וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם חדש לקים דוטקום: Mega

הדרישה של ארה"ב להסגירו לא מפחידה את קים דוטקום, והוא עומד להשיק כלי שיתוף קבצים חדש: שירות מוצפן בשם Mega

דור ההמשך של Megaupload בדרך. קים דוטקום, מפעיל שירות האחסון שנעצר בניו זילנד בינואר השנה בעקבות בקשה של ארה"ב להסגירו, חשף בפני המגזין Wired את תוכניותיו לדור ההמשך של השירות שלו. השירות החדש, Mega, צפוי להיות מושק עוד השנה, כשמטרתו היא לאפשר שיתוף קבצים תוך הסרה מלאה של האחריות ממפעילי האתר.

איך זה יקרה? בבסיסו של Mega עומד הרעיון שהקבצים אשר יועלו לשירות יוצפנו במהלך ההעלאה. מפעילי האתר לא יוכלו לדעת מהם הקבצים האלה, ולא תהיה להם שום דרך לגלות האם הקבצים מפרים זכויות יוצרים. מי שישלוט על מפתח ההצפנה יהיה מעלה הקובץ, אשר יוכל לבחור עם מי לשתפו. ומכיוון שמפתחות ההצפנה לא יאחוסנו על שרתי Mega, אם רשויות חוק כאלה ואחרות תרצנה להחרים את השרתים, הן לא תוכלנה לגשת אל הקבצים בלי לפרוץ אליה. דוטקום טען בראיון ל-Wired כי אף חקיקה שיש כיום לא תוכל לעצור שירות כמו Mega, והדרך היחידה להפסיק אותו זה להפוך הצפנה עצמה לבלתי-חוקית.

החלטה נוספת של דוטקום שתקשה על בעלי הזכויות היא לא לאחד קישורים שמפנים אל אותו תוכן. אם ב-Megaupload הייתה מערכת שנועדה למנוע כפילויות של תוכן, ולכן די היה בדרישת הסרה אחת מצד בעלי הזכויות, כאן הם יצטרכו למצוא ולדרוש הורדה של כל עותק במקביל.

אך מה עם התביעה הנוכחית שעומדת נגד דוטקום מצד רשויות ארצות הברית? החקירה עדיין נמשכת, זאת כשניו זילנד הודתה כי היו אי-סדרים בדרך בה היא טיפלה בתיק, ודיון ההסגרה של דוטקום נדחה למרץ 2013, כשגם חלק מכספו הוחזר לו.

עוד בנושא:
כל הפרסומים בוואלה! אודות קים דוטקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully