וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנות האפליקציות של אפל מדברת בשקלים

עידו קינן

26.10.2012 / 11:18

לאחר הפרסום בוואלה! TECH החלה אפל לציית לחוק הישראלי ולנקוב במחירים בשקלים ב-Appstore שלה

חברת אפל החליפה את המטבע בחנות האפליקציות המקומית שלה מדולרים לשקלים בהתאם לחוק הישראלי, מדווח לנו הקורא רפאל תדגי. בחודש מאי הוגשה תלונה בנושא לממונה על הגנת הצרכן, אולם החברה שינתה את המדיניות לאחרונה , עם או בלי קשר לפניית וואלה! TECH בנושא מוקדם יותר החודש.

חוק הגנת הצרכן קובע כי "עוסק המציע, המציג או המוכר טובין לצרכן יציג על גביהם או על גבי אריזתם את מחירם הכולל. הצגת המחיר [...] תהיה של המחיר הכולל בלבד, ורק במטבע ישראלי". סמסונג וגוגל צייתו לחוק בחנויות האפליקציות שלהן בישראל, אולם אפל הציגה מחירים בדולרים.

"לצרכן בדרך כלל הרבה יותר נוח, נעים ויעיל לקנות מוצרים שהוא יודע ומבין עד הסוף מה מחירם הכולל, ושמחירם ננקב במטבע שבו הוא רגיל לבצע את הרוב המכריע של העסקאות שלו", הסביר לוואלה עו"ד אלעד מן מארגון הצרכנות "הצלחה". הארגון והקליניקה לאכיפה אזרחית ורגולציה של הקריה האקדמית אונו התלוננו על אפל בפני הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, עו"ד תמר פינקוס, פעמיים - במאי, ושוב ביולי, לאחר שלא נענו. לדברי מן, הרשות טענה שיקשה עליה לאכוף את החוק בגלל ששרתי אפל ממוקמים מחוץ לישראל.

באפל אמרו לנו אז כי אין בכוונתם להגיב בנושא, אולם כאמור שינו לאחרונה את מדיניותם בהתאם לחוק הישראלי. מלבד שקלים הם הוסיפו שורה של מטבעות מקומיים אחרים לחנות שלהם - בין השאר רובל רוסי, לירה טורקית ורופי הודי.

עו"ד מן אמר לנו היום: "משמח מאוד לראות כי גם תאגידים בינלאומיים גדולים מוצאים לנכון להתאים את עצמם לדרישות הרגולציה בעניינים הנוגעים לצרכן המקומי. טוב עשתה אפל שהתחילה להציג מחיר בשקלים, דבר המוכיח כי גם היא רואה את עצמה כפופה להוראות החוק בישראל בעניין זה".

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • AppStore

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully