וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אובמה ניצח: נייט סילבר הוא נשיא האנליסטים

7.11.2012 / 13:04

20% מהמבקרים באתר של הניו יורק טיימס הולכים לבלוג שלו, והתחזיות שלו הכי מדוייקות: נייט סילבר ניצח בבחירות

כאשר נבחר נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הבוקר (רביעי) לכהונה שניה בבית הלבן, קיבל איש אחד את היכולת להגיד "אמרתי לכם" בארבע השנים הקרובות, ובדרך הפך לאחד הכוכבים הגדולים של התקשורת. הסטטיסטיקאי האמריקאי נייט סילבר הצליח, בפעם השניה ברציפות, לחזות לא רק את המנצח בבחירות כי אם את התוצאות בכל מדינה בנפרד. ואם ב-2008 התחזית שלו התבררה כנכונה "רק" ב-49 מתוך 50 המדינות של ארצות הברית, השנה סילבר גרף את כל הקופה, וצדק בכל מדינה ומדינה.

סילבר, בעל הבלוג הפופולרי FiveThirtyEight שמתפרסם בניו יורק טיימס, הוא אחד האנליסטים הפוליטיים המוכרים ביותר בארצות הברית כיום. הסיבה לכך פשוטה: התחזיות שלו נכונות ברובן, והכוונה אינה רק לבחירות לנשיאות, אלא גם בבחירות לסנאט ולבית הנבחרים ב-2010. בבחירות לסנאט צדק ב-34 מתוך 37 המרוצים, ובבחירות לבית הנבחרים חזה שהרפובלינים יקבלו 54 מושבים יותר (כשבעצם הם קיבלו 63).

כוכב הניו יורק טיימס

מאחר שהוא צודק פעמים כה רבות, אנשים מקשיבים לו. העורכת הראשית של הניו יורק טיימס, ג'יל אברמסון, אמרה בראיון ל-New Republic כי הבלוג של סילבר מייצר המון תעבורה באתר של העיתון. אברמסון לא חושפת כמה אנשים נכנסים רק לבלוג, אך אנשי יחסי הציבור של העיתון גורסים כי 20% מהמבקרים באתר מגיעים גם לבלוג.

אחת הסיבות לכך היא מדור התחזיות הוויזואלי שלו. בנוסף לתחזיות עומק טקסטואליות, הרבה סילבר להציג גרפים פשוטים שמסבירים הטיות בסקרים, סבירות ניצחון ואפילו אחוזי סבירות לתסריטים, כמו ספירה חוזרת של קולות או תיקו בבחירות.

ניצח את המבקרים

ניצחון המודל של סילבר בבחירות האלה הוא גם שיא של קרב מילולי שנערך בחודשים האחרונים בין סילבר ואנשי הניו יורק טיימס לבין המבקרים שלו. מכיוון שסילבר חזה את הניצחון של אובמה כבר מספר חודשים, והינו כותב עבור הניו יורק טיימס שנחשב ליברלי, גם המודלים שלו "נחשדו" בהיותם מוטי-עמדה. סילבר, מצידו, טען בכל הזמן הזה כי לא – העמדות שלו, או של עובדים אחרים בחברה שלו, אינם חלק מהמודל. לדבריו, הוא עוסק במתמטיקה.

בראיון וידאו עמו בניו יורק טיימס, גרס סילבר כי חלק מהסקרים לא מדייקים, פשוט כי הם לא מנסים להגיע לכל שכבות האוכלוסייה – מתקשרים רק לבתים ולא מנסים להשיג אנשים שאין להם קו ביתי אלא רק טלפון סלולרי, למשל.

ובינתיים, מוכתר סילבר למנצח הגדול השני של הערב, יחד עם האיש שאת ניצחונו חזה. מבקריו מילאו פיהם מים, כי באופן אובייקטיבי התברר כי האיש צדק, ואילו מי שהאמינו בו מפיצים את בשורתו ברחבי הרשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully