וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטייל בלאסטר: המצלמה הנסתרת של ההיפסטרים

עידו קינן

28.10.2012 / 12:07

בלוג אופנת הרחוב StyleBlaster מבוסס על מצלמת מעקב נסתרת בברוקלין שמתעדת את אנשי האיזור האופנתיים

המיזם הוותיק Internet Eyes הופך איתור גנבים מחנויות למשחק מחשב נושא פרסים – הוא מציג למשתתפיו תמונות ממצלמות אבטחה בחנויות בבריטניה כדי שיתריעו כשהם רואים מישהו מנסה לגנוב מהחנות, ופרס של אלף פאונד מתחלק בין המשתתפים שתרומתם לתפיסת גנבים היתה הגדולה ביותר באותו החודש. styleblaster הוא מיזם דומה, רק שבמקום לעשות את עבודת המשטרה, המשתתפים תופסים את מקומה של משטרת האופנה.

בלוגרי אופנת רחוב מצלמים ברחוב אנשים אופנתיים, ויכולים גם לקבל תמונות מהקוראים, שמצלמים אחרים או את עצמם. סטיילבלאסטר הוא בלוג אופנת רחוב, אבל הוא מבוסס על מצלמת מעקב שמוצבת בחלון דירה בשכונת וויליאמסבורג ההיפסטרית ברובע ברוקלין שבניו יורק, ומצלמת בכל פעם שחיישן התנועה מזהה אדם עובר בטווח ראייה. התמונות עולות לאתר, והגולשים יכולים לדפדף בין התמונות ולתת להן ציון על סולם של חמישה כובעי-צילינדר. "זה טייק שיוויוני על אופנת רחוב", אמר לאתר בטאביט המתכנת ג'ולז להפלייס, שהקים את הפרויקט יחד עם זוגתו, מדענית המידע מרי בופורד, ועם האמן ג'ק קליש - שלושתם שותפים לדירה שבחלונה מוצבת המצלמה.

פעילות האתר אינה מפירה את החוק המקומי, שאוסר לצלם רק במקומות שבהם אנשים מצפים לפרטיות, למשל בתאי שירותים ציבוריים. אולם יש מי שמוטרד מהפגיעה בפרטיות ומהקריפיות שבצילום אנשים ברחוב בלי ידיעתם והעלאת התמונות לרשת. "אנחנו סומכים על אנשים שיתלבשו יפה כשהם מסתובבים בפרהסיה, במיוחד ביום סתיו רענן", אמר להפלייס. "אבל אל תצפו שהתמונות יחזיקו מעמד. אופנה הופכת לעבשה אחרי מספר ימים, אז אנחנו לא רואים סיבה לבנות ארכיון אינסופי".

אומת האינטרנט התגייסה לאתר את מיקומה המדוייק של המצלמה, כצפוי. כמה אנשים כבר השתמשו בכתובת להטריל את המצלמה. אתר Remrzcla פרסם אוסף תמונות של אנשים שהגיעו להצטלם לסטיילבלאסטר כשהם חובשים מסיכות וכובעי סומבררו. אם אתם בניו יורק ובא לכם להגיד שלום, לכו לרחוב 7 מספר 234 צפון, ונסו להיכנס לפריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully