וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה באפל, עתידה של iOS בערפל

מערכות ההפעלה של אפל עשויות לעבור שינוי משמעותי לאחר שהמעצב של מוצרי אפל ג'וני איב מונה לאחראי על ממשקי משתמש בחברה

אפל משתנה מבחינה ארגונית, ולשינויים האלה עשוייה להיות השפעה מרחיקת לכת על הדרך בה נראות מערכות ההפעלה של החברה בשנים הקרובות. הסיבה לכך היא עזיבתו (או, אולי, פיטוריו) של סקוט פורסטל – סמנכ"ל בכיר לענייני iOS של אפל, עליה הודיעה אפל אמש (ב'). יחד עם פורסטל, יעזוב גם ג'ון ברווט, שהיה אחראי על פעילות החנויות של אפל בחצי שנה האחרונה, אך על פי דיווחים לא הצליח להשתלב בחברה.

הסיבה לכך שהשינוי עשוי להשפיע בצורה משמעותית על חווית השימוש שלכם במכשירי אפל היא קידומו בתוך החברה של ג'וני איב. איב, שנחשב לאדם האחראי על העיצוב של מכשירי אפל בעשור וחצי האחרונים – והינו אחד המעצבים התעשייתיים המוערכים בעולם כיום – יהפוך כעת ל"אחראי על ממשק משתמש".

ג'וני איב: כוח שהיה רק לסטיב ג'ובס

במילים אחרות, איב יקבל את הסמכויות בהן עד כה החזיק רק סטיב ג'ובס עד למותו בשנה שעברה – הוא יהיה הסמכות הבכירה בכל הקשור לחווית שימוש, הן פיזית והן מבחינת תוכנה, באפל.

שינוי אחד שעשוי לקרות כבר בקרוב הוא הפיכתו של ממשק המשתמש במכשירי אפל לפחות מושפע מהעולם האמיתי. פורסטל הפורש הוא תומך נלהב של פילוסופיית עיצוב הנקראת סקאומורפיזם – ניסיון לחקות את העולם האמיתי והמוכר גם בתוכנה. זה אומר, למשל, שתוכנת יומן נראית כמו יומן אמיתי, עם רקע שנראה כמו מסגרת עור. זה אומר, גם, שהאפליקציה של ספריה ב-iOS נראית כמו מדף ספרים.

איב, זאת על פי דיווחים, מתנגד לשיטה הזו, ותומך בהעדפת חדשנות וממשק נוח יותר על יצירת זיהוי בין התוכנה לבין המקבילה שלה בעולם הפיזי. מאמר שפורסם במגזין Fast Company לפני מספר חודשים גורס כי הדבר עמד בבסיס של מאבק עיצוב משמעותי מאוד בתוך אפל עצמה.

ניסיון להתאושש מפיאסקו המפות?

סיבה נוספת לעזיבתו של פורסטל, זאת על פי דיווח ב-AllThingsD, היא סירובו לחתום על מכתב ההתנצלות אותו פרסם מנכ"ל אפל טים קוק לאחר פיאסקו עם המפות של אפל בגרסה 6 של מערכת ההפעלה iOS.

נזכיר כי כשהוחלפו המפות של גוגל במפות אפל בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, גילו המשתמשים כי המוצר של אפל הרבה פחות טוב מזה של גוגל. קוק, בצעד נדיר, פרסם מכתב התנצלות על התקלות בשירות בעמוד הראשי של אפל, וביקש להבהיר כי אנשי אפל יעבדו מסביב לשעון כדי לתקן את המוצר. פורסטל, שהיה אחראי על iOS באותה התקופה, לא היה חתום על המכתב.


עוד בנושא:

- אפל בדרך למטה? ”רואים שאין יותר סטיב ג'ובס”
- אפל פספסה את תחזית הרווח, אך עקפה בהכנסות

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully