" מופיע בראש מדד החיפושים החמים של גוגל ליום שלישי השבוע, עם למעלה מחצי מיליון חיפושים. דובר של רומני סירב לפניית CNN להגיב על הדברים.

גוגל מטילה פצצה

אדם מאת'ס נחשב למי שהמציא את הפצצת הגוגל ונתן לה את שמה. ב-2001 פרסם מאת'ס באתר אובר.נו כתבה שבה הסביר מה זו הפצצת גוגל, והדגים אחת שהביאה בתוצאה הראשונה של חיפוש הצירוף talentless hack (שכיר-עט חסר כשרון) את האתר ohmessylife.com של איש בשם אנדי פרסמן. ב-2007 ביצעה גוגל עדכון אלגוריתם שנועד למנוע הפצצות גוגל, שרשם הצלחה חלקית בלבד.

הסנאטור ריק סנטורום, שהפסיד לרומני בהתמודדות על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות, סבל מאז 2003 ועד לא מזמן ממה שכונה "בעיית גוגל". התוצאה הראשונה בגוגל בחיפוש שם המשפחה הייחודי שלו היתה אתר בשם Spreading Santorum, שטוען שמשמעות המילה "סנטורום" היא "התערובת המוקצפת של חומר סיכה וצואה שהיא תוצר לוואי מזדמן של מין אנאלי". תוצאה זו היא תולדה של קמפיין שניהל דן סאבג', בעל טור מין וזוגיות פופולרי והומו מוצהר, נגד סנטורום, שהתבטא נגד הומוסקסואליות והבטיח לפעול נגדה אם ייבחר לנשיאות. סאבג' ביקש מקוראיו לבחור מונח מיני שייקרא על שם סנטורום, בחר בהגדרה לעיל וקידם אותה בהפצצת גוגל בסיוע הקוראים.

גם רומני עצמו, אגב, זכה ל"הגדרה" משלו. האתר Spreading Romney מגדיר את שם משפחתו של המועמד הרפובלקני כ"לעשות צרכים מרוב פחד" - התייחסות לכך שפעם משפחת רומני קשרה את הכלב המשפחתי לגג המכונית והוא, ובכן, עשה את צרכיו. הם חשבו שזה מצחיק, אגב.

ואילו בוש הוא "כשלון חרוץ"

הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש הוא הפוליטיקאי הבכיר ביותר שנפל קורבן להפצצת גוגל. פעיל פוליטי, בלוגר ומתכנת בשם ג'ורג' ג'ונסטון ארגן בסוף 2003 הפצצת גוגל, שבתוך חודש וחצי גרמה לכך שחיפוש המילים miserable failure (כשלון חרוץ) בגוגל הביא בתוצאה הראשונה את העמוד של בוש באתר הבית הלבן.

בהשראת ההפצצה של בוש התקיימה ב-2007 הפצצה דומה בישראל, שהעלתה את עמוד קורות החיים באתר הרשמי של ראש הממשלה, אז אהוד אולמרט, לראש תוצאות חיפוש המילים "כשלון חרוץ", וב-2010, כנראה כתוצר לוואי של אותה הפצצה, המילה "כשלון" הובילה לאותו עמוד, שהתעדכן בינתיים ומכיל את קורות החיים של ראש הממשלה הנוכחי, בנימין נתניהו.

  • עוד באותו נושא:
  • מיט רומני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully