וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטוויטר הצרפתי, יהודי טוב הוא יהודי מת

בדיחות אנטישמיות שמציפות את הטוויטר הצרפתי בימים האחרונים הובילו לזעם מצד הארגונים היהודיים, ואפילו צה"ל נדרש לתגובה

"#UnBonJuif est en juif mort" ("#יהודיטוב זה יהודי מת"), כתב משתמש טוויטר בשם "אוסמה בן-לאדן", אחד מכמה מאות לכל הפחות שהשתתפו בימים האחרונים מם האנטישמי #UnBonJuif. גופים שונים בצרפת התלוננו לטוויטר על התכנים, ואפילו צה"ל התערב עם פוסט באתרו בצרפתית, שבו הוא מנסה לייצר מם תגובה בשם "#חיילטוב" (#UnBonSoldat).

משתתפי המם מתייגים את ציוציהם בתגית #UnBonJuif (שהקלקה עליה מציגה את כל הציוצים הרלוונטיים), והיא העפילה לרשימת הנושאים המדוברים (trending) ברשת החברתית. נכון לרגע כתיבת הידיעה, זו התגית הפופולרית ביותר בטוויטר הצרפתי. גם מתנגדי המם החלו להשתמש בתגית, כדי להציף אותה במחאה נגד ההערות האנטישמיות.

בין הדוגמאות "היצירתיות" לבדיחות אנטישמיות ניתן למצוא "מקום טוב ליהודי טוב זה תא גזים", "יהודי טוב דומה לצנצנת אפר", "יהודי טוב מענה שישה פלסטינים בכל בוקר", "יהודי טוב הולך להתקלח בשקט ובתמימות", ו"למה ליהודי טוב יש אף ארוך? כי האוויר בחינם". הציוצים כוללים מגוון רחב של התייחסויות לשואה, ביניהן גם הפצת תמונות גרפיות ממחנות השמדה, וכן קריקטורות אנטישמיות.

אנטישמיות ואלימות גוברת נגד יהודים בצרפת:
פחד בקרב יהודי צרפת: "רשת טרור מסוכנת" נחשפה
לאחר ירי על בית כנסת, הבטיח הולנד להגביר את האבטחה
ספטמבר: רימון הושלך לסופרמרקט כשר בפריז; יהודי נפצע
יוני: שלושה צעירים יהודים הותקפו בליון על רקע אנטישמי

בצה"ל יוצאים בקמפיין נגד

המם הגזעני מגיע אחרי שבחודש שעבר השליכו שני גברים המזוהים עם תנועות איסלם קיצוני רימון יד לעבר סופרמרקט יהודי, פיגוע שבו נפצע אדם אחד ונזק נגרם למקום. בתחילת אוקטובר פשטה משטרת צרפת על מוקדי טרור, נורו על ידי החשודים והשיבו אש. שוטר אחד נפצע ואחד החשודים בפיגוע נהרג.

הארגון האנטי-גזעני הצרפתי SOS Racisme פנה בתלונה לטוויטר וביקש לנקוט בסנקציות נגד הגולשים הגזענים. כמו כן, MRAP, תנועה נגד גזענות ולמען חברות בין עמים, מבקשת מטוויטר לנקוט באמצעים כדי למנוע הפצת גזענות ברשת. התאחדות הסטודנטים היהודית הרחיקה לכת וביקשה מטוויטר להכניס מערכת חדשה של סינון ציוצים, זאת על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס.

"תגיות בטוויטר עלולות להיות מנוצלות לרעה", נכתב היום בפוסט באתר צה"ל בצרפתית. "כדי להילחם בתופעה זו, החלטנו ליצור תגית משלנו, '#חיילטובהוא', לא כדי ליצור קמפיין של שנאה אלא כדי להראות את הפנים האמיתיות של חיילי צה"ל". אתר צה"ל נותן ציוצים לדוגמה, שבהם ""#חיילטובהוא לא בהכרח זכר" לצד תמונה של חיילת באיפור הסוואה, ו"#חיילטובהוא מעל לכל חבר טוב" עם תמונה של חיילים מחובקים.

• סייעה בהכנת הכתבה: דן-יה בראל שוורץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully