וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Deezer: שירות המוסיקה שאתם חייבים לנסות

19.10.2012 / 13:38

פתיחת שירות המוסיקה Deezer לקהל הישראלי הוא בשורה משמחת. המגוון רחב, הממשק נוח וידידותי וניתן להשתמש בו גם בסמארטפון

18 מיליון שירים בסטרימינג, 30,000 תחנות רדיו, 26 מיליון משתמשים - ועכשיו גם כ-8 מיליון ישראלים שיכולים לגשת אליו. שירות המוסיקה Deezer נפתח לקהל המקומי לפני כשבוע וחצי, כחלק ממהלך של פתיחתו לעשרות שווקים חדשים בעולם, עם סך-כל של 160 מדינות בהן הוא זמין. המשתמשים הישראלים, שרגילים ששירותי מדיה עולמיים מסוג זה מדלגים עליהם (בדרך כלל בגלל ענייני הסכמי זכויות יוצרים) צריכים לשמוח שסוף סוף יש בנמצא שירות כזה שלא מקפח אותם. השמחה מתגברת עוד יותר כאשר מתנסים בדיזר ומגלים שהוא באמת יופי של שירות.

הגישה: לא צריך יותר קבצים

דיזר הוא שירות צרפתי שהוקם ב-2007 וכיוון לשוק האירופי, כאשר המודל שלו דומה לשירות המוסיקה Spotify, שנוסד בעצמו באירופה (בשבדיה) אך פופולרי מאוד בעיקר בשוק האמריקאי. שני שירותים אלו (לצד עוד כמה מתחרים) משתלבים בגישת ה"תמיד און-ליין", שמניחה שמכיוון שכולנו מחוברים לאינטרנט כמעט כל הזמן - אין טעם להמשיך ולהטעין על מכשירינו השונים קבצי MP3 של המוסיקה האהובה עלינו. במקום זה, כך הם מציעים, קבלו גישה לספריית מוסיקה ענקית שתהיה זמינה עבורכם בכל מקום וכמעט על כל מכשיר. כך תוכלו להקשיב למוסיקה שיש לכם - לצד עוד הרבה מאוד מוסיקה שאין לכם, ללא צורך בגישה לקבצים עצמם ותכנון מראש. כל מה שצריך זה להקליד בשירות שם של אמן, שיר או אלבום - ולקבל אותו מיד להאזנה. אפשר לעשות את זה על המחשב שלכם, ובאותה המידה אפשר לעשות את זה גם על הסמארטפון או הטאבלט - במידה ועשיתם מנוי לחשבון פרימיום בשירות.

נתעכב לרגע על עניין החשבונות: דיזר מציע למשתמשיו שלושה כאלה. הראשון, החינמי, הוא מצומצם למדי. למעט בתקופת ניסיון, המשתמש יקבל גישה רק לשמיעה של תחנות הרדיו שמציע דיזר, בהן הוא לא יכול לבחור מה ישמע באותו רגע. מהשירים לפי בחירה הוא יוכל להאזין רק לדוגמיות של 30 שניות מכל שיר. מי שישלם 5 יורו לחודש (כ-25 שקלים) יקבל גישה בלתי מוגבלת לכל המוזיקה בדיזר, איכות סאונד משודרגת וממשק נקי מפרסומות. אך רק במנוי ה'פרימיום פלוס', שמחירו 10 יורו בחודש (כ-50 שקלים) תזכו בנוסף לכך גם לשאר החבילה: שימוש באפליקציות למכשירים ניידים שמאפשרות גישה לתוכן מכל מקום (וכך גם בביטול הצורך בספריית מוסיקה מקומית על האייפון/אנדרואיד שלכם) ויכולת ל'מצב אוף-ליין' - הורדת השירים למכשיר, כך שתוכלו לשמוע אותם גם במידה ואתם מנותקים מהרשת.

אין ספור אמנים, עם דיסקוגרפיות כמעט מלאות

ואיך כל זה עובד? לאחר שהתנסינו בדיזר במהלך השבוע מאז שנפתח השירות גם לישראל, התשובה שלנו קצרה ופשוטה: יופי. היה פשוט כיף להחליף את תיקיית ה-MP3 השמנמנה על המחשב שלנו בתיקייה הווירטואלית והבלתי נגמרת של דיזר.

מה כל-כך אהבנו בשירות? לא מעט. בתור התחלה - הממשק שלו פשוט ואינטואיטיבי. קל לחפש מוסיקה, וגם קל למצוא אותה, לנגן אותה, להוסיף אותה למועדפים, לעשות רשימות השמעה, לשמוע תחנות רדיו שמבוססות על הטעם שלנו ולנגן את הכל גם במכשירים הניידים. אנשי דיזר באמת עשו עבודת ממשק-משתמש טובה ויצרו מערכת שלמרות שהיא גדושה - ההתעסקות בה שווה לכל נפש. היא נאה, נקיה ולא מרגישה עמוסה וצפופה.

כדי למצוא את האמן או השיר אותו אתם מעוניינים לשמוע, עליכם להקליד את שמו בחלונית החיפוש, הנמצאת בחלק הימני העליון של המסך. כבר כאשר אתם מתחילים להקליד את השם - המערכת מציעה אפשרויות השלמה (כמו בגוגל, למשל). לאחר הבחירה תילקחו לדף האמן, שם תוכלו לראות את כל הדיסקוגרפיה שלו (בדרך כלל בדיזר יש את הדיסקוגרפיה המלאה, או לפחות קרוב לכך), להוסיף את האמן לרשימת האמנים המועדפים עליכם או לעבור לשמוע ערוצי רדיו המבוססים על אמן זה או סגנון מוזיקה זה. לחיצה על Play Now על אחד האלבומים או על אחד השירים מתניעה את הפלייר, נגן המוסיקה המתנוסס בראש האתר וממשיך בעבודתו גם כאשר אתם עוברים לעמודים אחרים ואמנים אחרים. עד שלא תלחצו על שיר אחר, אין חשש שהמוסיקה לה אתם מאזינים תיקטע. איכות הסאונד לא נשמעה לנו פחותה מזו שיש לקבצי ה-MP3 להם אנחנו רגילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפלייר הולך אתכם לכל מקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

המבחר: לא כל להקת אינדי נידחת

מבחינת מבחר - רוב הזמן לא הצלחנו ממש להתקיל את דיזר. נכון, לא חיפשנו כל להקת אינדי נידחת ממזרח אלסקה, אבל גם שמות פחות ידועים שהקלדנו במנוע החיפוש הניבו תוצאות בדרך כלל. כאשר הזנו למנוע החיפוש מבחר של שמות להקות שהתנוססו בעמוד הראשון של אתר Pitchfork - התנ"ך של מוסיקת האינדי - חלקן נמצאו וחלקן לא. ניכר שדיזר מכוון בעיקר למוסיקה הידועה יותר, זו של הלייבלים המרכזיים - וזה בסדר (את רשימת הלייבלים הכלולים בו תוכלו לראות כאן). הרי זה מה שרוב האנשים מחפשים, וכל עוד יש נציגות סבירה גם של הצדדים המוזיקליים היותר איזוטריים - אפשר לומר שמדובר בשירות שקורץ לקהל רחב יחסית.

כך גם כשמדובר במוסיקה ישראלית. בזכות הסכמי תוכן ניתן למצוא בשירות גם לא מעט מהמוסיקה המקומית שלנו. שלמה ארצי שם כמעט במלוא הדרו, גם משינה (בנוכחות סמלית בהרבה - אלבום אחד בלבד). יהודה פוליקר נמצא (בדיסקוגרפיה חלקית) וגם אהוד בנאי (שני אלבומים). גם לאינדי הישראלי יש נוכחות מסוימת. כל שלושת אלבומיו של הזמר אסף ארליך נמצאים, ותשעה מאלו של הדרה לוין-ארדי. אך אל תצפו למצוא כאן כל EP שיצא ללהקה שמופיעה פעם בחודשיים ב'לבונטין 7'.

אבל גם למוסיקה שיש לכם בבית ואין בשירות יש פתרון - מנויי דיזר יכולים להעלות לשירות קבצי MP3 ממחשבם, וכך למעשה "ליישר קו" ולדאוג שמה שיש להם בבית ייכלל גם בספריה הווירטואלית שלהם ברשת. מדובר בפעולה פשוטה שנעשית תחת אופציית My MP3. פשוט לוחצים על כפתור, שפותח חלונית Browse - ומעלים את הקבצים שרוצים. דיזר כבר מסדר אותם לפי שם ומאפשר לכם להאזין להם בדיוק כמו לקבצים שהוא 'הביא מהבית'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ואפשר גם להעלות לדיזר את מה שלכם יש ולהם אין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין קטיעות בסלולר

הגישה לאמנים ולאלבומים האהובים אליכם היא פשוטה ונוחה: לאחר שסימנתם את אלו, הם יתרכזו תחת My Library, שהוא מעין מרכז בקרה קטן שמספק גישה ישירה לתוכן שלכם. תוכלו לעבור בין האמנים שלכם, לאלבומים שלכם, לפלייליסטים שלכם וכו', כאשר כל תפריט כזה מציג לכם את התוכן עם תמונות גדולות.
כדי לייצר פלייליסט - אוסף שירים ממקורות שונים, כל מה שצריך לעשות זה ללכת לשיר הייעודי וללחוץ על סימן הפלוס שמופיע לימינו. המערכת שואלת לאיזה מהפלייליסטים שלכם אתם רוצים להוסיף אותו, ומכניסה אותו לשם.

גם האפליקציה הסלולרית של דיזר הפתיעה אותנו לטובה. ניסינו אותה על אייפון, כאשר אנחנו קצת חוששים שקישוריות סלולרית אולי לא תהיה אמינה מספיק כאשר מדובר בהזרמת מדיה שוטפת ללא קטיעות - אך מספר האלבומים ששמענו בצורה זו הוזרמו בצורה חלקה, ללא תקיעות ובאיכות סאונד טובה. מה שהיה חסר לנו שם זה אותו כפתור My Library מהאתר, שיספק גישה ממש לכל מה שכבר שמרנו בצד. אמנם יש כפתור שמביא אותנו לאלבומים ששמרנו (וגם הפלייליסטים שם), אבל רצינו גם את רשימת האמנים האהובים - שנעדרת משום מה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איכות זהה לקבצי ה-MP3. דיזר בסמארטפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיכום: פתרון לחולי מוסיקה

יש עוד פיצ'רים נחמדים בדיזר - בחירות המערכת, ערוצי הרדיו, מצב האוף-ליין (שמאפשר לכם להוריד מוסיקה כדי להאזין לה כאשר אתם לא מחוברים), אבל לא נלאה אתכם. נסתפק באמירה שמדובר בשירות שפשוט עושה את העבודה ומספק לכם זמינות של רוב המוסיקה אותה אתם רוצים לשמוע. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם אינה אם מדובר בשירות טוב או לא (הוא כן) - אלא אם משתלם לכם לשלם עבורו כ-50 שקלים בכל חודש (מחיר מנוי הפרימיום שמאפשר שמיעה הן על מחשב והן על מכשירים ניידים). בהנחה שאתם מאלו שלא נפרדים מהמוסיקה שלכם בבית, במשרד ובדרכים - דיזר יכול בהחלט להיות הפתרון עבורכם.

  • עוד באותו נושא:
  • דיזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully