וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Borderlands 2: כיף חסר מעצורים

משחק ההמשך של Borderlands מעלה את הרף שהציב קודמו וזוכה בתואר אחד המשחקים הכיפיים של השנים האחרונות

מתי בפעם האחרונה שיחקתם במשחק וידאו כיפי? הכוונה היא לא למשחק מהנה - קול אוף דיוטי או פיפ"א עם ערכי ההפקה הגבוהים שלהם - אלא למשחק שבנוסף להצבת אתגר גם כולל המון רגעים שלא תשכחו אחר כך במשך חודשים: רגעים מותחים, רגעים מצחיקים, רגעים שהמגניבות זולגת להם מהאוזניים. אלה הרבה יותר נדירים, ובדרך כלל הם לא משחקי פעולה, אלא משחקי תפקידים.

Borderlands הוא היוצא מהכלל כאן. משחק פעולה בבסיסו, הוא הצליח לשלב בין אקשן לבין עלילה טובה ועולם פתוח בצורה טובה מאוד, תוך שהוא מצליח לא להמאיס את עצמו על שחקני אקשן "קלאסיים" למרות כמה וכמה האלמנטים שהוא שאב ממשחקי תפקידים. ומשחק ההמשך - Borderlands 2, מצליח להעלות את הרף שהציב הראשון, בדרך אל הפיכתו לאחד המשחקים הכיפיים ביותר של השנים האחרונות.

מסע מצחיק בחברת אוסף ביזרי של טיפוסים לא חביבים

שתי סיבות עיקריות יש לכיף הזה, והראשונה היא העולם. כוכב הלכת פנדורה, בו מתרחש המשחק, הוא אוסף ביזרי של טיפוסים לא חביבים בעליל, שחלקם בכל זאת מצליחים למצוא פינה חמה בלב שלכם. רובם אמנם מפגרים, אלימים ומטרידים בכל מיני רמות, אך בו בזמן הם מצליחים להצחיק אתכם פעם אחר פעם, באמצעות משימות מעולות או סתם באמצעות ניסיון לתקוף אתכם. וכאן אולי יש צורך לפרט, אבל לא נעשה זאת, כדי לא להרוס את הבדיחות.

מספיק לומר שהמשחק, שמתרחש חמש שנים לאחר קודמו (אם לא שיחקתם בו, זה בסדר, יסבירו לכם מה קרה) מציב אתכם בנעלי "רודף הכספת". לאחר שבמהלך המשחק הראשון, הצליחו ארבעה הרפתקנים לפתוח כספת חוצנית והביסו את המפלצת שבתוכה, השתלט איש לא חביב בעליל אך משעשע להפליא בשם ג'ק היפיוף על פנדורה, באמצעות חברת הנשק הייפיריון בה הוא שולט, וממרר את החיים של כל תושבי כוכב הלכת כשהוא מנסה למצוא כספת חייזרית נוספת. לאחר שהוא מנסה לרצוח אתכם בתחילת המשחק, כפי שהוא עושה לכל מי שמנסה להתחרות בו, אתם יוצאים למסע ברחבי פנדורה כדי לעצור אותו. וזה, כאמור, מסע מצחיק. מרפרנסים לתרבות הפופ, דרך עשרות משימות צד שברובן מעולות, ועד לסתם רגעים שתוסרטו בצורה טובה, בורדרלנדס 2 אף פעם לא משעמם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשרות משימות צד שברובן מעולות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מגוון אינסופי של כלי נשק

הסיבה השניה היא המשחקיות עצמה. הלב של בורדרלנדס 2, כמו של קודמו, הוא כפול - מצד אחד, מדובר במשחק בו משחקים כמו בכותר פעולה. יש כלי נשק (מיליוני כלי נשק, תרתי משמע, ועל כך בהמשך), נכנסים בין כוונות ויורים ברעים. אבל בדרך, אתם גם צוברים נקודות. אלה מאפשרות לכם לעלות דרגות, לפתוח יכולות חדשות ולשפר את הדמות שלכם. ובמקביל, יש אתגרים, שגם תמורתם הדמות - לא כלי הנשק - תעבור שדרוג.

אך העלייה בדרגות היא לא החלק הבעייתי ביותר עבור שחקני פעולה קלאסיים בבורדרלנדס. כלי הנשק במשחק מורכבים בצורה רנדומלית רגע לפני שאתם פותחים את הארגז בו הם נמצאים או הורגים את האויב ממנו ייפלו. ולכל כלי נשק יש נתונים - מקצב האש, דרך הנזק ועד למהירות ההטענה מחדש. וכך, אתם נדרשים בכל פעם בה תקבלו נשק או מגן חדש לשקול את הייתרונות שלו על פני מה שיש לכם מול החסרונות.

מצד אחד, זה כיף - לעולם לא תדעו איזה כלי נשק תקבלו, והמגוון הוא כמעט אינסופי. מצד שני, תהליך ההשוואה התמידי הוא מעט מייגע, אך לא כזה שבאמת מצליח לפגוע בהנאה מהמשחק. הכלים אמנם כולם ייחודיים, אך הם מגיעים משבעה יצרני נשק, ולכל אחד מהם סגנון שונה. יש חברה שמתמחה בכלי נשק שיורים מהר מאוד, יש חברה שמתמחה בכלי נשק יציבים, יש חברה שמתמחה בכלי נשק עם אפקטים סביבתיים. והאמת היא שלא מאוד קשה למצוא ארסנל שיתאים לסגנון המשחק שלכם, אפילו אם אתם לא פותחים כל ארגז ומנסים כל סוג נשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נכנסים בין כוונות ויורים ברעים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בורדרלנדס 2 לא רוצה שתשחקו בו לבד

כל מה שהזכרנו עד כה הם אלמנטים שאיתם אפשר לבנות משחק טוב, טוב מאוד אפילו, אך מה שמעלה את בודרלנדס כמה דרגות מעלה הוא הדגש על משחק מרובה משתתפים. בורדרלנדס 2 לא ממש רוצה שתשחקו בו לבד, ומזמין אתכם לעשות את הקמפיין עם עוד שלושה אנשים. יותר שחקנים = אויבים קשים יותר = פרסים טובים יותר. והאמת היא שלשחק ביחד זה גם כיף יותר, בייחוד אם כולם משחקים בדמויות שונות. אם אין לכם חברים עמם תרצו לשחק, תמיד תוכלו לסמוך על המערכת המובנית במשחק כדי לצוות אתכם עם אנשים אחרים מרחבי הרשת. תוכלו להצטרף למשחק שלהם, או לתת להם להצטרף למשחק שלכם.

הדגש הזה, יחד עם כמה סוגי דמויות אפשריים ויכולות מיוחדות של כל דמות, גורמים לבורדרלנדס 2 להיות אטרקטיבי הרבה אחרי שסיימתם בפעם הראשונה את הקמפיין שלו. זה משחק אליו ניתן לחזור פעם אחר פעם במשך חודשים, לשעה-שתיים של כיף חסר מעצורים.

החסרון הגדול של בורדרלנדס 2 כיום הוא שהמשחק אינו, ובכן, גמור. קשה מאוד ליצור משחק עם עולם פתוח עצום בלי שיהיו בו באגים, והמשחק הזה מלא בהם. ממשימות צד אותן אי אפשר לבצע בגלל באג, ועד לאויבים שמפסיקים לשים לב אליכם בלי סיבה נראית לעין, הבעיות נמצאות בכל מקום. הן בעיקר מינוריות, אבל כאמור, משימה שאי אפשר לסיים זה דבר מתסכל, אפילו אם היא לא באמת משפיעה על מהלך המשחק.

סיכום: כדאי לקנות

בסופו של יום, Borderlands 2, אפילו שאינו חף מבעיות, הוא משחק שבאמת כדאי לקנות אם אתם אוהבים משחקי פעולה והומור. וכן, הכוונה היא אכן לרכישה, לא לשימוש פיראטי. אם במקרה של משחקים רבים, שימוש פיראטי הוא "רק" לא חוקית ולא מוסרית, כאן הוא גם לא משתלם, כי בעותק פיראטי תוכלו לשחק רק לבב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully